Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge
Bij het HD signaal komt het inderdaad wat nauwkeuriger met de plaatsing van de antenne. Hoewel er meer compressie op zit is de kwaliteit zoveel hoger dat er meer bandbreedte voor nodig is. Dit is de meest recente antenne die geschikt is voor binnen en buitenshuis: Digitenne antenne V5. Is dat degene die je gebruikt? Zo niet zorg ik dat die jouw kant op komt.

Joran, helaas hebben wij de V5 DSC550 al. Deze is 4 jaar oud, geen idee of er veroudering op kan treden bij antennes. Misschien een nieuwe V5 met buitenmontage kit proberen? Als het niet werkt stuur ik hem weer terug en moet dan waarschijnlijk naar andere opties zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Gaan we doen! Er ging iets fout bij het verzenden waardoor je nu twee antennes krijgt. Ik probeer de eerste bestelling te annuleren maar dan weet je er in ieder geval van. Er zit een montageset bij het (2e) pakket. Ik hoop dat dit de oplossing is en dat het signaal straks weer in orde is. Laat je bevindingen vooral weten!
Badge
Gaan we doen! Er ging iets fout bij het verzenden waardoor je nu twee antennes krijgt. Ik probeer de eerste bestelling te annuleren maar dan weet je er in ieder geval van. Er zit een montageset bij het (2e) pakket. Ik hoop dat dit de oplossing is en dat het signaal straks weer in orde is. Laat je bevindingen vooral weten!

Super, goed werk.
Kun je nog het adres aanpassen naar 5B 265 ibv 5 B94? Laatste klopt niet

Thanks,
Fijne avond
Reputatie 7
Badge +28
Ga ik doen. Is dat voor de verzending een probleem denk je? Daarvoor is de aanpassing mogelijk al te laat. Ik zorg er in ieder geval voor dat dit vanaf nu goed staat.
Mijn digitenne kaarten zijn omgeruild voor nieuwe tv ontvangers.
Rebox rbx 2800.
Nu krijg ik de melding foutcode E150-0 en E017-0 alleen beeld op ned 1.2 en 3.
Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +28
@Chihuahua :

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
@Chihuahua, zou je jouw profiel willen aanvullen? Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen met deze foutcode!
Mijn zoon heb in december 3 kastjes omgeruild voor drie nieuwe kastjes , heeft ze alle drie geprobeerd om te kijken of ze O.K waren
Tweer kastjes zijn in gebruik gebleven, maar het derde kastje hebben we niet meer gebruikt, tot nu toe willen hem gebruiken
Aaangesloten zenders zoeken en krijgen te zien foutcode E150-0 en E017-0 weer geprobeerd weer zelfde fout melding
Weer geprobeerd en terug gezet naar fabrieks instelling maar blijf de zelfde foutmelding krijgen
Wat te doen om beeld te krijgen
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Piet! De ontvanger lijkt niet meer geactiveerd te zijn. Gelukkig kunnen we dat op afstand in orde maken. Kun je jouw profiel aanvullen met adresgegevens, klantnummer en het CAS ID van de ontvanger? Het CAS ID staat op een sticker op de onderkant. Je mag die in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Kun je een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan zorgen we dat het derde kastje ook weer gaat werken.
Hallo Noordzee. Ik heb hetzelfde probleem. Wel publieke zenders en geen commerciële. Ontvanger is 3 maanden niet gebruikt. Alles gedaan zoals uit/aan zetten op NPO1. Niets helpt
Reputatie 7
Badge +21
@Foekek, bedankt voor je bericht! Lastig, dat ook Digitenne bij jou opeens niet meer werkt. Het CAS-ID nummer was wel toegevoegd, maar ik heb dit even ververst. Wil je de tv-ontvanger opnieuw opstarten en proberen handmatig zenders te zoeken? Laat even weten of deze handeling jou geholpen heeft ;)
@Foekek, bedankt voor je bericht! Lastig, dat ook Digitenne bij jou opeens niet meer werkt. Het CAS-ID nummer was wel toegevoegd, maar ik heb dit even ververst. Wil je de tv-ontvanger opnieuw opstarten en proberen handmatig zenders te zoeken? Laat even weten of deze handeling jou geholpen heeft ;)

@Susan_ Helaas alle zenders worden wel gevonden maar als ik bijv. naar RTL4 ga dan krijg ik weer de foutcode E017-0 uw abonnement is nog niet geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +21
@Foekek, hmm oke. Ik heb nu vanuit hier een software update gegeven aan de ontvanger. Deze zal in de komende minuten worden uitgevoerd. Kan je hierna nogmaals een herstart uitvoeren en kijken of het heeft geholpen? Zo niet, dan kijken we weer even verder!
@Susan_ Moet ik de ontvanger vwb de update uitzetten of aanlaten staan op bijv npo1?
,
@Foekek, hmm oke. Ik heb nu vanuit hier een software update gegeven aan de ontvanger. Deze zal in de komende minuten worden uitgevoerd. Kan je hierna nogmaals een herstart uitvoeren en kijken of het heeft geholpen? Zo niet, dan kijken we weer even verder!

@Susan_ Alles functioneert!!! Heel hartelijk dank 👍👍👍
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat alles weer functioneerd @Foekek ☺️
Naar 1 week al geen commerciële zenders meer DROEVIG.
Reputatie 7
Badge +28
@Antoine1949 : Dan krijg je nu waarschijnlijk een foutcode te zien.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Mijn gegevens van de digitenne is Cas nummer ***
Sn 728074015370

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic en CAS ID verwijderd
Reputatie 7
Badge +28
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

En geef in het onderstaande topic even een seintje wanneer dit gedaan is.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic
ik heb mijn profiel aangemaakt

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Nasake, welkom! Fijn dat je op verzoek van Noordzee je gegevens ingevuld hebt. Ik zag dat het CAS ID niet geactiveerd was. Dat heb ik bij dezen gedaan. Ik zag wel een ander CAS ID actief, maar die stond er twee keer in. Mocht die nu niet meer werken, geef het even door dan koppel ik die ook opnieuw. Laat je het nog even weten of het gelukt is?
hartelijk dank het probleem is opgelost

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
@Nasake wil je onderstaande stappen eens volgen? Ik begrijp uit het rapporteren van het bericht, dat het nog niet werkt. Mocht het na het doorlopen van bovenstaande stappen nog niet werken, wil je dan in het topic reageren? Dan helpen we je graag verder.


Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Wat betreft handmatig zoeken op bouqet 5 (o.a. CNN) : Kanaal 44 wordt gebruikt in Friesland, Flevoland en Noord-Holland noord. Andere gebruikte kanaalnummers zijn :

25 : Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid, Utrecht en regio Almere
28 : Overijssel en Gelderland
31 : Texel
33 : Noord-Brabant en regio Nijmegen
35 : Zeeland en regio Roosendaal
****

Admin: Privégegvens weggehaald

Reageer