Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Kolibri57 Wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Laat je ons weten of onze klantenservice het probleem wel heeft kunnen verhelpen?
Oeps 1 klein cijfertje op de achterzijde ontvanger, aan gezien voor een 8 i.p.v. 6. Sorry
Ik heb een fout melding E016-0, E017-0 of E-150-0
En heb alleen beeld op net 1 2 en 3
Mbv nico
Reputatie 7
Badge +24
Oeps 1 klein cijfertje op de achterzijde ontvanger, aan gezien voor een 8 i.p.v. 6. Sorry

Hi Kolibri, ik moet je toch even vragen om de CAS-ID te controleren die je hebt ingevuld. Dit bestaat namelijk niet. Zou je dit willen doen? Laat het ons hier even weten als je dit hebt gedaan.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Nico Haarlem, ik kijk dit graag voor je na.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het CAS-ID vermelden onder persoonlijke opmerkingen. Deze ID kun je vinden op de onderkant van je Digitenne ontvanger.
Ik krijg foutcode e015-0 en e016-0 en e017-0
al van alles gereset gaat niet over

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Ik krijg foutcode e015-0 en e016-0 en e017-0
al van alles gereset gaat niet over

Wat vervelend dat je op dit moment geen tv kan kijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer vindt je op de onderkant van de ontvanger en kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +28

Oeps 1 klein cijfertje op de achterzijde ontvanger, aan gezien voor een 8 i.p.v. 6. SorryHi Kolibri, ik moet je toch even vragen om de CAS-ID te controleren die je hebt ingevuld. Dit bestaat namelijk niet. Zou je dit willen doen? Laat het ons hier even weten als je dit hebt gedaan.


@Kolibri57

Heb je het juiste CAS-ID nummer al in jouw profiel gezet? Zo ja, geef even een seintje. Dan kan jouw ontvanger ook weer opgestart worden...
Wij hebben gisteren de gehele avond tv kunnen kijken. OPM.heb je, je oude” buiten “antenne aangesloten, van je oude digitenne ontvanger zoals ik !

Trek die er maar af en gebruik de meegeleverde “binnen antenne”. De ontvanger doet het een paar dagen tot een week op die oude “ buiten” antenne en stopt dan vervolgens er mee ! Dat was mijn storing. E016-1 Nu dus een spat waterdichte buiten mantel/ behuizing besteld om toch weer vanwege “ mijn “ situatie een antenne” buiten “ te kunnen monteren.
Sterkte iedereen
Ik krijg ineens als te zien. Ik heb het kastje gereset, opnieuw zenders gezocht, maar code blijft terugkomen. Alleen npo 1,2 en 3 en regionale tv zijn te zien.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Kolibri57, begrijp ik uit jouw verhaal dat het nu weer werkt? Welke antenne heb jij dan nu aangesloten? Daar ben ik wel benieuwd naar!

@Remco Z, welkom! Wat vervelend dit! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en bij 'persoonlijke opmerkingen' het CAS ID van de betreffende ontvanger plaatsen? Dan kijk ik of een heractivatie van het CAS ID nodig is. Volgens mij heb jij alles al gedaan wat je kunt!
Marcia bedankt. Maar lees mijn laatste bijdrage 22 uur geleden:

Wij hebben gisteren de gehele avond tv kunnen kijken.
OPM.heb je, je oude” buiten “antenne aangesloten, van je oude digitenne ontvanger zoals ik !

Trek die er maar af en gebruik de meegeleverde “binnen antenne”. De ontvanger doet het een paar dagen tot een week op die oude “ buiten” antenne en stopt dan vervolgens er mee ! Dat was mijn storing. E016-1 Nu dus een spat waterdichte buiten mantel/ behuizing besteld om toch weer vanwege “ mijn “ situatie een antenne” buiten “ te kunnen monteren.
Sterkte iedereen
Remco ook ff lezen...🤔🤔
Reputatie 7
Badge +30
Ah, nu begrijp ik het volgens mij, @Kolibri57 . Je hebt de meegeleverde Funke v5 aangesloten en dan werkt het wel. En die wil je nu buiten monteren zodat het ook blijft werken? De Funke v5 is al een buitenantenne en kan met de montageset buiten geplaatst worden. Is dat ook wat je besteld hebt?

 

Erik-_schreef:

 

 

Ah, nu begrijp ik het volgens mij,@Kolibri57 . Je hebt de meegeleverde Funke v5 aangesloten en dan werkt het wel. En die wil je nu buiten monteren zodat het ook blijft werken? De Funke v5 is al een buitenantenne en kan met de montageset buiten geplaatst worden. Is dat ook wat je besteld hebt?

 

 

 

Antwoord: dat is correct naam van die “ binnen “antenne weet ik niet. Besteld is een spat waterdichte behuizing voor montage aan de buiten muur 


Heb mijn Cas nummer toegevoegd, mvg Beloob.
Reputatie 7
Badge +24
Heb mijn Cas nummer toegevoegd, mvg Beloob.

 

@Beloob  Dankjewel, nog een laatste vraag. Ik zie dat er al 2 CAS-ID's zijn gekoppeld aan je pakket. Eentje eindigend op 458 en eentje eindigend op 524. Welke van deze 2 mag weg om ruimte te maken voor de nieuwe? 

Heb mijn Cas nummer toegevoegd, mvg Beloob.

 

@Beloob  Dankjewel, nog een laatste vraag. Ik zie dat er al 2 CAS-ID's zijn gekoppeld aan je pakket. Eentje eindigend op 458 en eentje eindigend op 524. Welke van deze 2 mag weg om ruimte te maken voor de nieuwe? 

Ik zie geen Cas eindigend op 524, is waarschijnlijk van het oude kastje en kan dus weg. Alvast bedank! Groet, Beloob.

Reputatie 7
Badge +21

@Beloob Bedankt voor jouw reactie. Ik heb zojuist jouw ontvanger geactiveerd. Zou je de Digitenne ontvanger willen resetten en uitgebreid de zenders willen zoeken. Ik hoor graag van je of het is gelukt.

@Beloob Bedankt voor jouw reactie. Ik heb zojuist jouw ontvanger geactiveerd. Zou je de Digitenne ontvanger willen resetten en uitgebreid de zenders willen zoeken. Ik hoor graag van je of het is gelukt.

Top, alles werkt weer; bedankt!

we kunnen alleen nog maar ned 1,2,3  ontvangen met een van de twee kastjes die we hebben .

de rest van de zenders krijgen we een foutcode e016-0 

bij mojn schoonouders van in de 80 hebben digitenne maar krijgen een foutcode e016-0

Ze hebben altijd alke zenders gehad.

Reputatie 7
Badge +21

@tervuerense, dat is niet fijn! De ander werkt nog wel gewoon goed? Ik ontvang graag enkele gegevens om het recht te trekken zodat je snel weer op beide televisie kan kijken. Kan je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]Forum profiel[/url] aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en betreffende CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? 

Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan helpen we je zo snel mogelijk verder!

@Perk voor jou geldt eigenlijk hetzelfde. Dit is een administratieve fout waar je zelf niks aan kunt doen. Dus vul zo snel mogelijk je gegevens aan dan helpen we je verder ;)

Badge

Hallo,  ik ontvang sinds kort alleen  NPO 1  2 en 3.  Daarnaast niets meer.   Wat te doen ?  E017-0  melding

Reputatie 7
Badge +30

Hoi@bewetten, welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Noteer even het CAS ID in  het veld ‘persoonlijke opmerking’ dan gaan we hiermee aan de slag:)

Badge

Done

Reageer