Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Hoi @Emveetee, Wij kunnen ervoor zorgen dat de foutmeldingen verdwijnen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Ook het CAS-ID nummer van de tv-ontvanger hebben we nodig. Wil je dit nummer toevoegen aan opmerkingen in het profiel? Dan fixen we het zo spoedig mogelijk. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? :)


Dag, ik heb mijn gegevens aangevuld.
Hoi @Tom1988! Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist de tv-ontvanger geactiveerd. Laat je ons weten of het is gelukt?

Hoi Vikash,

We kregen eerst foutcode: E 017-0
Maar na ongeveer 30 minuten kregen we weer beeld.

Bedankt voor het oplossen.
Reputatie 7
Badge +28
@Annette Rigter @RS11 @Emveetee: Welkom! En dank voor het invullen van jullie profielen. Ik heb de TV-ontvangers geactiveerd. Het is mogelijk dat een herstart nodig is voor het werkt. Als er nog problemen zijn, laat het weten!

@Tom1988: Vreemd! Ik heb de status van de ontvanger even ververst. Kun je de ontvanger opnieuw opstarten en het nog eens proberen? Ik zie dat je bericht is aangepast. Fijn dat het weer werkt!
Hik doet gewoon niks alleen ned 1 2 3 en heeft het 20 min gedaan daarna alle zenders weg en deze foutcode
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Doerakje 1! Ik zie dat je je profiel al hebt ingevuld, top! Kun je het CAS ID nummer van de ontvanger (staat op de onderkant) ook nog toevoegen aan het vakje "Persoonlijke opmerkingen" en een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Dan zorgen we dat dit wordt opgelost.
Ik krijg de melding dat ik mijn digitenne moet aanmelden...maar site bestaat helemaal niet waar je naar toe wordt gestuurd.
Ik heb al op het forum gelezen dat je kan proberen om hem 10 min. op rtl4 zetten kan helpen maar er gebeurt niks...en nu? Wel betalen maar niet kunnen kijken wat ik wil en wanneer ik het wil...het begint al goed

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
@batavus1969 :

Ik neem aan dat je kijkt via een nieuwe ontvanger, de ZTE of de Rebox.

Je hebt nu dus geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens een foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
We hebben alleen NPO 1 2 3

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Eric049,

Het kan zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens die foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: reactie samengevoegd met lopende topic
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Eric049, welkom! Ik zie dat je je adresgegevens al had ingevuld, helemaal top. Daarnaast zie ik dat er één ontvanger met CAS ID *****284 geactiveerd is. Kan je bevestigen dat dit de juiste is? Deze heb ik een refresh gegeven en zou nu naar behoren moeten werken. Ik hoor graag of dat het geval is!
Beste heer, mevrouw,

Hierbij wil ik vragen of mijn probleem met mijn dgitenne RBX2800 verholpen kan worden. De foutcode dat het apparaat geeft is E150-0.

volgens code is mijn clientcode (...)
ik ben in het bezit van 3 apparaten en 1 doet het niet.

Hopende dat het opgelost kan worden.

met vriendelijke groet

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +22
Beste @FransK

Wat vervelend dat je problemen ervaart met 1 van de ontvangers, Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Opmerkingen" neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

*Admin: opmerking meeverhuisd naar bestaand topic


Reputatie 7
Badge +20
Hallo @FransK Ik kan dit waarschijnlijk vrij eenvoudig voor je oplossen. Ik heb zojuist je ontvanger een refresh gegeven. Wil je de ontvanger eens opnieuw opstarten en kijken of het dat wel lukt?
Beste ik krijg de hele tijd foutmeldingen hij heeft gegaan maar een maand uitgestaan wegens omstandigheden. Heb alles al geprobeert. Terug na de fabrieksinstellingen gezet dan uur gewacht op npo1 maar niets gebeurt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik zal dat zo snel mogelijk gaan doen, alvast bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +20
Beste ik krijg de hele tijd foutmeldingen hij heeft gegaan maar een maand uitgestaan wegens omstandigheden. Heb alles al geprobeert. Terug na de fabrieksinstellingen gezet dan uur gewacht op npo1 maar niets gebeurt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi @KimTia Ik denk dat ik je wel kan helpen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? En ik wil ook graag het CAS ID van je ontvanger weten: dat staat op de sticker op het apparaat zelf. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Zoals vele anderen heb ik ook problemen met de nieuwe Digitenne. Bij het activeren alle stappen zoals aangegeven uitgevoerd. 1 uur aan laten staan (zelfs langer!) maar na 1 week alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar. Het blijkt een administratieve fout te zijn dus ik hoop dat een moderator mij heel snel kan helpen. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo GBADB,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
@GBADB, goed dat je jouw bericht hier plaatst! We kunnen je snel helpen, maar dan hebben we wel gegevens van je nodig. Zou je, zoals Noordzee hierboven aangeeft, je Forum profiel willen aanvullen?
Goedenavond Susan, fijn dat je reageert.
Ik heb de benodigde gegevens ingevuld. Zoals je aangeeft wordt het probleem nu snel opgelost.
Ik hoop snel van je te horen.

Vriendelijke groet,
Annemarie Bontje-de Blanken
Reputatie 7
Badge +21
@GBADB, oftewel Annemarie 🙂 Volgens mijn gegevens is dit CAS-ID nummer en dus de tv-ontvanger nog niet geactiveerd. Daarentegen staat het oude smartcardnummer nog wel in het abonnement. Ik heb het smartcardnummer gedeactiveerd en jouw CAS-ID nummer toegevoegd aan het Digitenne abonnement. Als het goed is, als je de ontvanger opnieuw opstart en even aan laat staan, moet hij het gaan doen!
Ik krijg Foutcode E150-0.
Het nieuwe kastje heeft een week gewerkt en doet het nu helaas niet meer.

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic
Oké, we gaan het weer uitproberen. Moet de ontvanger bij het opnieuw opstarten weer een uur op NPO 1 aan blijven staan?
Reputatie 7
Badge +28
@GBADB Het zou direct moeten werken, eventueel na een herstart. Is het gelukt?

@W.W.49 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s) en CAS-nummer? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je ons weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
@Joran, goedemorgen:) nog niet kunnen testen daar de ontvanger op een vakantieadres staat. Ik laat het weten wanneer het niet werkt. Na alle positieve resultaten op dit Forum ga ik er vanuit dat het gaat lukken.

Reageer