Beantwoord

levering Digitenne en onmogelijk communicatiesysterm van KPN

  • 18 July 2019
  • 114 reacties
  • 1847 keer bekeken

Reputatie 2
Wat een klantonvriendelijk bedrijf KPN! Krijg mail over levering Digitenne met ALLE! gegevens, alleen niet wanneer het verzonden wordt. De 14 dagen retour gaat toch in op dag van levering en niet op dag van mail? Alles is no reply en automatisch. Werken er nog mensen boj KPN??
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 July 2019, 20:40

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Wat een frustratie neem ik waar. Gelukkig ben je hier aan het goede adres, alleen maar deskundige en meelevende medewerkers.
Even geduld dan komt iemand van KPN je helpen.
Reputatie 2
Ben benieuwd! Naar de meelevende KPNers. Tot nu is het me nog niet mogelijk geweest bij KPN 'normaal' een vraag te stellen. De algoritmen bepalen alles. We wachten af! Ik verwacht ook dat Digitenne naar behoren zal functioneren. Alleen helaas geen opnamemogelijkheid meer.
Reputatie 7
Badge +28
Om te beginnen heb je eerst meelevende forumleden zoals John123! Ik sluit aan bij John en vraag jou hierbij het volgende:

Een moderator van KPN wil graag het een en ander voor je nakijken zodra jouw gegevens bekend zijn. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Reputatie 2
Heel aardig dat u wil 'bemiddelen'. Maar dat zou via het reguliere systeem moeten, niet langs allerlei omwegen tenslotte bij Forum. Er zijn gelukkig bedrijven die wél een mensvriendelijk digitaal systeem hebben. Helaas steeds minder. Per saldo is een computersysteem goedkoper.
Vooral minder computerbegaafden lopen vast. Daar behoor ik ook toe en daardoor soms gefrustreerd, zoals ene John123 dat terecht of ten onrechte opmerkt. Ik wacht gewoon af, we zien wel. Tot nu tor heb ik nog geen datum van levering ontvangen. Dat is voor een computer kennelijk lastig uitrekenen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Slijmbal, Welkom op het forum. Jammer om te lezen dat je zo negatief bent over onze dienstverlening tot nu toe. Het forum is een online Community waar klanten elkaar helpen. Ook medewerkers van KPN zijn actief(moderators KPN), maar het kan even duren voordat je een reactie ontvangt. Daarnaast kun je jouw vraag kwijt via Twitter, Facebook, Chat en telefonisch via 0800-0402. Jouw reis tot het antwoord van jouw vraag duurt zo te lezen al wat langer, terwijl je antwoord op jouw vraag snel beantwoord kan worden. Je geeft aan dat je jouw Digitenne ontvanger nog niet hebt ontvangen, terwijl je zichttermijn al is ingegaan. Je krijgt onze diensten binnen ruim voordat je het pakket hebt binnen gekregen. Ik zie dat je jouw gegevens nog niet hebt ingevuld in je forumprofiel, ik kan dus nog niet nagaan wanneer jouw apparatuur wordt geleverd en hoe het zit met jouw zichttermijn. Als je dit alsnog wilt doen en mij weer een bericht stuurt wanneer je dat gedaan hebt, kan ik daar nog extra toelichting over geven.
Reputatie 2
Ik twitter niet, zit niet op Facebook, chat niet en wegens gehoorproblemen is telefoon lastig. Nu zit ik ineens toevallig op Forum, na eindeloos geploeter op de site. Het bestelde komt morgen. Dus na een paar dagen vragen. Overigens probeer ik mijn toevallig ingetikte naam slijmbal te veranderen. Hoe moet dat?
Reputatie 7
Badge +28
Ik geloof niet dat het jou mogelijk is om zelf jouw "nickname" aan te passen. Mogelijk heeft Marina wel die bevoegdheid. Geef anders even een nieuwe naam op.

Wat betreft Digitenne:

Voer morgen na de ontvangst van jouw ontvanger de volgende procedure uit:

  1. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  3. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  4. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Laat de ontvanger een uur aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA.
Reputatie 2
Bedankt. Het zal wel lukken. Ik had als nickname Broodjes, maar die werd niet geaccepteerd. Na nog een paar pogingen raakte ik lichtelijk gefrustreerd, John123. Dus als het Broodjes kan worden heb ik wat te eten bij de Digitenne-uitzendingen.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Nickname is gewijzigd van Slijmbal naar Broodjes. Is dit in ieder geval al opgelost. Laat je nog even weten hoe het gaat wanneer je het laatste advies van Noordzee hebt opgevolgd?
Reputatie 2
Tja, John 123, de 'frustratie' neemt toe. Was ik ineens blij dat ik in het weekend Digitenne zou kunnen installeren, blijkt het ineens niet vandaag geleverd te worden: 22 juli. Kan best niet door KPN komen, maar door PostNL. Weet nog steeds niet wanneer 14 dagen retour ingaat. Volgens mij 22+14=36. Dus 5 augustus. We wachten af!! Gelukkig bstaat Forum, waar ik mijn 'frustratie' kwijt kan
Reputatie 7
Badge +28
Gelukkig bstaat Forum, waar ik mijn 'frustratie' kwijt kan

Als jij morgen de Digitenne-ontvanger hebt ontvangen, kan je genieten van de prachtige beeldkwaliteit.

Dan ben je in één klap alle frustratie's kwijt. De datum 14-dagen retour is dan ook niet meer zo heel belangrijk.
Reputatie 2
Vandaag had ik de Tour willen bekijken. Die 14 dagen zijn wél belangrijk en een wettelijke verplichting. Het zou best kunnen zijn dat er dingen niet voldoen. We zullen zien morgen. Het is me overigens nog steeds een raadsel waaro KPN niets vermeldt via mijn mail. Dit Forum is maar een zijweg. We wachten af
Reputatie 7
Badge +28
Aha , de Tour. Daar ben ik ook een groot fan van.

Als je wel internet hebt, kun je kijken via NPO-start. Ja ik weet dat dit niet ideaal is, maar het wordt vandaag vast weer een super-toffe etappe.
Reputatie 2
Leuk om het over de Tour te hebben. Kan ik ook zien op mijn mobiel. Dat is wat anders als het TV-scherm. Veel plezier!
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Wat balen dat je pakket nu later is met de pakketdienst 😞 Hopelijk kun je het op een andere manier nog bekijken. Ik lees dat je denkt dat er dingen zijn rondom je Digitenne abonnement niet voldoen. Het kan dat er in het begin wat problemen ontstaan, maar via dit forum helpen we je verder om ervoor te zorgen dat je op een gewenste manier tv kan kijken. Als er dingen zijn, stuur je hier dan een bericht?
Reputatie 2
Ik begrijp nog steeds niet waarom eea niet via de site van KPN gebeurt. Van hen hoor of lees ik NIETS. Nogmaals: we wachten af.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Wat bedoel je precies? Wat wil je dat er gedaan wordt via de site van KPN? Ik ben een medewerker van KPN, dus in dit geval heb je al een tijdje contact met iemand van KPN. 😉
Reputatie 2
Ik ben blij dat ik via Forum mijn 'KPN-problemen' kwijt kan. Waarom KPN het centraal niet kan begrijp ik niet. Ook de verzending. Via Ceva. Ik heb een antenne teruggestuurd. Kan niet gewoon via een mail. Je moet bellen. Voor iemand met gehoorproblemen al lastig. De dame aan de telefoon was niet bepaald klantvriendelijk. Tot nu toe niets meer gehoord van Ceva of het is aangekomen. Ook nog geen geld retour. Is Ceva KPN?
Reputatie 2
CEVA heeft me met OKW-1184695 een antenne gestuurd die ik met 12011(moest ik onthouden van telefoondame) heb teruggestuurd. Deed het niet. Een dag of vijf geleden. Tot nu toe niets gehoord van CEVA
Reputatie 2
Het pakket is binnen en aangesloten. Noordzee heeft gelijk. Prima beeld. We gaan het verder uitproberen. Die 14 dagen zijn niet nodig. Vraag aan Marina: is mijn retour bij CEVA aangekomen? Wanneer ongeveer storten ze het geld terug?
Morgen Tour op Digitennekwaliteit😁
Reputatie 2
O ja, nog een vraag. Ik had een Topfield kpn TF5300k. Indertijd gekocht. Daarop staan veel voor mij belangrijke opnamen. Zijn die verloren of is er een mogelijkheid die ergens anders op te slaan of het huidige nieuwe kastje aan te sluiten op die Topfield? En bestaat er een kastje met opnamemogelijkheid zoals die Topfield?
Reputatie 7
Badge +28

Als jij morgen de Digitenne-ontvanger hebt ontvangen, kan je genieten van de prachtige beeldkwaliteit.

Dan ben je in één klap alle frustratie's kwijt. De datum 14-dagen retour is dan ook niet meer zo heel belangrijk.


Het pakket is binnen en aangesloten. Noordzee heeft gelijk. Prima beeld. We gaan het verder uitproberen. Die 14 dagen zijn niet nodig. Vraag aan Marina: is mijn retour bij CEVA aangekomen? Wanneer ongeveer storten ze het geld terug?
Morgen Tour op Digitennekwaliteit😁




Toch leuk dat mijn voorspelling is uitgekomen!
Veel plezier met jouw nieuwe ontvanger, om te beginnen met de komende zes spannende dagen bij de Tour.

Wat betreft de opnames, je zou is kunnen kijken of je die nog kunt afspelen. Over zetten op een ander apparaat is volgens mij niet mogelijk.

Er bestaan wel FTA-ontvangers waarmee je kunt opnemen van alleen NPO 1/2/3. Maar dan moet je er weer een extra kastje bij kopen. Kost ongeveer 60 euro. Interesse? Laat maar horen, dan ga ik voor jou op zoek.
Reputatie 2
Ik ga die Topfield weer aansluiten en kijken of het lukt. Evtl ben ik geïnteresseerd in zo'n opnamegeval voor 1,2 en 3. Hoeveel geheugen heeft die? Verder doen alle zenders het, behalve 4 t/m 8. Hij staat al meer dan een uur aan. Wat kan ik hieraan doen? Opnieuw zoeken heb ik al een keer gedaan.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je deze instructie gevolgd?:


  1. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  3. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  4. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.

Wat betreft een ontvanger met opnamemogelijkheden:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2

En wat betreft de zenders 4 t/m 8.
Op 17 september 2019 wordt de ontvangst beter. Er vindt dan nog een frequentiewijziging plaats.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Broodjes, Fijn dat de bestelling binnen is en dat je ervaring met de kwalitieit van het beeld tot nu toe positief is. Ik begrijp niet helemaal waarom je een antenne hebt geretourneerd. Je heb toch een nieuw abonnement afgesloten? Kun je ook toelichten welk geld je precies bedoeld? De antenne is onderdeel van de huur die je maandelijks betaald voor het gebruik van Digitenne. Ik heb geen inzicht in de retouren van Ceva, daar kan ik wel contact over zoeken. Alleen het verhaal erachter is mij niet duidelijk.

Reageer