Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Ik krijg foutcode 150 4n zegt dat ik digitenne moet aanmelden maar ik heb 2 nieuwe kstjes en de een werkt wel de ander niet

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Het schijnt niet te werken ik heb alles al geprobeerd fabrieksinstellingen opnieuw zoeken vd zenders en de antenne heeft vol beriek

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +22
Beste @FrenkieBorg die foutcode 150 die je krijgt daar kun jezelf niks aan doen. Dan staat er in de administratie van KPN iets niet goed.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan pakken ze dit zo snel mogelijk op.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Hai @FrenkieBorg, je gegevens zijn nog niet aangevuld. We helpen je hier graag. Laat hier een bericht achter als je jouw forumprofiel met de benodigde gegevens hebt ingevuld? Bedankt 🙂
Mijn tweede ontvanger is ermee gestopt. Heeft weekje of twee gewerkt, nu helaas weer de beruchte E015 en E017 meldingen en enkel ontvangst van FTA zenders.

Ik heb in mijn profiel nu twee CAS nummers vermeld met daarbij de informatie welke wel en welke niet werkt. Kan iemand zorgen dat mijn tweede boxje weer gaat functioneren?

Abonnementsstatus van dit kastjes staat overigens op nee.
Reputatie 7
Badge +20
@delpit Ik heb je dwarsliggende ontvanger een reset gegeven. Zou je de ontvanger opnieuw willen opstarten en de zenders opnieuw willen zoeken?
Hij doet het weer! Bedankt Bart
Goedemorgen, wij krijgen foutcode E016-0 op ons digitenne kastje.
Cas nr en KPN id ingevuld bij persoonlijke pagina

Wij vernemen het graag wanneer dit is opgelost.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
N van Bergen
Reputatie 7
Badge +21
@vanbergen, goed dat je het hier meldt! Ik heb het CAS-ID nummer toegevoegd aan jouw abonnement (het oude smartcardnummer stond nog geregistreerd). Wil je de ontvangers een opnieuw opstarten en controleren of het nu inderdaad (weer) werkt?
Fout melding code E016_0
Reputatie 7
Badge +28
@Janvdveerjr :

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
@vanbergen, goed dat je het hier meldt! Ik heb het CAS-ID nummer toegevoegd aan jouw abonnement (het oude smartcardnummer stond nog geregistreerd). Wil je de ontvangers een opnieuw opstarten en controleren of het nu inderdaad (weer) werkt?
helaas werkt het niet. heb opnieuw opgestart en zenders opnieuw gezocht.
Reputatie 7
Badge +28
@vanbergen :

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Nieuwe digitenne kastje ontvang alleen NPO 123. nieuwe kastje toont wel alle zender nummers en heeft wel een paar dagen gewerkt na installatie op boot met ligplaats Strijensas. TV scherm toont E150-0 en E17-0 en zegt dat die geactiveerd moet worden. Tijdens mijn afwezigheid staat er geen stroom op het kastje.
Klantnummer ***. CAS nummer ***
Oude kastje met kaart moet nog retour.
Graag hulp, kan ook telefonisch is welkom 06 ***

Admin: Privégegevens verwijderd ivm privacy, samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Lasdra! Onder jouw abonnement staat het 'oude' Digitenne kastje nog geregistreerd. Ik zorg dat de nieuwe ontvanger wordt aangemeld. Daarvoor heb ik wel het volledige CAS ID nodig (11 cijfers). In je bericht stond een CAS ID van 8 cijfers. Kun je die gegevens aanvullen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?

@Janvdveerjr: Kun je jouw profiel nog aanvullen? Zie Noordzee's reactie op jouw bericht. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zorgen wij dat dit wordt opgelost.

@vanbergen: Ik hoop dat je met Noordzee's tips verder bent gekomen. Laat het weten!
storing digitenne code E0160... Probeer al meer dan half uur te bellen. Digitenne werket prima maar kan nu alleen ned 1 2 en 3 ontvangen... wat gaat er mis.

Groet Eric Douma
Reputatie 7
Badge +28
@Don-rico: Welkom! Ik ga het voor je uitzoeken. Kun je jouw profiel aanvullen met adresgegevens, klantnummer en het CAS ID (in het vakje "Persoonlijke opmerkingen")? Het CAS ID het nummer dat op de onderkant van de ontvanger staat. Kun je een reactie sturen zodra dat is gebeurd?
Hallo,

hier ook foutcode bij Digitenne. Alleen NPO 1,2 en 3 beschikbaar. Daarna foutmelding dat abonnement niet geactiveerd is.
Forum-profiel aangevuld en CAS-ID toegevoegd.
Graag reactie hoe nu verder ?
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Peet44. Bij jou staat het administratief helemaal goed. Zou je het volgende willen doen:

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit (25).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Dag Paul,

Jouw antwoord toegepast, maar geen verandering.
Nog steeds foutcode dat abonnement niet geactiveerd is.
Signaalsterkte is 100%.
Reputatie 7
Badge +25
Vervelend! Ben je gewoon op jouw thuisadres trouwens? Zou je hier eens willen kijken:

Druk op Menu
Ga naar 'abonnement status' en druk op OK
Op de 2e regel staat 'software versie'. Welke versie staat daar?
Op de 4e en 5e regel staat of het basis pakket (en FoxSport Eredivisie Pakket) actief staan. Wat staat daar?

Welke antenne gebruik je? Brandt daar wel gewoon een lampje op?
Ik krijg de error code E016 -0 bij Digitenne. NPO1,2 , 3 en lokale zender krijg wel. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lukt.
Wat nu ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Softwareversie: 32
Basisabonnement: nee
Lampje brandt gewoon continu blauw

Groet
Reputatie 7
Badge +25
Softwareversie: 32
Basisabonnement: nee
Lampje brandt gewoon continu blauw

Groet

Duidelijk. Ik heb het systeem nu de opdracht gegeven om de activatiesleutel opnieuw te sturen. Zou je de tv-ontvanger nu een uurtje aan willen laten staan en dan nog eens kijken of de zenders werken. Eventueel na de uurtje de tv-ontvanger een keertje herstarten.
Goed.

Reageer