Beantwoord

Krijg steeds melding 8888

  • 29 July 2019
  • 18 reacties
  • 197 keer bekeken

krijg wat ik ook doe steeds de melding 8888 !

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 August 2019, 21:52

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Olluh

Kijk eens in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-8888-te-zien-466063
Echt alles gedaan reset pogingen alles maar geen beweging in te krijgen
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor TV heb je?
Heb je al een scart-kabel geprobeerd?

Probeer is de resolutie in de ontvanger op 576P te zetten. Of kom je niet in het menu?
Reputatie 7
Badge +28
@Olluh

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
Reputatie 7
Badge +28
@Olluh

Ben je al wat verder? Kan je al TV kijken?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Olluh, Ik zie dat je geen reactie hebt geplaatst op de berichten van Noordzee. Is de melding inmiddels verdwenen of kunnen we je nog ergens mee helpen? Als alles wat beschreven staat in dit topic niet helpt, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kijk ik wat ik verder nog voor je kan doen.
Reputatie 7
Badge +28
@Olluh

Zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf).
Reputatie 7
Badge +19
@Olluh, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Ik krijg 1- geen digitennesignaal in beeld en 8888 op de digitenne-ontvanger.,
Ik heb zelfs de ontvanger vervangen met een nieuwe ontvanger.

Het menu krijg ik wel in beeld.

Verder noppes.
Hallo

Vanavond plots geen digitaal signaal meer en later foutmelding 8888.
Gedaan wat gesuggereerd werd. HDMIaansuitiung gecheckt.
Krijg het menu van de digitennekast, echter nog steeds niets.

Ik heb geen abonnement daar ik enkel de publieke zenders kijk.
Ik ben het hele menu doorlopen, heb teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Resultaat noppes.

Andere gloednieuwe digitenne-ontvanger aangesloten.
Opnieuw hetzelfde. Gekeken naar abonnementsgebeuren in het menu.
Zie daar ook geen niewe software om te downloaden mocht dat het geval zijn.

Dus zit ik sinds pakjweg 20.45u zonder tv. en radio.

Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Tadlob,

Raar dat je ineens deze melding krijgt!

De instructie voor het oplossen van code 8888a ls je een KPN-obtvanger gebruikt (ZTE of Rebox)

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet:

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening)
4/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
5/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.

Je geeft echter aan dat je een FTA-kijker bent. Stap 1 en 2 zijn dan sowieso hetzelfde. Stap 3,4,5 zullen niet heel anders zijn met een FTA-ontvanger.

Als je een FTA -ontvanger hebt : Check dan ook even op de Antenna-Power aan staat als je een actieve antenne gebruikt.
Hallo Noordzee,

Ik blijf die melding 8888 krijgen.
Heb van alles geprobeerd. Heeft een correcte HDMIaansluiting en beide antennes via T-stuk en blauwlichtje brandend functioneren.

het zijn beiden nieuwe kastjes die ik om en om getest heb.

Ik kijk alleen FTAkanalen, wat wil zegeggen NPO 1, 2, 3, TVRijnmond en TVZeeland.
Alles ingesteld op ZuidHollandRinmondregio. Niets doet het.

Help aub.

Tediob
Hallo Noordzee,

Schiet mij maar lek.
Ik dacht ik probeer het nog eens,
en wat zie ik; alle FTAzenders doen het weer.

Wat de glitch was????? Who knows?

Groet Ted
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het nu opgelost is.👍
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Tediob, Gisteravond was ik vrij, vandaar dat ik je (privé)berichten nu pas lees. Het is inmiddels al opgelost met behulp van Noordzee. Hartstikke fijn zeg 🙂 Mocht je toch nog tegen dingen aanlopen, weet je ons te vinden.
Hallo Marina,

Sorry, het is niet opgelost door Noordzee.
Terwijl ik bezig was de situatie kenbaar te maken, zette ik de boel nog eens aan en uit.
Via mijn HDMI het menu weer te zien, zendersopgezocht [ al vele malen eerder gedaan ] en zowaar, er was plots weer signaal. host in the machine zullen we maar zeggen, want hetzelfde euvel deed zich ook voor bij een andere nieuwe digitenne-ontvanger.

Ook nu, op dit moment, functioneert alles weer.

Oorzaak. ??????

Groet Tediob
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Tediob, Dat had ik zo begrepen. Maar het werkt in ieder geval dat is het belangrijkste. Waar de kink ik de kabel zat, durf ik niet zo te beoordelen. Hopelijk gebeurt het niet weer, anders hoor ik het graag en zoeken we verder naar de oorzaak. Mocht je verder nog vragen hebben, stuur mij gerust weer een bericht.
Hi Marina,

Zal ik doen. Dankje.
Tot nu toe, functioneert het weer en waar het aan lag???
Wie zal het zeggen?

Groet Ted

Reageer