Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge
**

Admin: CAS ID verwijderd en opgeslagen in je profiel
ik heb de foutcode meer dan een week maar het is nog steeds niet opgelost, en ik heb een abonnement.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Noppes, top! Ik heb het CAS ID opnieuw geactiveerd en het zou nu moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, wil je nog eens de stappen uit het startbericht van dit topic doorlopen?

@Zaamari heel vervelend 😞. Ik zie dat je je gegevens al in je profiel hebt staan, helemaal super. Zou je onder de 'persoonlijke opmerkingen' nog het CAS ID van de ontvanger willen vermelden? Deze vind je onderop de ontvanger. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en we helpen je er graag verder mee.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Marcia_

Er staat ook nog een bericht open van bouzidi13078.

Of wil je dat ik daar in dat bericht ga reageren?

edit: en net nog eentje erbij van heiden67.
Gisteren nieuwe digitenne kastje geinstalleerd en alle zenders waren zichtbaar. Vandaag krijg ik de foutmelding E016-0 dat ik geen abonnement zou hebben. Weer opnieuw de zenders ingesteld maar ik blijf deze melding krijgen. Dus wat nu te doen?

admin: vraag naar centrale topic verplaatst
Badge
Ik heb alles opnieuw gedaan maar werkt helaas nog niet
Reputatie 7
Badge +28
@Noppes

Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
@Heiden67 Hoi! Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Kun je je profiel aanvullen en ons een seintje geven? Dan proberen we het gelijk voor je op te lossen. Zou je tevens het zogenaamde CAS id in je profiel willen zetten?
Badge
dank je wel voor het helpen
hebben weer alle zenders
Ik heb alle stappen dooropen zoals Noppes het beschrijft maar nog geen zenders....volgens KPN had ik maar 1 Digitenne ontvanger, dit terwijl ik toch al jaren betaal voor 3. Deze gingen ze unlocken maar daar moet je dus gewoo 1 week op wachen, heb dus pas woensdag weer TV in 2 slaapkamers.
Reputatie 7
Badge +19
@Heiden67, Erwin heeft je gister gevraagd om je gegevens toe te voegen aan je forumprofiel. Je hebt dit nog niet gedaan, waardoor we het niet voor je kunnen oplossen.

@Heiden67 Hoi! Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Kun je je profiel aanvullen en ons een seintje geven? Dan proberen we het gelijk voor je op te lossen. Zou je tevens het zogenaamde CAS id in je profiel willen zetten?

Als je je gegevens aanvult in het profiel, stuur je dan een bericht? Hopelijk hebben we alles snel weer aan de praat.
Beste moderator,

Heb sinds een paar weken een compleet nieuw setje van Digitenne en sta daarmee op de camping in NoordHolland.
Vandaag proberen te activeren, lukt niet.
abo nagekeken, is betaald.
Bij het zenderophalen steeds dezelfde fout E016
Npo 123 ontvang ik wel !

De KPN stappenplannen uitgevoerd maar werkt niet.
staat er misschien iets niet goed in de KPN administratie ?

op de digitennedoos staat een nummer
(...)

Hopend op hulp !

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Sinds vorige week Digitenne. Eerste dagen alle kanalen maar sinds vanochtend alleen 1,2 en 3 + foutmelding E016 dat ik geen abonnee ben. Alle resetmogelijkheden die ik kon vinden geprobeerd zonder resultaat. Wel las ik dat er afgelopen weekend werkzaamheden zijn geweest aan met dit als gevolg. Proberen te bellen maar dan krijg je een sms met link website en mogelijke oplossing (wat tot op heden dus niet gelukt is). Iemand een idee?
Ik heb het CAS nummer ingevuld, en nu?
Reputatie 1
wederom moet ik melden dat ik weer foutcode E150-0 krijg. Abonnement niet geactiveerd.
Het is om radeloos van te worden. Mijn eerste 3 ontvangers werden op `13 juli jl. omgeruild voor 3 nieuwe.
Deze hebben een week gewerkt en zijn nu(21-7) dus weer alle commerciële zenders verdwenen. Hoe kan dat nou?
Onbegrijpelijk dat ik nu weer geen voor mij interessante uitzendingen kan bekijken.
Ik hoop dat een moderator mij uit de brand helpt. De CAS nummers van de nieuwe ontvangers staan in mijn profiel.
Hallo,

Ik heb een nieuw digitenne abonnement afgesloten en heb tot op heden alleen 1,2,3 en regionale zenders en als ik naar bv rtl4 zap krijg ik de foutcode E016-0

Signaalkwalitijd rond de 90%

En bij basis abonnementen staat :Nee

CAS en klantnummer staan in mij profile.

Mvg,
Tom

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Ha @Bert Waters, de eerste twee stonden er netjes in, de derde heb ik nu ook aangemeld.

@GerardGr de derde is ook geactiveerd en zou het nu moeten doen. Excuses voor het gemak!
Reputatie 1
ik heb zojuist KPN 0800-0402 gebeld. 1 ontvanger stond niet in hun administratie....??????>
ze hebben hem weer geactiveerd en hopelijk nu definitief opgelost.
Moderators bedankt maar nu even niets doen.
Reputatie 7
Badge +20
Beste moderator,

Heb sinds een paar weken een compleet nieuw setje van Digitenne en sta daarmee op de camping in NoordHolland.
Vandaag proberen te activeren, lukt niet.
abo nagekeken, is betaald.
Bij het zenderophalen steeds dezelfde fout E016
Npo 123 ontvang ik wel !

De KPN stappenplannen uitgevoerd maar werkt niet.
staat er misschien iets niet goed in de KPN administratie ?

op de digitennedoos staat een nummer
(...)

Hopend op hulp !

Ik ga je helpen, @Gravelster Dit is inderdaad een bekend probleem, waarbij er iets net niet goed gaat met de activatie van de ontvanger. Ik kan dat oplossen en dat CAS ID-nummer heb ik daar inderdaad bij nodig. Ik heb ook nog je je huisnummer en je klantnummer nodig. Wil je deze nog in je KPN Forum profiel zetten?

Ik heb het CAS nummer ingevuld, en nu?
Hallo @Bakker80 Je krijgt deze foutcode ook, begrijp ik? Het CAS ID is inderdaad noodzakelijk, maar ik heb uiteraard ook je postcode, huisnummer, naam en klantnummer nodig. Wil je deze nog in je KPN Forum profiel zetten?


Ik heb het CAS nummer ingevuld, en nu?
@Bert Waters Bij jou werkt gelukkig alles alweer precies zoals het moet!

Hallo,
Ik heb een nieuw digitenne abonnement afgesloten en heb tot op heden alleen 1,2,3 en regionale zenders en als ik naar bv rtl4 zap krijg ik de foutcode E016-0
Signaalkwalitijd rond de 90%
En bij basis abonnementen staat :Nee
CAS en klantnummer staan in mij profile.
Mvg,
Tom

Ha @Digitommie Bij jou zit het net iets anders. Je hebt een nieuw abonnement afgesloten en dat wordt pas officieel actief op 26 juli. Ik kan dat helaas niet versnellen, dus je zult tot deze datum moeten wachten. Als je je ontvanger activeert en de zenders hebt gezocht, laat dan de ontvanger even een uur op NPO 1 staan. Dat zou deze foutcode moeten voorkomen. Mocht je er op een later moment toch tegenaan lopen, dan herstel ik het natuurlijk voor je.
Ik heb dus nu die nieuwe kast en een paar dagen ging het goed tot ik foutcode:e150-0 zag en moest daardoor mijn antenne verplaatsen. Nu heb ik weer bereik maar, blijf nog steeds die code zien terwijl ik al een ruime uur aan het wachten ben....hoe zit het nou?
Reputatie 7
Badge +21
@H.Huijbers, met de nieuwe ontvanger is het afstellen van de antenne inderdaad een secuurder werkje geworden. Fijn dat je inmiddels weer bereik hebt! Om de foutcode op te lossen heb ik enkele gegevens nodig. Het moet namelijk administratief even rechtgezet worden. Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je graag verder!

Graag hulp bij activatie abonnement. Krijg bij alle niet-NPO zenders al de hele dag code E150-0. Tot vanmorgen alle zenders geen probleem op nieuwe ontvanger! Intussen alle adviezen van dit forum opgevolgd, incl herstart en handmatig zoeken van zenders. Profiel is bijgewerkt met CAS nr. Bij voorbaat bedankt voor de hulp.Hallo @Ctgov Ik kijk graag met je mee, natuurlijk. Heb je al je ontvangers omgewisseld of kan het zijn dat er nog een wissel gedaan moet worden? Ik krijg namelijk die melding direct voor m'n neus en dat wil ik graag zeker weten.


Na eerste installatie alle zenders beschikbaar maar nu alleen nog NPO1, 2, 3 en regionale zender.
Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, graag ook voor mij oplossen. Cas-id in profiel.
@Ferry1948 Ik heb jouw ontvanger vanuit opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 wilen laten staan?

Alles is opgelost! bedankt!
Ik heb gisteren digitenne geïnstalleerd maar buiten NPO 1, 2 en 3 ik krijg de foutmelding E016-0 dat ik geen abonnement zou hebben.
Op de site gekeken en daar zag ik dat het dan mogelijk niet goed in de administratie zit dus bij deze mijn vraag of jullie hier naar willen kijken. Ik heb mijn CAS nr al toegevoegd aan mijn profiel.

Iban
Ik heb gisteren digitenne geïnstalleerd maar buiten NPO 1, 2 en 3 ik krijg de foutmelding E016-0 dat ik geen abonnement zou hebben.
Op de site gekeken en daar zag ik dat het dan mogelijk niet goed in de administratie zit dus bij deze mijn vraag of jullie hier naar willen kijken. Ik heb mijn gegevens in mijn profiel ingevuld

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Goedemiddag!

Ik heb een nieuwe ontvanger en antenne geinstalleerd en krijg dezelfde errorcodes. Heb CAS nummer toegevoegd aan mijn account.

Mvg

Reageer