Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge
@Erik_
Oké, ik wacht het af. Hartelijk dank!
@Paul_ helaas nog steeds foutcode. NPO 1, 2 en 3 gaat goed. Bij 4 krijg ik de melding: U hebt geen abonnement voor deze zender. Dit kunt i aanvragen via... Erboven staat: Foutcode E016-0.
Reputatie 7
Badge +30
Wat vreemd, @KarlaD! Wil je dan (nog eens) de stappen uit het startbericht van Noordzee doorlopen?
@Marcia_, daar is het mee gelukt nu. Dank je wel
Goedenavond,

Na ca. een weekje via de nieuwe ontvanger gekeken te hebben krijg ik plotseling de 016 error. Zou een van de moderators bij gelegenheid willen kijken of e.e.a. goed in de administratie staat? In mijn forum-profiel zijn de relevante gegevens te vinden.

Bij voorbaat dank voor de hulp (en hulde voor de duidelijke starttopic! 👌)

Met vriendelijke groet,

Drum
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Drum Ik heb de ontvanger vanuit hier een zetje gegeven. Zou je de ontvanger eens willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de tv een uurtje op NPO1 willen laten staan? Ik hoor graag of 'ie het weer doet.
Hallo @Drum Ik heb de ontvanger vanuit hier een zetje gegeven. Zou je de ontvanger eens willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de tv een uurtje op NPO1 willen laten staan? Ik hoor graag of 'ie het weer doet.

De foutmelding (E016) is na jouw zetje en deze stappen verholpen, bedankt voor je hulp @Bart_ !🍻
Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem met dat ik een foutmelding krijg met de code E016-0.
Alles al opnieuw opgestart enz. Maar niks helpt.

klantnummer: ***
CAS nummer : ***

*Admin: Topic afgesplitst, topic samengevoegd met verzameltopic en gegevens opgeslagen in je profiel
Reputatie 7
Badge +28
Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Je kunt de gegevens beter niet in het bericht zetten.

*Admin: Reactie afgesplitst, samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt Noordzee en welkom @JacB! De ontvanger was nog niet geactiveerd, dat is bij dezen alsnog gedaan. Wil je eens testen of het nu wel werkt? Als dat niet direct het geval is, volg dan de stappen in het startbericht van dit topic eens.
Cas nummer (...)
Kan alleen npo123 en regionaal kijken
Foutcode e016-0

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Bores Ik heb je vraag verplaatst naar het algemene topic: zoals je ziet komt deze melding helaas vaker voorbij. Ik heb je ontvanger een klein zetje in de goede richting gegeven. Zou je 'm eens willen herstarten, de zenders opnieuw willen zoeken en de tv een uurtje op NPO1 willen laten staan? Dan moet 'ie het doen!
Reputatie 1
Goeieavond,

Ook ik krijg de E-016 Foutmelding te zien. Graag een PB voor klantnummer en CAS ID.
Erg vervelend dit .

Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Marco
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @MarcoZ69! Ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten. Ik heb je gegevens er even bij gepakt, en ik zag het CAS-ID nummer er nog niet tussen staan. Ik heb hem nu toegevoegd in plaats van het smartcardnummer (die je voorheen had), en hij zou het na een herstart moeten gaan doen!

Laat je even weten of het inderdaad hiermee opgelost is?
Reputatie 1
Zal ik doen Susan. Alvast bedankt.
Reputatie 1
Hij doet het weer. Dank je wel voor het activeren. We gaan weer lekker TV kijken.
Reputatie 1
Beste KPN, ik heb sinds kort jullie nieuwe digitenne kastje.
Het kastje heeft een paar dagen goed gewerkt maar geeft nu de volgende code E016-0 en ik ontvang nu alleen nog maar Nederland 1 2 3 ik heb het volgende gedaan
(1) een totale reset van het kastje
(2) zenders opnieuw in laten lopen
dit alles heeft helaas niet geholpen hij geeft aan dat er geen abonnement aanwezig is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Hi @W. G. Dan gaan we het voor je uitzoeken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen.
Reputatie 1
Bedankt voor de snelle reactie. Waar kan ik het vast ID vinden? De rest heb ik al aangevuld.
Reputatie 7
Badge +28
@W. G.: Het CAS ID staat op een sticker op de onderkant van de ontvanger. Als je die nog kunt aanvullen activeren wij de ontvanger. Stuur je nog even een reactie als dat is gebeurd? Dan regelen we het direct.
Reputatie 1
Hallo, inmiddels heb ik mijn profiel volledig aangevuld. Zou een moderator na kunnen kijken wat er mis is waardoor wij alleen nog 1, 2 en 3 kunnen ontvangen nadat wij een nieuw digitenne kastje hebben gekregen?
Alvast bedankt!

Admin: quote verwijderd i.v.m. leesbaarheid van topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @W.G., Natuurlijk kan dat! Jouw ontvanger was niet actief. Aan de hand van het CAS-ID nummer heb ik de ontvanger geactiveerd. Kun je bevestigen of je alle zenders nu wel ziet?
Reputatie 1
Beste Marina,

Het werkt nu weer. Bedankt voor de hulp.
Ik was in eerste instantie sceptisch over oplossen via een forum, maar ik ben overtuigd. Dit heeft KPN goed ingeregeld, complimenten!
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de complimenten @W.G. 🙂 Fijn om te lezen dat het weer werkt! Mocht je in de toekomst weer een vraag hebben, zien we je graag terug op het forum! Voor nu wens ik je nog een fijne avond!
Ik heb dit zelfde probleem. Kunnen jullie dit voor mij ook oplossen? Ik heb al contact gehad met de helpdesk, maar als ik die nu bel krijg ik geen gehoor nadat ik doorverbonden zou moeten worden. Cas id nr staat in mijn profiel.

Sorry, ik ben een forum-noob. Als dit niet de juiste plek is voor deze vraag, mijn excuses.

Reageer