Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Bedankt! Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Jouw ontvanger staat correct geregistreerd. Ik heb jouw ontvanger ook een refresh gegeven. Zou je de zenders opnieuw willen zoeken?
Ruim 1 1/2 maand geleden een nieuw ZXV7200 kastje ontvangen n.a.l.v. nieuwe frequentie.
Oud kastje (rebox) moest ik opsturen naar KPN, gedaan en sinds gisteren foutcode E016-0.
Houdt dat in dat ik geen abonnement meer heb?
Nu opnieuw op pagina "mijn KPN" Digitenne kastje toegevoegd a 5 euro!
Krijg waarschijnlijk wederom een nieuw kastje opgestuurd volgens mail KPN, ik denk dat KPN beter het bestaande Cas nummer opnieuw moet actieveren, of ben ik gek.
Kan nu alleen NPO 1,2 en 3 zien.
Hoor graag de oplossing op korte termijn.
Abonnee zins de oprichting.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Bedankt! Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Jouw ontvanger staat correct geregistreerd. Ik heb jouw ontvanger ook een refresh gegeven. Zou je de zenders opnieuw willen zoeken?
@Vikash
bedankt! Hij werkt weer😀
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Cismo. Welkom op het het forum. Wat vervelend dat je op dit moment alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. Ik zie dat je de meeste gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel. Zou je het CAS-ID nummer daar nog aan willen toevoegen? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic?
Dank voor de reactie.
Het CAS-ID nr. van het kastje is

Mvgr.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
@Cismo, Je ontvanger heb ik geactiveerd. Kun je controleren of dit goed is gegaan?
Goedemorgen,

Ontvanger opnieuw opgestart en zenders laten scannen, maar nog steeds code E016-0 (geen abonneestatus).
Mvgr.
Beste, hij doet weer!
Dank voor de service.
Fijne dag
Hallo,

ook het kastje van mijn schoonouders geeft sinds kort foutcode e016-0. Ze hebben het kastje en abonnement nog niet zo lang. Direct na aanschaf werkte alles meteen (maar dit toppic lezende, denk ik dat ik het kastje waarschijnlijk niet lang genoeg aangelaten heb...). Nu een paar weken later alleen nog NPO 1-3 en regiozender te zien. Opnieuw (handmatig) zenders scannen werkt wel maar helpt niet.
Ik heb mijn profiel bijgewerkt met hun naam, adres, klantnummer en CAS ID. Hoor graag wanneer het weer zou moeten werken. Alvast bedankt!

gr, Marco
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @McOffie, Zojuist heb ik de ontvanger opnieuw geactiveerd. Kun je controleren of alles weer werkt?
Hi @Marina_ , vandaag gaat dat niet meer lukken. Ik zal zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk morgen) testen of het weer werkt. Moet in dat geval de ontvanger de eerste keer ook weer minstens een uur aan blijven staan?

H.gr., Marco
Reputatie 7
Badge +28
@McOffie: Het zou direct moeten werken, als dat niet het geval is kun je de ontvanger eenmalig herstarten. Laat, wanneer je de gelegenheid hebt, maar weten of het is opgelost 🙂
Ik heb helaas het zelfde probleem, 1 2 en 3 doen het gewoon maar de rest niet. De eerste week had ik alle zenders. Heb nu mijn profiel aangevuld. Heb 100% bereik. Ik hoop dat het verholpen kan worden
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @KD66! Ik heb de TV-ontvanger op afstand nog eens geactiveerd, kun je testen of het probleem is opgelost? Als dat niet het geval is, herstart de ontvanger dan nog eenmaal en laat de TV-ontvanger een tijdje aan staan.

Als het probleem blijft bestaan, kun je dan aangeven welke foutcode je in beeld ziet? Hopelijk is dat niet meer nodig en is het nu opgelost.
Hoi Joran, bedankt alles werkt weer.
Hallo,vandaag zou onze digitenne geactiveerd moeten worden..maar nog niks ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Tja, ik wilde net hetzelfde berichtje sturen. Abbo gaat vandaag in en dan zou het meteen werken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo,vandaag zou onze digitenne geactiveerd moeten worden..maar nog niks ?
Hallo @Harriet39 Ik kijk dat graag even na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Ik heb ook het CAS ID van je ontvanger nodig. Je vindt dit nummer op de ontvanger zelf. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Tja, ik wilde net hetzelfde berichtje sturen. Abbo gaat vandaag in en dan zou het meteen werken.
Dag @Clara76 Jij had je Forum Profiel al aangevuld, zag ik. Ik heb je ontvanger vanuit hier geactiveerd. Wil je 'm even resetten, de zenders opnieuw zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO 1 laten staan? Daarna zal hij het doen en het ook blijven doen.
Hallo Bart ,het is al klaar hoor bedankt voor het reageren
@Marina_ Bedankt voor het (opnieuw) activeren, alle zenders kunnen weer worden bekeken.
@Joran Het werkt niet direct! In mijn geval stond de box al 24 uur uit (dus ook op het moment dat @Marina_ deze heeft geactiveerd). Ik heb hem net aangezet en na opstarten kreeg ik in eerste instantie nog steeds de foutcode e016-0 “geen abonnement voor deze zender”. Na de box een minuut of 20 op NPO1 te hebben laten staan, zag ik in het Menu (optie Abonnement) achter ‘Basis abonnement’ Ja staan ipv Nee. Vanaf dat moment kon ik alle zenders weer bekijken.

Reputatie 7
Badge +30
Goed om te McOffice! Dit klopt ook, het kan even duren voor het signaal goed ontvangen is door de ontvanger. Daarom geven we ook aan om hem minimaal een uur op een NPO te zetten. Dan heeft 'ie daar uitgebreid de tijd voor.
Goedenavond,

Ook hier een E017-0 probleem.
Is er een moderator die dit even na wil kijken?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @DP kooij! We gaan het regelen! In tegenstelling tot de meeste vragen in dit topic kan ik dit niet direct oplossen. Ik heb de techneuten ingeschakeld om dit recht te zetten. Ik hoop (en ga ervan uit) dat het morgen is opgelost. Je hoeft zelf niets meer te doen. Ik stuur hier nog een bericht zodra ik reactie heb.

@McOffie: Dank voor je terugkoppeling! Ik ben bang dat ik wat door elkaar heb gehaald. Fijn dat het nu wel is opgelost!
Reputatie 7
Badge +28
@DP kooij: Het was na een uurtje al opgelost, maar toen was ik er niet meer 🙂 Werkt het weer?
Goedemiddag,

Foutcode E016-0: 2 ontvangers waarbij tweede ontvanger alleen NPO123 geeft en niet alle andere zenders. Ik heb alle info in mijn profiel gezet om te checken en te activeren.

Hoor graag wanneer probleem is opgelost.

Bedankt alvast!

groet, Tamara

Reageer