Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Ik heb ook nog steeds foutcode E150-0.
Heb geprobeerd om via RF kanaal dit op te lossen.
Maar dat werk niet.
Kkunnen jullie mij ook helpen om mijn abonnement te activeren?.


*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mikie78, Goed dat je het aangeeft. De ontvanger heb ik opnieuw geactiveerd. Kun je controleren of de foutcode al verdwenen is?
Beste Moderators,

ik heb al drie weken geen tv. Ik krijg ook de code E-150-0 en E017-0. Kunnen jullie mij helpen?

mvg,
Nandy
Badge
Ik heb dit probleem (E016-0) ook. Kan er een moderator kijken naar het probleem? Ik heb geen klantnummer omdat het abonnement op naam van mijn huisbaas staat.
Reputatie 7
Badge +21
@Nandy Wat vervelend dat je alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. Ik heb het CAS-ID nummer voor jou gerefresht. Zou je de ontvanger eens willen resetten?

@WietskeJansen Ik kom geen Digitenne abonnement tegen op jouw adres. Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met jouw huisbaas.
Reputatie 3
Badge
Heb sinds vorige week vrijdag nu al weer mijn derde nieuw kastje in gebruik. De eerste 4 dagen werkte het perfect. Na 3 dagen geen gebruik heb ik hem vandaag weer ingeschakeld. En het is weer mis. Foutcode E016-0, geen abonnement voor deze zender. Publieke zenders doen het wel. Ik heb het hele ritueel alweer doorlopen, dat ik wel dromen kan. Helaas geen resultaat. Bij de abonenentgegevens staat ook weer, basisabonnement NEE.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Heb sinds vorige week vrijdag nu al weer mijn derde nieuw kastje in gebruik. De eerste 4 dagen werkte het perfect. Na 3 dagen geen gebruik heb ik hem vandaag weer ingeschakeld. En het is weer mis. Foutcode E016-0, geen abonnement voor deze zender. Publieke zenders doen het wel. Ik heb het hele ritueel alweer doorlopen, dat ik wel dromen kan. Helaas geen resultaat. Bij de abonenentgegevens staat ook weer, basisabonnement NEE.
Hallo @Lord53 Ik had toch gehoopt je hier voor dit probleem niet meer terug te zien. Ik ga voor je aan de slag. Het CAS ID-nummer dat nu in je profiel staat, is dat het nummer van je huidige kastje? Zo nee, wil je het dan even updaten?
Reputatie 3
Badge
Het casnr in mijn profiel klopt.
Reputatie 7
Badge +20
Dank @Lord53 Zou je het nu eens willen proberen? Wil je de ontvanger resetten, de zenders opnieuw inladen en de ontvanger een uur op NPO1 laten staan? Dat laatste is belangrijk, zodat de activering er goed doorkomt.
Reputatie 3
Badge
Ok. Loopt
@Vikash dankjewel hij doet t weer!
bedankt voor de info alles werk nu weer naar behoren.

Mvrgr Tinholt.
Reputatie 3
Badge
Bedankt Bart, alles werkt weer naar behoren.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn, @Lord53 Dan ga ik graag vanuit dat het nu ook goed blijft werken.
Hoi Marina.
Ik krijg nu de foutcode E017-0
Helaas heeft het activeren niet geholpen.
Moet ik misschien nu eerst mijn ontvanger van het stroom halen?.
Mmisschien dat dat helpt?.
Hoi @Mikie78 . Ik heb nog een extra duwtje gegeven. De status staat aan onze kant goed. Even helemaal van het stroom kan inderdaad geen kwaad. Zou je anders ook nog de instructies van @Noordzee eerder in dit topic kunnen volgens door opnieuw de zenders te zoeken. Ik heb goede hoop dat het jou gaat lukken!
Reputatie 7
Badge +28
IK zal het speciaal voor @Mikie78 nog even herhalen:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Hoi @Mikie78 . Ik heb nog een extra duwtje gegeven. De status staat aan onze kant goed. Even helemaal van het stroom kan inderdaad geen kwaad. Zou je anders ook nog de instructies van @Noordzee eerder in dit topic kunnen volgens door opnieuw de zenders te zoeken. Ik heb goede hoop dat het jou gaat lukken!
Het is gelukt.
Ik heb wat Noordzee melde gedaan en de digitenne een uurtje op nl1 laten staan.
Ik heb nu alle zenders weer.
Bedankt voor jullie hulp.. 🙂
Badge
Ik heb een Digitenne ontvanger naast KPN compleet en krijg een foutmelding (e016) dus kan m niet gebruiken
Hoi @Kevin141 . Dat is vreemd! Het gaat om het Cas ID dat je in je profiel hebt staan toch? Die staat actief en volgens mijn systeem moet je alles kunnen kijken.
Als je 2 antwoorden omhoog scrollt geeft @Noordzee een hele nuttig opsomming van handelingen die je nog wel even mag proberen. Ik heb goede hoop dat je dan weer kunt kijken!
Badge
Ja dat is idd de id, ik zal het even nakijken
Ik ben heel benieuwd! Laat het weten! 🙂
Badge
Hij doet t 👍🏻
Ik heb het forum ingevuld, maar na een uur deed hij het nog niet. Ik heb alleen de tv uitgezet, is dit van invloed? Ook heb ik handmatig gezocht maar zonder resultaat. Wat nu?
Hoi @I Meerman . Jouw zogenaamde CAS id was niet actief. Die heb ik zojuist geactiveerd.
Het kan zijn dat je nog één keer naar de zenders moet zoeken. Daarna zou je netjes alles moeten hebben. Laat je weten of het werkt?

Reageer