Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Dat is jammer om te horen, @GerardGr! Ik heb bij dezen de twee ontvangers die nog niet goed geregistreerd stonden geactiveerd. Zet hem opnieuw nog even een uurtje aan, dan moet het goedkomen.
Eindelijk. in de loop van de avond begonnen ook de 2 onwillige cas's te werken. heb nu op alle 3 de ontvangers 33 TV zenders en 29 radio zenders. Thnx.
Casnummer basisontvanger *
serienummer *

*Admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy.
Eindelijk gelukt na vele telefoontjes om de commerciële zenders te mogen ontvangen . Kastje moest door jullie opnieuw geregistreerd worden stond niet aan.....Hulde aan Rob van KPN.
Sinds afgelopen vrijdag kan ik alleen nog maar ned. 1,2 en 3 kijken. Het system zegt dat mijn abonnement niet is geactiveerd. Ik heb sinds kort de nieuwe ontvanger geinstalleerd en zonder problemen tv gekeken tot afgelopen vrijdag.
Ik heb de oplossingen van de kpn site al geprobeerd, maar zonder resultaat.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Casnummer basisontvanger *
serienummer *

*Admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy.

@Ronwier: bedankt voor het invullen! Zou je het nu nog eens willen testen? Ik hoor graag of het nu werkt.

@Geen beeld digitenne: we helpen je graag verder alleen hebben hiervoor wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken!
Het is nog slechter heb nu alleen maar Npo1 2 en 3 .
Bij de rest staat er U heeft geen abonnement voor deze zender.
Wordt er inmiddels wat onpasselijk van .
Krijg foutcode
Heb helaas niet veel geduld meer... Anders gaan we maar afscheid nemen van elkaar.
Reputatie 7
Badge +25
@Fransie43: zou je de zenders eens een keertje opnieuw 'uitgebreid' willen zoeken? Het CAS ID dat in jouw profiel staat, staat correct in de systemen namelijk. Ook zie ik dat de betreffende zenderpakketten allemaal actief staan daarop.
Helpt ook niet !!!
Heb vanmiddag nog met de klantenservice gebeld die ging het handmatig proberen terug te zetten omdat het helemaal vastzat op een gegeven moment.
Hij gaf aan als dat ook al niet hielp KPn mij tegemoet zou komen bij een aanschaf van een Chromecast .
Ik heb nu alles ingevuld, hoor graag wat ik nu moet doen?
Groetjes
Reputatie 7
Badge +28
@Fransie43

Als dat uitgebreid zenders zoeken niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 5-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
Waar vind ik in godsnaam dat NTS4 (bouquet 5) zie bij die RF freqeuntie alleen cijfers staan en zeker geen NTS4.........
Reputatie 7
Hah @Leonie81, dat er tijdens het wachten op een medewerker van onze klantenservice de lijn is verbroken is inderdaad niet zo netjes. Maar wel een beetje raar, onze klantenservice is 24/7/365 bereikbaar. Dus het is niet omdat mijn collega's de deur dicht wilden doen van het kantoor. Gelukkig heb je ons hier gevonden. Ik heb je CAS-id opnieuw aangemeld. Als het goed is moet je na het opnieuw opstarten van de tuner tv kunnen kijken! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Fransie43 Vergeet dat RTS4, maar kies via handmatig zoeken het RF-kanaal wat in jouw regio van toepassing is. (Zie overzicht hierboven)
Hah @Leonie81, dat er tijdens het wachten op een medewerker van onze klantenservice de lijn is verbroken is inderdaad niet zo netjes. Maar wel een beetje raar, onze klantenservice is 24/7/365 bereikbaar. Dus het is niet omdat mijn collega's de deur dicht wilden doen van het kantoor. Gelukkig heb je ons hier gevonden. Ik heb je CAS-id opnieuw aangemeld. Als het goed is moet je na het opnieuw opstarten van de tuner tv kunnen kijken! :)
Helaas krijg ik nog steeds een melding. E017-0
Heb het kastje uitgezet en stekker uit het stopcontact. Of moet ik nu eerst een uur op NPO1 laten staan.
Hoor graag
Groetjes Leonie

Hah @Leonie81, dat er tijdens het wachten op een medewerker van onze klantenservice de lijn is verbroken is inderdaad niet zo netjes. Maar wel een beetje raar, onze klantenservice is 24/7/365 bereikbaar. Dus het is niet omdat mijn collega's de deur dicht wilden doen van het kantoor. Gelukkig heb je ons hier gevonden. Ik heb je CAS-id opnieuw aangemeld. Als het goed is moet je na het opnieuw opstarten van de tuner tv kunnen kijken! :)Helaas krijg ik nog steeds een melding. E017-0
Heb het kastje uitgezet en stekker uit het stopcontact. Of moet ik nu eerst een uur op NPO1 laten staan.
Hoor graag
Groetjes Leonie

Nu wel rtl 4 en zo.
Tthanks Leonie
dgitenne bij vriendin geinstalleerd, alles werkt van NPO 1 t/m 3 en regionaal, verdergeen zenders die wel geinstalleerd zijn. hoe kan ik de rest activeren? Graag een reactie
Reputatie 7
Badge +28
Fijn @Leonie81!

@xoscem-qevKin-3fyrqy: Welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Zie je een foutcode op de commerciële zenders? Heb je de ontvanger een uur aan laten staan? Als het daarna niet werkt controleer ik of we dit aan onze kant kunnen oplossen. Kun je de adresgegevens waar het om gaat toevoegen aan je profiel en ook het CAS ID nummer (op de onderkant van de ontvanger) toevoegen? Dit kun je in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd kom ik er op terug.
Wat een drama die overzetting. Ik sta op een camping waar veel oudere digitenne hebben. Bij 4 stuks vandaag gebeld ivm opnieiw activeren van abbonement. Allemaal rond 1 uur vanmiddag. Terwijl ze gisteravond die melding al kregen hebben de meeste dit zo gelaten. Na mijn installatie en het nabellen voor aanmelding is het nu om 19.05 nog steeds niet geactiveerd. Bij alle 4 niet. Nogmaals gebeld weer alles doorgenomen. Ook het rf verhaal. Maar nog steeds geen commerciële zenders. Deze ouderen die niet technisch zijn zouden zonder enige hulp helemaal klaar mee zijn. Zij betalen 17.50 nu voor een heel jaar terwijl ze 3 maanden gebruik van maken. Daarbij is aan de kust de ontvangst gewoon slecht.
KPN kom met half jaar abonnementen zoal canal digitaal. Voor afschrijven van abbo zijn jullie er als de kippen bij maar het omzetten van het systeem etc kunnen jullue niet aan en moet iedereen maar slikken. Blij dat ik pas voor digitenne! De ouderen zijn de pineut. Onduidelijk voor a technische mensen.
Reputatie 7
Badge +28
Terwijl ze gisteravond die melding al kregen hebben de meeste dit zo gelaten. Na mijn installatie en het nabellen voor aanmelding is het nu om 19.05 nog steeds niet geactiveerd. Bij alle 4 niet.


@klompie

Bedoel jij met die melding van gisteravond soms de frequentiewijziging in Noord-Holland van afgelopen nacht?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvangers dan aan staan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Ik heb dezelfde foutmelding!
Reputatie 7
Badge +21
@VeraH89, dat is niet de bedoeling! Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan help ik je graag verder!

@klompie, er is helaas veel aan de gang wat betreft Digitenne. Normaliter zou het, na een refresh vanuit KPN en een herstart, goed moeten zijn. Ik begrijp dat het voor ouderen lastig kan zijn, maar we doen ons best. Mocht ik je nog kunnen helpen (of een collega), vul dan het Forum profiel even in met de gegevens (zoals naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummers) van de contractant.

Terwijl ze gisteravond die melding al kregen hebben de meeste dit zo gelaten. Na mijn installatie en het nabellen voor aanmelding is het nu om 19.05 nog steeds niet geactiveerd. Bij alle 4 niet.
@klompie

Bedoel jij met die melding van gisteravond soms de frequentiewijziging in Noord-Holland van afgelopen nacht?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvangers dan aan staan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Natuurlijk heb ik al deze procedures gevolgd.
Sterker nog eerst zelf daarna nog een keer met een medewerker bij alle 4! Bij mijn laatste telefoontje werd gezegd u moet echt nu nog wachten totdat de kaart weer geactiveerd is. Toen was ik elkaar mee.
Voor mij maakt het niets uit maar voor de ouderen waar de tv heilig is in de avond is dit belachelijk. De slogan. Eenvoudige installatie gaat niet op. 2 van de 4 gaan hun abbo opzeggen. Denk dat de andere 2 naar andere oplossing gaan zoeken. En waarvan 1 zeker een klacht procedure gaat opstarten.
Nadat eerst 2 van de 3 cas nrs het niet deden en deze door jullie geactiveerd zijn, is nu de 3de cas er mee gekapt. Ook nu weer opnieuw opgestart en ruim een uur aangelaten, maar helaas. Graag deze ook activeren. Foutcodes E015-0 en E017-0 => geen activatie. Abonnement is vorige week al ingegaan dus dat kan het niet zijn. Aan en uit zetten werkt ook niet. Graag hulp.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@klompie: Dit is echt heel jammer om te lezen. Ik ben ook erg benieuwd wat hier mis is gegaan. Als er helemaal geen commerciële zenders zijn, ook niet na uitgebreid zoeken, zit het hem inderdaad in de activatie. Wat ik niet begrijp is dat je wordt gevraagd te wachten tot de ontvanger weer is geactiveerd. Dit is binnen een minuut in orde en had de medewerker direct kunnen controleren.

Als ik nog kan helpen doe ik dat graag. Kun je mij dan in een privébericht de adresgegevens en de bijbehorende CAS ID nummer sturen? Ik hoop dat ik nog het een en ander kan herstellen maar ik snap ook goed dat jij, en de betreffende ouderen, er klaar mee zijn. Het spijt me oprecht hoe dit is verlopen.

Reageer