Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Badge

SUSAN VOLGENS MIJ IS HET NU VOLLEDIG GEMAAKT

Reputatie 7
Badge +21

@PerW, ik mis alleen het CAS-ID nummer nog. Deze kan je vinden op de ontvanger zelf of op de doos waar hij uit komt.

Badge

Susan nu in profiel gezet

Reputatie 7
Badge +21

@PerW, dankjewel! Ik heb de tv-ontvanger opnieuw geactiveerd. Wil je, indien nodig, opnieuw zenders zoeken en hem even aan laten staan tot dat voltooid is?

Badge

@PerW, dankjewel! Ik heb de tv-ontvanger opnieuw geactiveerd. Wil je, indien nodig, opnieuw zenders zoeken en hem even aan laten staan tot dat voltooid is?

Hij doet het dank!   Morgen geef ik de andere ook even door die staat niet in de buurt. 

Reputatie 7
Badge +21

Helemaal goed hoor @PerW. Fijn dat deze het in ieder geval doet! Je kan je morgen weer in dit topic melden :wink:

Badge

E016-0 fout Code.

Wat ze doen.

 

Camaro

Badge

Susan mijn tweede decoder die niet werk heb ik de Cas-id toegevoegd in mijn profiel. Kan je die ook repareren ?

gr per

@camaro : Ik heb het cas id wat in je profiel staat een douw gegeven. Werkt het weer? Zo niet, zou je handmatig nog even opnieuw de zenders kunnen zoeken?

Hoi @PerW . Ik heb je andere tuner ook een slinger gegeven. Laat je weten of het nu werkt?

Badge

Hoi @PerW . Ik heb je andere tuner ook een slinger gegeven. Laat je weten of het nu werkt?

Erwin hij werkt nog niet. Ook niet na zender nieuw opzoeken bij instellingen.  Ik heb alleen 1,2 en 3   Of duurt het even?

@PerW Poging twee. Volgens mij heeft onze tool het zwaar. Ik krijg vanuit hier nu een juiste status van beide tuners.

Badge

@PerW Poging twee. Volgens mij heeft onze tool het zwaar. Ik krijg vanuit hier nu een juiste status van beide tuners.

Erwin hij doet het weer!!  Dank je. 

Geachte heer, mevrouw,

 

Ook wij hebben problemen met digitenne. Op beide ontvangers zie ik alleen kanaal 1, 2, 3 en TV WEST.

de eerste dagen konden we wel alle zenders zien.
inmiddels heb ik in mijn profiel de CAS-ID's ingevuld.
Kunnen jullie het in orde maken zodat we weer alle zenders kunnen zien?

 

met vriendelijke groet,

​​​​​​​Maarten

Hoi @mjvn : Als het goed gegaan is zijn beide tuners nu actief. Kun jij dat bevestigen? (desnoods even handmatig opnieuw de zenders scannen)

Wij verblijven sinds gisteren op de camping en hebben digitenne. Nu hebben wij niet alle zenders en krijgen foutcode E 016-0. Wij betalen maandelijks en gebruiken hem op de camping en niet thuis maar waarom hebben wij niet alle zenders waarvoor we maandelijks betalen en hem maar enkele maanden gebruiken? 

 

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, vul alvast je forum profiel in zodat de KPN moderators dit bij de hand hebben. (Dit is alleen zichtbaar voor KPN.)

Heeft het haast, want het is druk op het forum, dan kan er gratis gebeld worden naar de klantenservice en inspreken, ‘medewerker spreken‘:

Klantenservice: 0800-0402
 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @JohanWig, welkom op het forum! Dit kan voorkomen als je hem inderdaad heel erg lang niet gebruikt hebt. Fijn dat je het profiel alvast ingevuld hebt. Daarmee heb ik gelijk gekeken en inderdaad was de activatie van deze ontvanger verlopen. Hiervoor heb ik nu een melding aangemaakt voor de backoffice. Zij gaan dit herstellen. Daar krijg je een bevestiging van per sms. Meestal is het dan ook binnen een dag of twee weer in orde.

Tip: gebruik de Digitenne ook thuis als je maanden niet op de camping bent. Na 6 weken niet gebruik is de registratie verlopen; ook al loopt je abonnement door. Bovendien: als je 'm thuis hebt en op de camping wordt ingebroken kan ie niet gejat worden.

Een signaal (“er is een abonnement"-signaal noem ik het maar) om je ontvanger actief te houden zit in de zender (bij abonnement). Een reactiveringssignaal om 'm weer te heractiveren als dat signaal 6 weken niet ontvangen is zit niet in het zendsignaal. Het is dus wel zaak om 'm te blijven gebruiken.
In het oude systeem werd een “in slaap gevallen” smartcard vanzelf weer wakker; dat is met het nieuwe niet het geval. Dat moet dan van KPN uit gebeuren. Gedoe wat dus te voorkomen is.

Het is ook zonde om 'm maanden niet te gebruiken. Je betaalt er wel voor. € 5 per maand i.c.m. interactieve tv en maar liefst € 17 voor digitenneabonnement met 1 ontvanger.

Goedemiddag,

Heb problemen met mijn digitenne, blijft zeggen uw abonnement is niet geactiveerd.

Heb begrepen dat dit via kpn opgelost moet worden.

Heb mijn CAS id ingevuld in mijn profiel.

Alvast bedankt

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge

Hallo, ik heb een 016 -0 melding. Kunnen jullie dit oplossen?

 

BVD,

Karin

Reputatie 7
Badge +17

@Rick.tvh23 @Kazza Ik heb jullie allebei voorzien van een activatiesignaal. Zouden jullie de stappen willen doorlopen die Noordzee heeft beschreven? Ik hoor graag of het is gelukt! 

Vanmiddag digitenne geïnstalleerd ,maar krijg steeds melding E016-0

wat te doen?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @albertenjose ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Rick.tvh23 @Kazza Ik heb jullie allebei voorzien van een activatiesignaal. Zouden jullie de stappen willen doorlopen die Noordzee heeft beschreven? Ik hoor graag of het is gelukt! 

Tis gelukt hoor:thumbsup_tone1:

Reageer