Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge

TV ook al een uur op NPO1 nadat ik de zenders opnieuw heb geïnstalleerd.   Signaalsterkte is 100%

Badge

Basisabonnement staat op   Nee 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @bewetten Ik heb je ontvanger een refresh gegeven. Wil je 'm nu resetten, de zenders opnieuw zoeken en dan de ontvanger een uurtje op NPO1 laten draaien? 

Storing kasje diditenne foutcode E150-0

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

@Massa 1974 forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en CAS ID onder ‘persoonlijke opmerkingen’.

 

Zonder gekheid: welkom! Ik help je er graag verder mee 😉.

Zoals andere mensen, alleen Ned 1,2,3.

al meerdere keren zenders opnieuw gezocht en langere tijd aan laten staan.

Nu las ik hier dat jullie wat goed moeten zetten op de achtergrond.

 

Mijn persoonlijk gegevens aangevuld en Cas-id ook.

 

Als er meer info nodig is hoor ik dat graag.

Hoi @MyQe : Klopt het dat je 2 tuners hebt? Doet de andere het goed?

Ik heb zojuist de tuner met het cas id in je profiel een zetje gegeven. Laat je weten of deze het nu goed doet? ( kan zijn dat je nog even opnieuw naar zenders moet scannen, liefst handmatig)

Goedemiddag,

 

Ook ik heb een foutmelding E150-0. 

Instellingen opnieuw gestart, enkel NPO 1,2 & 3 zichtbaar.

ik heb het CAS-nummer in mijn profiel bij opmerkingen geplaatst.

Kan een moderator mij verder helpen?

 

Alvast bedankt!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25

Hi @MarcVanBarneveld. Administratief ziet alles er wel goed uit in ieder geval. Ik heb het CAS-ID ververst. Zou je onderstaande instructie nu willen proberen?

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Hoi@MyQe : Klopt het dat je 2 tuners hebt? Doet de andere het goed?

Ik heb zojuist de tuner met het cas id in je profiel een zetje gegeven. Laat je weten of deze het nu goed doet? ( kan zijn dat je nog even opnieuw naar zenders moet scannen, liefst handmatig)


heb er inderdaad 2, doen het nu allebei, bedankt voor het help.

Ik heb het forum ingevuld 

Reputatie 7
Badge +28

Prima Egbert-Jan, 

 

Er komt hier nu vanzelf een moderator langs die jou verder gaat helpen. 

 

Reputatie 7

Hey@Egbert-Jan, welkom op het KPN forum. Ik was even naar je startbericht aan het zoeken, maar zo te zien heb je hier gereageerd. Met de goede zorgen van@Noordzee ben je hier alsnog terecht gekomen, fijn! :) Mijn systeem geeft aan dat je nog in het bezit bent van de oude tuner en dat je nog geen nieuwe hebt ontvangen. Gek, want je hebt wel een CAS-ID in je profiel gezet. Heb je de nieuwe tuner via de site / klantenservice aangevraagd? Hoe lang krijg je deze foutmelding al?

Hallo @Nadia , ik heb deze nieuwe tuner via de site en deze melding krijg ik pas sinds de laatste week want ik kon eerst wel alle zenders aan toen ik hem aansloot.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de toelichting! Hij is in het systeem nog helemaal niet gekoppeld, dus ik heb de collega's van de technische afdeling gevraagd of zij dit voor je in orde willen maken. Als ik hier een terugkoppeling over krijg, laat ik het je nog even weten! 

Reputatie 7
Badge +30

@Egbert-Jan hij is inmiddels geactiveerd! Wil je, mocht het nog niet werken, eens uitgebreid zoeken op de ontvanger? Ik ga er vanuit dat alles dan naar behoren werkt :-).

Hallo KPN,

graag een oplossing voor onze digitenne foutcode E-016-0

Ik begrijp dat we het CAS nr moeten doorgeven: *** zojuist gedaan in profiel onder opmerkingen

 

Kunnen jullie ons helpen zodat we alle zenders kunnen zien en niet enkel 1,2,3 en omroep brabant.

Bij voorbaat Dank, groet uit Vlijmen

V

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Geachte mevrouw, heer,

Kan alleen de npo zenders ontvangen.

Heb een fout melding van 017 en 150

Heb uw menu al diverse keren doorlopen maar geen resultaat.  

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo KPN,

graag een oplossing voor onze digitenne foutcode E-016-0

Ik begrijp dat we het CAS nr moeten doorgeven: *** zojuist gedaan in profiel onder opmerkingen

 

Kunnen jullie ons helpen zodat we alle zenders kunnen zien en niet enkel 1,2,3 en omroep brabant.

Bij voorbaat Dank, groet uit Vlijmen

V

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @digi v Dat kan ik. Zou je ook nog jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Geachte mevrouw, heer,

Kan alleen de npo zenders ontvangen.

Heb een fout melding van 017 en 150

Heb uw menu al diverse keren doorlopen maar geen resultaat.  

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Uiteraard kan ik jou hier ook mee helpen, @Jan Oosterwijk Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Ook heb ik het CAS ID van je ontvanger nodig, deze staat op een sticker die op het apparaat zit. Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hoi, 

 

Ik heb al jaren Digitenne. en nu geeft hij opeens code E016-0 voor de commerciële zenders. Ik heb mijn profiel aangevuld met de in de Sticky gevraagde gegevens. 

 

Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen?

 

Groeten,

Becko

Reputatie 7
Badge +30

Zeker kunnen we dat, Becko. Ik zie dat je ontvanger niet goed geactiveerd is. Ik heb de activatie opnieuw uitgevoerd. Herstart de ontvanger even en zorg dat de antenne goed uitgericht staat. Laat hem minimaal een uur aanstaan. Daarna zou activatie in orde moeten zijn, Als dat niet zo is, meld je hier weer. Dan kunnen we dit verder laten uitzoeken en herstellen.

Hallo KPN,

Ik krijg de foutcodes E017-0 en E150-0 te zien en heb alleen beeld bij NPO 1, 2, 3 en regionale zender.
Ik heb mijn profiel bijgewerkt en mijn CAS-nummer ingevuld.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Met Vriendelijke Groet,

Thomas

Reputatie 7
Badge +24

Hi @axioma Als ik het goed zie heb je op dit moment 2 Digitenne ontvangers. De CAS-ID die je hebt ingevoerd herken ik echter niet, ik zie 2. Eindigend op 266 en 898. Zou je willen aangeven welke van deze 2 niet klopt? Dan kan ik je andere activeren. :) 

Hi@axioma Als ik het goed zie heb je op dit moment 2 Digitenne ontvangers. De CAS-ID die je hebt ingevoerd herken ik echter niet, ik zie 2. Eindigend op 266 en 898. Zou je willen aangeven welke van deze 2 niet klopt? Dan kan ik je andere activeren. :) 


Diegene die eindigt op 266 hebben we niet, die 898 is van mijn broertje

Reageer