Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@axioma Ik heb het aangepast, zou je het over 15 minuten nogmaals willen proberen? 

@axioma Ik heb het aangepast, zou je het over 15 minuten nogmaals willen proberen? 

Dank u wel, hij doet het weer! :thumbsup_tone1:

Wat moet ik doen om foutcode E016-0 op te lossen?

Heb al tig keer zenders opnieuw geïnstalleerd, de tv aansluiting is goed even als de antenne aansluiting, maar krijg nog steeds alleen maar npo 1,2 en 3

Reputatie 7
Badge +30

Hey Christy, welkom! Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Zet het CAS ID van je ontvanger in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’.  Dan kunnen we dit voor je nakijken.

Beste Eric, ik heb mijn profiel ingevuld en het CAS id nummer vermeld.

Vriendelijke

Groet , moest er nog achter...

Badge

we hebben hier ook foutcode E016-0 ?

wat te doen ?

Cas-nummer : (...) 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Hoi @Christy72 . Dank voor de info. Ik heb je huidige Cas Id geactiveerd. Alles zou nu goed moeten zijn. Kun jij dat bevestigen?  

(desnoods nog even de tuner, handmatig naar zenders laten zoeken)

 

Reputatie 7
Badge +20

we hebben hier ook foutcode E016-0 ?

wat te doen ?

Cas-nummer : (...) 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Hallo @RAS010 Ik heb 'm vanuit hier een zetje gegeven. Wil je de ontvanger even resetten, de zenders opnieuw zoeken en dan een uurtje op NPO 1 laten staan? Dan blijft het ook goed. :) Ik hoor graag of het gelukt is. 

Badge

Hij werkt weer 👍

Hij doet het weer! Erg blij mee, hartelijk dank!

Hallo,

Helaas kan ik ook alleen npo 1, 2 en 3 ontvangen sinds we de nieuwe ontvanger hebben. Het ging 1 week goed met alle zenders en is er een foutmelding. Gereset, antenne waard getest allemaal goed maar geen ontvangst.

Nu lees ik hier dat er een ticket moet worden aangemaakt. Hoe regel ik zoiets?

Ik hoor graag een reactie

Reputatie 7
Badge +28

Waarschijnlijk zie je een foutcode. 

 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Reputatie 7
Badge +24

Waarschijnlijk zie je een foutcode. 

 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

@DeAmstel Graag, dan kan ik voor je bezig. 

Badge

Ik heb nu al bij twee kastjes hetzelfde probleem en alle hulpmiddelen die hier worden gegeven werken niet. Heb alles geprobeerd. Ik heb zelfs een nieuwe antenne gekregen maar alsnog alleen maar npo 1, 2 en 3

Ik zou graag hulp willen hebben bij dit probleem.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DeAmstel, ik zie dat je een deel van je profiel hebt ingevuld. Daarmee zie ik dat mijn systeem aangeeft dat je een nieuwe tuner hebt, maar ook nog een oude. Dat lijkt me niet helemaal kloppen, en moeten we dan dus ook aanpassen. Kun je dan ook nog aan je profiel toevoegen de CAS ID's van de ontvanger of ontvangers die je hebt? Dat mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’.

 

 @Jamilaw601, welkom! Dank voor je gegevens. Ik zie dat je daar een CAS ID noemt, maar je geeft in je bericht aan dat je het probleem bij twee kastjes hebt. Vermeld in dat geval ook nog even het andere CAS ID in je profiel.

Voor het kastje met het CAS ID in je profiel zie ik dat deze goed geactiveerd is vanaf onze kant. Dat wijst erop dat voor dat kastje in ieder geval de ontvangst niet optimaal is. Experimenteren met de plaatsing van de antenne is dan het advies dat ik kan geven. Je kunt hem eventueel ook buiten plaatsen.   

Beste, 

 

Activeren digitenne wil niet lukken...antenne signaal 100% nbo 1,2,3 krijg ik wel. Gereset, software update gedaan tevens een paar uur aan laten staan ( alleen digitenne ) maar blijf fout code geven

E-017-0 en E-150-0 vanaf ned4. Ook nee achter de vraag geblokkeerd ivm betaling. Wat nu..? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Bertone 

Ik begrijp dat je Digitenne geactiveerd moet worden, dit kan alleen een KPN moderator. Maar ik lees ook iets over een betaling, had je een betalingsachterstand. of heb je nog niet betaald?

Reputatie 7
Badge +21

Activeren digitenne wil niet lukken...antenne signaal 100% nbo 1,2,3 krijg ik wel. Gereset, software update gedaan tevens een paar uur aan laten staan ( alleen digitenne ) maar blijf fout code geven

E-017-0 en E-150-0 vanaf ned4. Ook nee achter de vraag geblokkeerd ivm betaling. Wat nu..? 

 

Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van jouw Digitenne ontvanger. Zou je het KPN Forum profiel willen aanvullen met jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Hallo.

Mijn digitenne ontvanger geeft de foutcode E017-0 aan en dat ik mijn abonnement moet activeren. Nu lees ik hier en daar dat er iets niet goed is met het CAS ID en dan dit doorgeven moet worden. 

Hoe gaat dat tewerking ?

Mvg

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +28

@P.hagen 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Dan kan daarna een moderator jouw ontvanger vanaf afstand activeren. 

Reputatie 7
Badge +28

@P.hagen 

graag even jouw gegevens vullen.(zie hierboven) 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @P.hagen welkom en sorry voor de late reactie! Ik hoop van harte dat je inmiddels op een andere manier contact hebt gehad en dat het probleem is opgelost. Zo niet, zou je inderdaad je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en het CAS ID? Ik help je graag verder. 

Reputatie 1

Na lange tijd de Digitenne-ontvangers weer gebruikt, maar ik krijg steeds de mededeling dat het abonnement niet is geactiveerd; behalve bij NPO- 1, 2 en 3.

Wat ik ook probeer, het veranderd niet.

Wat staat mij te doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reageer