Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Hoi @hebe . Zou je je profiel willen aanvullen en in dit topic een seintje geven als je dat gedaan hebt?
@Nadia yup het werkt! Bedankt 🙂
Op vakantie en geen digitenne ontvangst, foutcode 016?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Udo999,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef in dit topic een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Udo999, welkom! Ik heb je topic samengevoegd met dit centrale topic. Kun je de gegevens waar Noordzee om vraagt in je profiel zetten en hier een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan activeren wij de ontvanger op afstand.
Hallo , alles toegevoegd ,
Alvast heel erg bedankt gr udo
Reputatie 7
Badge +28
Dank! De ontvanger leek al actief te zijn. Ik heb het voor de zekerheid nog eens geactiveerd. Je bent op vakantie in Nederland? Kun je de ontvanger even laten staan op NPO1 en vervolgens controleren of je alle zenders kunt zien? Het kan nodig zijn de zenders eerst weer opnieuw op te zoeken.
Hallo e016 gr udo
Reputatie 7
Badge +21
Hallo e016 gr udo
Joran heeft de ontvanger nog eens geactiveerd. Heb je de ontvanger al gereset? Zou je de ontvanger nog een keer willen resetten en daarna uitgebreid naar zenders zoeken? Op deze pagina kan je bekijken hoe je de ontvanger reset. Laat je ons weten of het is gelukt?
Oke djw ga ik later op de dag doen ,
Lwat weten of het gelukt is gr udo
Helaas nog alleen de npo zenders, bij andere geeft aan code 016 0 geen abonnement hiervoor?
Werkt nu wel 😀bedankt voor de snel e actie en uitleg gr udo
Reputatie 7
Badge +21
Werkt nu wel 😀bedankt voor de snel e actie en uitleg gr udo
Wat goed dat het nu wel werkt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Beste KPN-medewerker,

ook ik heb dezelfde foutcode (E150-0). Ik heb alle benodigde gegevens in mijn profiel bijgewerkt.
Zouden jullie dit willen corrigeren?

dank alvast!

Admin: post verplaatst naar juiste topic
Helaas ontvang ik nog steeds alleen maar de zenders NPO 1, 2 en 3 en krijg ik bij de andere zenders deze foutcode. Met ingang van 14 augustus j.l. had ik wel het gehele pakket moeten ontvangen.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Hah @Morris88, done! Wil je controleren of het heeft gewerkt?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @MoedersHoorn, welkom! Is het inmiddels gelukt? Ik zie dat je contact hebt gehad met de klantenservice, dus ik hoop dat je alles werkend hebt. Mocht ik nog wel iets voor je kunnen doen, wil je dan je het CAS ID van je ontvanger ook nog in je forumprofiel zetten en het hier even laten weten?
Hoi Marcia, ik heb zojuist het forumprofiel aangevuld met het CAS ID nummer (weet niet zeker of ik dit op de juiste plek heb neergezet?!). Ik hoor graag of de ontbrekende netten nu wel aangevuld kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Marcia, ik heb zojuist het forumprofiel aangevuld met het CAS ID nummer (weet niet zeker of ik dit op de juiste plek heb neergezet?!). Ik hoor graag of de ontbrekende netten nu wel aangevuld kunnen worden.

Hi, ik heb de ID voor je geactiveerd. Zou je het binnen 15 minuten nogmaals willen proberen?
Dank je wel, helaas kan ik het niet meteen uitproberen omdat dit op het adres van mijn moeder is en ik daar nu niet meer ben. Donderdag ga ik het proberen.
ik krijg ook deze code, de gegevens heb ik in mijn profiel gezet. zou je me kunnen helpen?
Hoi @Nadia
Nee, het probleem is nog niet verholpen. De foutcodes verschillen van minuut tot minuut wanneer een zender langer open staat. Ik krijg zowel E017-0 als E150-0. Beide wel vermelding dat mijn abonnement nog niet is geactiveerd.

Groet,
Morris
ik krijg ook deze code, de gegevens heb ik in mijn profiel gezet. zou je me kunnen helpen?

zojuist heb ik nog een tweede CAS ID in mijn profiel gezet, die doet het ook niet.
Reputatie 7
Badge +25
@wbs16: de 2 CAS ID's die je in hebt gevuld zijn beide geactiveerd, dus dat lijkt helemaal goed. Ik heb ze nu ververst. Zou je de zenders opnieuw uitgebreid willen zoeken? Ik hoor graag of het nu lukt.

Nee, het probleem is nog niet verholpen. De foutcodes verschillen van minuut tot minuut wanneer een zender langer open staat. Ik krijg zowel E017-0 als E150-0. Beide wel vermelding dat mijn abonnement nog niet is geactiveerd.
@Morris88: Het CAS ID is wel geactiveerd in ieder geval. Ik heb 'm nu ververst. Zou je nu ook eens uitgebreid zenders willen zoeken?
De digitenne heeft 1 week gewerkt nu alleen nog NPO 123 alles al geprobeerd wat op dit forum als oplossing staat maar niks werkt.
Al dagen geprobeerd klantenservice te bellen maar daar blijft het antwoord “ we nemen geen digitenne vragen aan”

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reageer