Beantwoord

Kwaliteit ontvangt nieuwe digitale Digitenne ontvanger op Zeeuws Vlaanderen

  • 10 April 2019
  • 16 reacties
  • 2676 keer bekeken

Is er iemand die zijn / haar ervaringen kan delen over de ontvangt op Zeeuws Vlaanderen met de nieuwe Digitenne ontvanger ?
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 April 2019, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Zo te zien geen reacties. Het is natuurlijk ook een relatief dun bevolkt gebied.

Maar ik ken op een ander forum wel mensen uit België die ontvangst hebben via de zender uit Goes. Dan moet het in Zeeuws-Vlaanderen dus ook lukken.

Voor ontvangst van Digitenne in Zeeuw-Vlaanderen ga je wel een buitenantenne nodig hebben. Op dit moment is de Funke V5 de beste antenne die beschikbaar is.
Hoi @Peter van de Kamp . Goede vraag en prima info van @Noordzee . Mocht je verdere vragen hebben of als ik je iets moet opsturen, laat het weten!
@Noordzee @Erwin_ dank voor jullie antwoord. Inmiddels is er wisselende ontvangst. NL 1,2 en 3 zijn prima, de Nederlandse commerciële zenders is haperen geblazen, terwijl Nickelodeon , 24 kitchen , BCC etc het weer goed doen . Ik gebruik de Digitenne op een camping en heb inmiddels begrepen van de andere Digitenne gebruikers dat zij dezelfde problemen ondervinden.
Ik ben geen techneut, maar ik snap niet, als iets van analoog naar digitaal gaat, de ontvangst dan minder gaat worden.

Daarnaast vind ik het ook vervelend dat KPN mij niet vooraf geïnformeerd heeft dat de ontvangt op deze postcode niet gegarandeerd gaat worden. Dan had ik in iedergeval nog een keuze gehad om al dan niet door te gaan met Digitenne.

Ik maak maar een half jaar, per jaar gebruik van het abb. (Dat was destijds mijn keuze omdat de kwaliteit en gemak zo top was), maar nu heb ik al 5 maanden betaald voor een dienst die blijkbaar niet gegarandeerd was. Er is helaas geen Wifi op de camping dus omzetten naar interactieve tv en dan met chromecast iets doen is ook geen oplossing.
Ben bang dat de enige oplossing, overstappen naar CanalDigital is, of hebben jullie nog ander een idee ?
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Peter,

Goed dat je hier weer reageert, Jammer dat je dat niet eerder hebt gedaan, want dan was je waarschijnlijk al geholpen aan een goede ontvangst.

Om te beginnen wil ik eerst nog even melden dat er nog een frequentiewissel gaat komen in Goes. Maar dat kan nog wel een half jaar duren. Deze switch zal een kleine verbetering van de ontvangst opleveren.

De grootste winst is echter te behalen door jouzelf. Zou je het volgende is willen proberen?:
  1. Reset de ontvanger door terig te gaan naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef daarna een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.
  3. Bij een melding van een software-update, deze uitvoeren.
Daarnaast kan je in Zeeuws Vlaanderen niet om de nieuwste antenne heen. Je hebt de Funke V5 nodig (incl. montageset) en die antenne moet je dan een mooie hoge plek geven.

Daarna de antenne goed uitrichten richting Goes, dit kan je doen met behulp van de signaalmeter in het menu.

Kan je nog even aangeven wat je nu voor soort antenne hebt staan?

@Erwin_ wil jou vast wel helpen aan een goede buitenantenne. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
@Peter van de Kamp : Je wordt tip top geadviseerd door @Noordzee . Met plaatsing van een goede antenne is er bij jou vast een goed resultaat te boeken. Mocht je mijn assistentie willen, laat het weten en vul je profiel aan! Ik help je graag verder.
Heb je de oude haaievin nog? Daar heb ik in Drenthe namelijk 100% ontvangst mee en hoef ik niet uit te richten. Wellicht het proberen waard.
@Noordzee @Erwin_ @Casey top dat jullie willen meedenken!

@Noordzee Ik heb verschillende keren de Servicedesk van KPN aan de lijn gehad. De stappen zoals jij deze beschrijft heb ik allemaal meerdere keren doorlopen en ja ik heb ook een Funke V5 antenne (550? uit het hoofd). Dit heeft ook geresulteerd in het feit dat ik wel NL 1,2 3 en omroep Zeeland goed ontvang. Alleen de NL commerciële zenders. RTL 4,5 en SBS zijn niet te ontvangen.

@Erwin_ weet jij of de " haaienvin antenne" nog ergens verkrijg baar is of hoe dit type heet ?
Marktplaats?
Okay! Dus je hebt al een v5. Misschien heb je iets aan dit topic. Hier komt de yagi antenne ter sprake. Ik kan uiteraard niks garanderen maar misschien het experiment waard. Wat ik nog niet helemaal duidelijk heb: Waar heb jij nu de v5 staan? Buiten is vaak ideaal en ik stuur je met alle plezier zo'n montage setje.
Erwin, staat er ook ergens beschreven via welke kanalen je welke zenders ontvangt? Zo heb ik, dankzij Noordzee, met de kalankiezer op kanaal 40 RTV Noord gevonden. Zou wellicht voor Peter v.d.K. Ook een mogelijkheid zijn om de ontbrekende zenders te vinden.
@Erwin_ Antenne hangt buiten op een paal, ga in overweging nemen of


een optie kan zijn . Ben wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van @Casey over de beschrijving van de kanalen kiezer. Daarnaast begrijp (maar dat ligt aan mij) niet dat ik NL123 wel, maar RTL4,5 niet goed kan ontvangen.
Dat ligt voor zo ver ik weet aan de verschillende frequenties waarop de verschillende kanalen in pakketten worden uitgezonden. En de ene frequentie wordt gemakkelijker en de andere moeilijker ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
@Peter van de Kamp Het enigste wat wij jou nog kunnen adviseren is, om de antenne zo hoog mogelijk te hangen en zo goed mogelijk uit te richten richting Goes.

Natuurlijk kan je zo'n Yagi kopen, die is voor ongeveer 50 euro te koop.

Persoonlijk zou ik daar nog "even" mee wachten. Er komt voor de commerciele zenders nog een frequentiewijziging in Goes. Dat betekent dat de ontvangst beter gaat worden. Ik vrees wel dat deze aanpassing pas half oktober gaat plaatsvinden.

En nog even wat over die haaienvin: Steek daar geen energie in, Ik heb hier op het dak zowel de haaienvin staan als de Funke V5. De Funke V5 werkt duidelijk beter. Dat komt ook omdat deze antenne minder storingsgevoelig is dan de haaienvin.
@Casey @Noordzee DANK voor jullie advies en support.
@Erwin_ Ik ga mijn profiel aanvullen, Kun je me aub nog een V5 en montage setje sturen? Wellicht is er toch iets mis met de antenne?

Ik hou jullie op de hoogte
Hoi allen. @Erik_ attendeerde me op deze link. Misschien interessant.
@Peter van de Kamp : Ik duik er in! Je krijgt straks een SMS.
Reputatie 7
Badge +28
@Peter van de Kamp

En nog meer goed nieuws voor jou :

Al in de eerste week van juni gaan in de zendmast van Goes wat frequenties wijzigen. Hierdoor wordt de ontvangst van een flink aantal commerciele zenders bij jou beter mogelijk.