Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoelang kan zoiets duren dat hij weer wordt geactiveerd

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan tot een uur duren na de activatie door een moderator.

Reputatie 1
Badge

Oke k ben benieuwd k hou u op de hoogte

Reputatie 7
Badge +30

Wat een narigheid allemaal, Patrick. Ik heb zojuist opnieuw gekeken en ik zie dat de ontvanger met het CAS ID dat jij opgaf niet geactiveerd is. Dat is dan vaak een probleem met het niet goed binnenkomen van het activatiesignaal. Alleen ben ik, met hoe het aan onze kant in het systeem staat, niet helemaal zeker of het door jou of door mij op te lossen is. Ik heb daar even navraag over gedaan. Ik hoop vandaag nog een reactie daarop te krijgen. In de tussentijd, probeer nog even of je meer succes hebt als je de antenne richt op een andere mast. Roermond is de dichtstbijzijnde (7km), maar Sittard (17km) en Heerlen (34km) zijn ook nog opties.

Reputatie 1
Badge

Oke dat is minder ja mijn signaal komt hier 100% binnen wat k kan zien k hoop dat snel wordt opgelost k weet dat jij er zelf niet veel aan kan doen maar is wel erg frustrerend als je eindelijk dag vrij hebt en dan niet lkkr eens voor de tv kan hangen. K ga morgen wel naar de kpn winkel in Roermond een klacht indienen en kijken wat er mee gebeurt. K hoop dat het activatie signaal nog binnen komt hier

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me je frustratie voorstellen, Patrick. Alleen, een klacht indienen in de winkel heeft geen zin. Als je een klacht wil indienen dan kan dat ook gewoon via hier. Alleen, dan moet wel eerst het probleem opgelost zijn.

Reputatie 1
Badge

Oke ja het probleem is nog steeds niet opgelost heb nog steeds het zelfde beeld

Reputatie 7
Badge +30

We laten het je weten zodra we meer informatie hebben, dan kijken we ook naar de afhandeling van je klacht!

Reputatie 1
Badge

Oke ja k heb nog steeds het zelfde beeld dat hij nog steeds niet is geactiveerd is k laat hem maar gewoon aan staan maar is wel erg vervelend nu de hele dag niks 

Reputatie 1
Badge

K heb nu beeld op CNN ga nu de rest zoeken hoop dat het nu blijft

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels bevestiging dat het gelukt is om het CAS ID op de juiste manier te activeren! Ik ga er dus ook vanuit dat het blijft :-). Zo niet: weet je ons te vinden! 

Reputatie 1
Badge

Ja gelukkig kan k toch nog wat tv kijken vandaag k hoop echt dat nu tijd zonder problemen blijft werken allemaal.u begrijpt toch de frustratie erover maar wel bedankt voor de oplossing

Reputatie 7
Badge +30

Dat begrijp ik zeker! Trek dan ook vooral weer aan de bel als er iets aan de hand is. Ik ga er echter vanuit dat het nu gewoon blijft werken :-)

Goedenavond.

Ik heb 2 tv kastjes waarvan 1 kastje een foutmelding aangeeft E016-0.

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Joey de greef, welkom! Ik denk dat wij 'm vanuit hier nog even een zetje moeten geven. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en het CAS ID onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en we gaan voor je aan de slag. 

Heb dus de foutmelding E016-0

Waar moet ik zijn?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Heb dus de foutmelding E016-0

Waar moet ik zijn?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hier moet je zijn, @Hans1964pothoven Ik kan dit voor je oplossen, maar dan heb ik wel het CAS ID van de ontvanger nodig waarop dit probleem speelt. Wil je dat nummer nog even in je profiel zetten? Je vindt het op de sticker op de ontvanger zelf. 

Ik heb nu 2 cas nummer in mijn profiel gezet

Heb dus de foutmelding E016-0

Waar moet ik zijn?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hier moet je zijn, @Hans1964pothoven Ik kan dit voor je oplossen, maar dan heb ik wel het CAS ID van de ontvanger nodig waarop dit probleem speelt. Wil je dat nummer nog even in je profiel zetten? Je vindt het op de sticker op de ontvanger zelf. 

Ik heb nu 2 cas nummers in mijn profiel gezet!

Reputatie 7
Badge +17

@Hans1964pothoven Bedankt voor het invullen van de gegevens! Ik heb beide cas-nummers een activeringssignaal gegeven. Ik ga ervan uit dat je binnen één uur weer beeld hebt. Als dit niet zo is, zou je dan de stappen die Noordzee beschrijft willen uitvoeren? Veel succes! Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan doen. :smile:

Bij mijn werkt mijn digitenne ook niet. 
wat nu ?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Nvdb2301, welkom! Dank voor het invullen van je gegevens. Ik zie hier dat de ontvanger correct geactiveerd is. Wat er op wijst dat het waarschijnlijk een probleem is met niet voldoende signaal. Speel met de plaatsing van je antenne zodat die zo goed mogelijk gericht is op waar de mast staat. Voor jou is de dichtstbijzijnde Den Bosch, gevolgd door Loon op Zand en Gorinchem. Probeer dan eens de uitgebreide manier van zender zoeken uit het startbericht.  Voor de zekerheid heb ik je ontvanger een refresh gegeven. Als je dan zender zoeken opnieuw hebt gedaan, laat hem een uurtje aanstaan.

Ik heb het geprobeerd. 
maar ik blijf foutcode E016-0 krijgen. 

Wat voor signaalsterkte krijg je te zien, @Nvdb2301 . 

 

Reageer