Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@huubekee, oh ooh! Ik heb meteen even voor je gekeken, want je had jouw gegevens al ingevuld. Als het ging om het CAS-ID nummer die in je profiel stond, deze stond niet niet geactiveerd onder jouw abonnement. Dat heb ik nu alsnog even gedaan. Dus als je de tv-ontvanger opnieuw opstart, zou het hij het moeten doen!
Dank je wel Susan!! Het werkt.
Mijn nieuwe digitenne heeft het 1 week gedaan. Nu foutcode E150-0 in beeld. Alle instructies gevolgd maar geen resultaat. Wat nu ?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Boogie63, welkom op het forum! Dit kunnen wij waarschijnlijk voor je oplossen. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens, klantnummer en het CAS ID van de ontvanger? Het CAS ID vind je op de onderkant of op de doos van de TV-ontvanger. Die kun je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd gaan we direct aan de slag.
joran die van ons werkt 1 ook niet die cas vode staat in mijn profiel al meerdere malen aan het bellen geweest maar het blijkt maar niet te lukken
vandaag zelfs nieuwe antenne erop gezet ook dat mag niet baten code 150 en 017 krijgen we ook abbonement niet geactiveerd
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het invullen, Richie! Die ontvanger staat goed gekoppeld aan je abonnement, en is vanaf onze kant geactiveerd. Ik heb hem even een refresh gegeven. Zet de ontvanger aan, en laat hem een uur aanstaan. Kijk ook nog even naar je antenne plaatsing. Zorg dat hij zo veel mogelijk bij een raam staat als je hem in huis hebt, en goed uitgericht op waar de mast staat. Als je hem buiten hebt, hoe hoger hoe beter.

Je kunt ook nog dit proberen:
- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Dat is het kanaal waarop we softwareupdates en activatiesignalen meesturen. In jouw regio is dat 56.
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Hoi Joran, ik heb mijn profiel aangepast
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Joran, ik heb mijn profiel aangepast
Prima, dank je wel. Mijn antwoord is eigenlijk exact hetzelfde als het antwoord dat Erik hierboven geeft. Zou je dezelfde stappen willen doorlopen?
Op respectievelijk 12 maart en 20 maart ontving ik een Digitenne ontvanger van KPN. De ontvanger van 12 maart heeft 1 week gewerkt , maar geeft nu slechts de publieke zenders weer. Terugzetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens zenders zoeken werkt, maar de niet-publieke zenders worden vervolgens niet weergegeven. De melding op al die kanalen is: Foutcode: E016-0 "U heeft geen abonnement voor deze zenders enz." OTA update is niet toegankelijk.

Tijdelijk, heb ik de op 20 maart ontvangen Digitenne ontvanger geïnstalleerd. Deze werkt perfect, ook na update naar nieuwe software-versie.

Het CAS-nummer van de nu weer geïnstalleerde niet correct werkende ontvanger is: 4637-723-920-0.
De status gegevens melden verder:
softwareversie: 32
RF Kanaal: 21
Basisabonnement: Nee
Mijn geregistreerde abonnementsgegevens onder "Mijn KPN" melden echter 2 digitenne basisabonnementen.
Hoe krijg ik dit apparaat weer normaal aan het functioneren?
Net 4 (RTL) is geblokkeerd op ons scherm foutcode E106-0 komt tevoorschijn met de belofte dat ze er aan werken, maar er verandert nog steeds niets.
wat is er aan de hand?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @wvheur en @Doolman, welkom op het forum! Ik heb jullie berichten samengevoegd met dit centrale topic. Ik duik even de administratie in om te zien of de ontvangers goed zijn geactiveerd. Kunnen jullie je profiel aanvullen met jullie adresgegevens, klantnummer en het CAS ID nummer van de ontvanger? Het CAS ID staat op een sticker op de onderkant. Dat nummer kun je invullen bij het vakje "Persoonlijke opmerkingen." Als jullie een reactie plaatsen zodra het profiel is ingevuld gaan we zorgen dat dit wordt opgelost.
Hartelijk dank voor de snelle reactie. De profielgegevens heb ik aangevuld. Voor straatnaam is geen rubriek.
Die heb ik achter het huisnummer geplaatst. De CasID nummers heb ik beide bij opmerkingen vermeld.
Van het niet correct werkende apparaat is dat nummer ***** .

Hartelijk dank voor de verder te nemen moeite.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Aan postcode en huisnummer hebben we in principe genoeg maar het is misschien wel een goed idee dat veld toe te voegen. Ik gooi het even in de groep.

Er ging iets niet helemaal goed met het activeren van deze ontvanger. De ontvangers worden vooraf geactiveerd voor een week, vandaar dat het wel even heeft gewerkt. Ik heb de ontvanger nu op afstand geactiveerd. Kun je testen of het werkt? Als dat niet direct het geval is zou een herstart voldoende moeten zijn. Laat maar weten 🙂
Pico Bello. De ontvanger werkt weer naar believen.
Quote "Markeer het dan als oplossing."
Hoe doe ik dat?
Met vriendelijke groet Wim
Reputatie 7
Badge +28
Willen jullie @Lord53 aan beeld helpen? Hij heeft twee ontvangers en mogelijk twee klantnummers. In het veld opmerkingen staat het CAS-nummer van de ontvanger die niet werkt.
Reputatie 7
Badge +28
@wvheur: Heel fijn! In verzameltopics als deze is het niet mogelijk een oplossing te markeren. Maar blij dat het is opgelost :)

@Noordzee: Opgepakt!
Hallo admin,

Ik had n digitenne insteekkaart maar moest pas overstapoen naar digitenne kastje. Na n week krijg ik de bovenstaanse melding. Gelieve mijn abb./kastje te activeren. Cas en klnr vind je in mijn prive profiel. Alvast bedankt!

Gr

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @AC007, welkom! Wat fijn dat je alle gegevens al had ingevuld 🙂. Ik zie dat je CAS ID wel geactiveerd is, dus ik heb 'm nog eens ververst. Wil je eens kijken of het nu wel werkt?
Hallo @AC007, welkom! Wat fijn dat je alle gegevens al had ingevuld 🙂. Ik zie dat je CAS ID wel geactiveerd is, dus ik heb 'm nog eens ververst. Wil je eens kijken of het nu wel werkt?
Thx Marcia. Het werkt weer !
Code 0150 o.a. geen RTL4 of andere kanalen
en de site waar naar verwezen wordt is er niet
Badge
Hier ook alleen NPO goed te ontvangen, de rest erg veel storing. Profiel aangemaakt graag even kijken of het CAS-ID geactiveerd is ☺
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @RK664! Alles lijkt bij jouw ontvanger al in orde te zijn. Als je de rest van de zenders wel ontvangt, maar met veel storing, dan heeft het niet te maken met de activatie. Het bereik binnenshuis op jouw adres is matig. Maak je gebruik van een buitenantenne?
Badge
Welkom @RK664

Nee, wij gebruiken de standaard antenne binnen.
Signaalsterkte van andere kanalen is slecht, ook na veel gehannes met de antenne. Met de oude ontvanger had ik hier geen probleem mee. Hebben jullie misschien betere antennes voor klanten in het buitengebied?
Reputatie 7
Badge +28
Bij het HD signaal komt het inderdaad wat nauwkeuriger met de plaatsing van de antenne. Hoewel er meer compressie op zit is de kwaliteit zoveel hoger dat er meer bandbreedte voor nodig is. Dit is de meest recente antenne die geschikt is voor binnen en buitenshuis: Digitenne antenne V5. Is dat degene die je gebruikt? Zo niet zorg ik dat die jouw kant op komt.
Reputatie 7
Badge +28
@Kluizerdijk: Welkom! Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic. Ik controleer of de TV ontvanger goed is aangemeld. Kun je jouw adresgegevens, klantnummer en het CAS ID nummer van de ontvanger (staat op de onderkant) toevoegen aan je profiel? Het CAS ID nummer mag in het vakje "Persoonlijke opmerkingen". Kun je een reactie sturen als dat is gebeurd?

Reageer