Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +20
De digitenne heeft 1 week gewerkt nu alleen nog NPO 123 alles al geprobeerd wat op dit forum als oplossing staat maar niks werkt.
Al dagen geprobeerd klantenservice te bellen maar daar blijft het antwoord “ we nemen geen digitenne vragen aan”

Hallo @kpnliesje Zoals je ziet heb ik je vraag samengevoegd met een groter topic. Ik vermoed dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt dat hier wordt besproken. Je ziet ook één van deze foutcodes voorbijkomen? Ik kan dat vrij eenvoudig voor je verhelpen. Wat ik van je nodig heb is het volgende. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer én het CAS ID van je ontvanger? Het CAS ID vind je op een sticker op de ontvanger zelf en uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators. Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb mn profiel aangepast alleen morgen nog even klant nummer opzoeken.
Weet alleen niet in welk vakje die cas id moeten zetten 😬
Reputatie 7
Badge +28
@kpnliesje
Het cas-ID kun je kwijt in het veld opmerkingen.
ok nu alleen klant nummer nog zorken
Badge
Goedenavond,

Helaas heb ik ook last van foutcode E017-0. Heb mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Zou een van de moderators hier even naar willen kijken?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond,

Helaas heb ik ook last van foutcode E017-0. Heb mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Zou een van de moderators hier even naar willen kijken?

Alvast bedankt.

Ik heb geprobeerd om jouw CAS-ID te koppelen aan het abonnement. Helaas is dit niet gelukt. Ik heb het intern doorgezet, zodra het gelukt is laat ik je het weten. ☺️
Reputatie 7
Badge +21
@TN88 Het is gelukt! Jouw CAS-ID is inmiddels gekoppeld aan het abonnement. Zou je de ontvanger willen resetten en uitgebreid naar de zender willen zoeken? Laat je ons weten of je weer tv kan kijken?
Reputatie 7
Badge +20
ok nu alleen klant nummer nog zorken
Het is je gelukt, @kpnliesje Ik heb je ontvanger vanuit hier een reset gegeven. Zou je 'm opnieuw willen opstarten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO 1 willen laten draaien? Dan blijft activatie goed staan.
Goedemiddag,

Helaas heb ik ook last van foutcode E017-0. Heb mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Zou een van de moderators hier even naar willen kijken?

Alvast bedankt.
@SLTR33 Kan het kloppen dat jij 2 tuners hebt?
Zodra ik dit zeker weet kan ik voor jou het cas id dat je in de je profiel hebt gezet activeren.
@Paul_ Tot driemaal toe “uitgebreid zoeken” gedaan maar keer op keer geen verbetering. De foutcode E017-0 en E015-0 blijven van kracht. Zijn er nog andere mogelijke oplossingen?
@SLTR33 Kan het kloppen dat jij 2 tuners hebt?
Zodra ik dit zeker weet kan ik voor jou het cas id dat je in de je profiel hebt gezet activeren.


Beste Erwin, Ja dit klopt ik heb twee tuners. zal de tweede cas id in mijn profiel neerzetten.

groetjes stefan
@SLTR33 : Zou nu gefixt moeten zijn. Dat eerste Cas id is nu ook succesvol aangemeld. Geef het nog 15 minuten en desnoods straks even opnieuw scannen ( liefst handmatig).. Werkt het niet, laat het weten. 🙂
@Morris88 : Dit is een apart geval.
Het Cas id dat jij in je profiel hebt genoemd is actief. Alle zenders zijn vrijgegeven op dat profiel.
Dit is ook het Cas id dat onderop die tuner zit waar jij nu mee bezig bent toch? (ik moet het even vragen, om het zeker te weten)

Kun je tevens nog een reset proberen? Deze is in het menu te vinden bij het laatste 'tabblad'

Als dit het geval is en het apparaat blijft, ondanks handmatig scannen etc. deze foutcodes geven, moeten wij de conclusie trekken dat hij stuk is.
In dat geval stuur ik een nieuwe.
@Erwin_ Het aparte geval werkt ineens. Het ene moment met foutcode E016-0 naar Digitenne-beeld zoals het hoort. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dank voor de hulp in elk geval.
Hoi @Morris88 . Fijn om te lezen! De sterren staan blijkbaar gunstig ;-)
Als het onverhoopt mis gaat, weet je ons te vinden! Fijn weekend!
Na overzetten van de frequenties van het digitenne signaal is alleen nog Ned 1-2-3 te ontvangen.
Alles geprobeerd doch krijg steeds de foutmeldingen E017-0/E150 (uw abonnement is nog niet geactiveerd) en nu ook de foutmelding E-016 voor Rlt 4 (u heeft geen abonnement voor deze zender.
(CAS ID ingevuld bij mijn gegevens). Gaarne advies.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedenmiddag, sinds 2 weken heb ik alleen ontvangst van de zenders npo 1,2,3.
Ik krijg de foutcode eo16-0. Ik begrijp dat ik dit niet zelf.kan oplossen. Ik heb zojuist het forum profiel zo goed mogelijk ingevuld.

***
***

Ik verneem graag wanneer dit is opgelost.
Alvast dank!
Hartelijke groet
Mv1970

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een foutcode op mijn Digitenne | Tv-ontvanger ZXV7200 .
Vorige week pas aangesloten en werkte alles nog goed.
Digitenne foutcode E-017-0 en E-150-0
Nu kan ik alleen nog Ned 1, 2 en 3 ontvangen.
Toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw zenders gezocht
(en minimaal 1 uur gewacht)
Kan hier iemand even naar kijken?
CAS-nummer staat bij de opmerking in mijn profiel

Alvast bedankt.

Kees

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Goedenavond, @Kees. en @MV1932, ik heb wat aanpassingen gedaan in jullie gegevens. Het zou weer moeten werken. Laten jullie het weten als er iets mis is? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Na overzetten van de frequenties van het digitenne signaal is alleen nog Ned 1-2-3 te ontvangen.
Alles geprobeerd doch krijg steeds de foutmeldingen E017-0/E150 (uw abonnement is nog niet geactiveerd) en nu ook de foutmelding E-016 voor Rlt 4 (u heeft geen abonnement voor deze zender.
(CAS ID ingevuld bij mijn gegevens). Gaarne advies.

Hallo @Michel172 Ik kan dit probleem vrij eenvoudig voor je verhelpen. Het is het gevolg van een probleem met activatie. Ik heb je vraag naar dit algemene topic verplaatst en zoals je ziet komt het vaker voor. (Forumlid Noordzee verwees je al naar dit topic, zag ik). Nu kan ik op basis van je adres geen abonnement vinden. Via het klantnummer kom ik wel bij een abonnement, maar daar staat ander adres en een andere naam bij. Het hoort bij een vereniging, gaf je ook aan? Kun je me wel van de juiste naam - en adresgegevens voorzien? Dan los ik het voor je op.
Beste Bart, bedankt voor de antwoord, het klopt inderdaad dat het abonnement op een andere naam staat, waarbij dus ook een ander adres hoort. Ik heb alle gegevens van het abonnement (naam en adres) ingevoerd in mijn profiel, hopelijk is dat voldoende.
@Michel172 . Dank voor de gegevens! Ik heb het administratief een duwtje gegeven. Kun jij aangeven of het weer is gaan werken?
Desnoods even handmatig scannen!
Welkom @Paul1961! De ontvanger wordt geactiveerd afgeleverd, als je na een week installeert kan het zijn dat wij de ontvanger op afstand moeten activeren. Dat is gelukkig zo gebeurd 🙂 Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer en het CAS ID van de ontvanger (staat op een sticker op de onderkant en in het menu) in het vakje "Persoonlijke opmerkingen"? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd maken we dit in orde.

Het kan zijn dat de handelingen van Peter daarna nog nodig zijn, gaan we even bekijken :)


Het heeft even geduurd maar heb eindelijk de tijd gevonden weer verder te gaan. Heb de handelingen van peter verricht. Ik zie dat alle zenders geladen zijn. Krijg nog steeds de fout melding. Kunnen jullie het een "zetje" geven?.
Alvast bedankt.
Reputatie 1
Badge
Goedenavond, @Kees. en @MV1932, ik heb wat aanpassingen gedaan in jullie gegevens. Het zou weer moeten werken. Laten jullie het weten als er iets mis is? :)

Goedenavond Nadia.

Abonnement is nog steeds niet geactiveerd, en heb nog dezelfde foutcodes.

Met vriendelijke groet, Kees

Reageer