Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Hoi @VinceVDV, Ik heb het CAS-ID nummer nog een keer geactiveerd. Werkt het nu wel?

En plop... werkt plots weer. Dankjewel @Marina_
Reputatie 7
Badge +19
@VinceVDV, Gelukkig! Net op tijd voor het optreden van Nederland op het songfestival 😁
Badge
Ik heb 3 antennes en bij 1 krijgen we sinds gisteren 'Uw abonnement is nog niet geactiveerd.
Aleen NL 1, 2 en 3
Reputatie 7
Badge +21
@ChristelJ, dat is niet de bedoeling! Volgens het systeem stond het abonnement wel op actief, ik heb het even een refresh gegeven. Zou je de ontvanger opnieuw willen opstarten en handmatig zenders willen zoeken? Ik hoor graag of het geholpen heeft!
Goedemiddag, ook ik heb de foutcode e016-0 na een week in beeld. Kunt u hier naar kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag, ook ik heb de foutcode e016-0 na een week in beeld. Kunt u hier naar kijken.
Hallo @HaGri Ik heb hier wat gewijzigd. Zou je het nog eens willen proberen? Doe desnoods even een reset, stel de zenders opnieuw in én laadt de tv minstens een uur op NPO1 staan!
Foutcode E016-0 bij Digitenne, graag verhelpen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hij doet het weer, dank!
Reputatie 7
Badge +20
Foutcode E016-0 bij Digitenne, graag verhelpen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Onno M Om het overzicht te bewaren: ik heb je vraag samengevoegd met het grote topic over dit onderwerp en twee ander reacties van jou en @Noordzee verwijderd. Noordzee was al zo handig om je te vragen om je gegevens in te vullen. Daarmee heb ik het waarschijnlijk al direct kunnen verhelpen.

Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen inladen én de tv een uurtje op NPO1 willen laten staan? Dan ga ik er vanuit dat 'ie het doet.
Dank, nu doet mijn insteekmodule het helemaal niet meer ... Op het kastje allen 1,2,3 en TV West. Lekker hoor.
Reputatie 7
Badge +28
@Onno M Die insteekmodule wordt inderdaad uitgezet, enige tijd nadat je nieuwe ontvanger is geactiveerd. Maar het is ook de bedoeling dat je overgaat naar de nieuwe HD-ontvanger. Binnenkort worden er alleen nog maar HD-signalen uitgezonden.

Natuurlijk is het niet fijn dat er dadelijk geen modules/insteekkaarten werken. Meer lezen hierover? Kijk maar is hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt inderdaad dat je insteekmodule ophoudt met werken, Onno. Maar begrijp ik goed dat je op de ontvanger op dit moment nog steeds alleen de NPO en de regionale omroep ziet. Heb je, zoals Bart aangaf, de ontvanger gereset en hem ook minimaal een uur aangehad? Dat is wel nodig om zeker te zijn dat het activatiesignaal goed bij je binnenkomt.


Als je dat gedaan hebt, en het werkt nog niet, controleer de abonnementstatus via het menu. Achter 'Basis abonnement' moet 'Ja' staan. Als dit niet zo is, probeer dan eens uitgebreid zender zoeken op deze manier:

- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS 4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Met die zender sturen we namelijk updates en het activatiesignaal mee. In jouw regio is dit kanaal nummer 27
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
De foutcode is verholpen maar nu ontvangen wij geen RTL zenders, Veronica en andere zenders zien we wel. kan dit spoedig verholpen worden, we zitten weer zonder beeld.
Reputatie 7
Badge +28
@Tom1988

Wil je het volgende is proberen?:
1/ in het menu teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
2/ Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
@Tom1988

Wil je het volgende is proberen?:
1/ in het menu teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
2/ Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.


hoi Noordzee,

Nu doet hij het weer, alleen ik hoop dit niet te vaak te hoeven doen.
Reputatie 7
Badge +28
Nee @Tom1988 ,

Normaal gesproken niet. Maar van de week is er in Tilburg een frequentiewissel geweest. Vandaar dat je nu even opnieuw moest zenders zoeken.
Nee @Tom1988 ,

Normaal gesproken niet. Maar van de week is er in Tilburg een frequentiewissel geweest. Vandaar dat je nu even opnieuw moest zenders zoeken.


Top! bedankt voor de snelle hulp.
Heb vorige week zondag het nieuwe digitenne kastje aangesloten en had een week lang alle zenders.
Daarna alleen nog NPO1/2/3 en TV West. Heb het CAS nummer van het nieuwe kastje toegevoegd in mijn profiel. Kunnen jullie mij helpen ?
Reputatie 7
Badge +25
@Theo Rotterdam: Welkom! Ik heb jouw CAS ID toegevoegd aan het abonnement. Zou je, zodra je tijd hebt, kunnen controleren of alle zenders weer werken (wellicht even opnieuw scannen)?
Beste KPN,
ik heb jullie nieuwe digitenne kastje.
Het kastje heeft 1 week goed gewerkt maar geeft nu de volgende code E150-0 en ik ontvang nu alleen nog maar Nederland 1 2 3 ik heb het volgende gedaan
(1) een totale reset van het kastje
(2) zenders opnieuw in laten lopen
dit alles heeft helaas niet geholpen hij geeft aan dat er geen abonnement aanwezig is.

Help

Met vriendelijke groet,
claude
Reputatie 7
Badge +28
@Claude1970

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Hallo Paul, alle zenders werken weer. Hartelijk dank voor de snelle service.
Reputatie 1
Sinds 3 dagen klant van KPN Digitenne. Eerste 2 dagen werkte het goed. Vandaag niet meer, kunnen alleen NPO1, 2 & 3 zien en misschien de regionale zenders. Alle andere zenders geven E016.
Woonachting in Zuid Holland maar kijkt digitenne in Drenthe.
Abonnement gegevens geeft basis pakket Nee aan.😪

Forum profiel aangepast zoals gevraagd, graag hulp!

Rob
Reputatie 7
Badge +28
@RobvdM : Even geduld nog, er werken vandaag hier moderators die jouw ontvanger kunnen opstarten vanaf afstand.
Reputatie 7
Badge +20
Sinds 3 dagen klant van KPN Digitenne. Eerste 2 dagen werkte het goed. Vandaag niet meer, kunnen alleen NPO1, 2 & 3 zien en misschien de regionale zenders. Alle andere zenders geven E016.
Woonachting in Zuid Holland maar kijkt digitenne in Drenthe.
Abonnement gegevens geeft basis pakket Nee aan.😪

Forum profiel aangepast zoals gevraagd, graag hulp!

Rob

@RobvdM Ik heb je ontvanger vanuit hier een reset gegeven. Zou je de zenders eens opnieuw willen zoeken en daarna je tv een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan ga ik er vanuit dat het werkt.

Reageer