Beantwoord

levering Digitenne en onmogelijk communicatiesysterm van KPN

  • 18 July 2019
  • 114 reacties
  • 1847 keer bekeken

Reputatie 2
Wat een klantonvriendelijk bedrijf KPN! Krijg mail over levering Digitenne met ALLE! gegevens, alleen niet wanneer het verzonden wordt. De 14 dagen retour gaat toch in op dag van levering en niet op dag van mail? Alles is no reply en automatisch. Werken er nog mensen boj KPN??
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 July 2019, 20:40

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 2
Ik had een Topfield. Toen kreeg ik ineens geen beeld meer (alleen 1,2 en3 geen abonnement). Dan ga je zoeken. Ik wist dus niets van de systeemwijziging van KPN. Alles nagelopen en dacht ook even dat de TV het had begeven. Toen kwam er een raar geluid uit de antenne en dacht ik dat die het begeven had. Daarom bestelde ik een nieuwe. Daarna kwam ik erachter dat het systeem van mijn Topfield niet meer werkte en heb ik abonnement aangevraagd. Los van dit alles geldt ook voor die antenne de retourmogelijkheid. Tot nu toe heb ik van CEVA niets gehoord en dat is m.i. niet zoals het behoort. Het gaat om de 20€ die ik CEVA heb overgemaakt.
Reputatie 7
Badge +19
Oké op die manier! Dit is niet de manier die we afleggen wanneer klanten storingen met hun diensten ervaren. Omdat dit niet via de klantenservice ingang is gezet, kan ik hierin ook niet bemiddelen. Daarnaast blijf ik vraagtekens houden. Waarom heb je een nieuw abonnement afgesloten, terwijl je al een abonnement had voor Digitenne? i.v.m. systeemwijzingen hoefde je alleen maar je apparatuur om te ruilen. Is het oude abonnement nu wel opgezegd? Had je een Digitenne abonnement op een ouder adres? Want ik zie op dit moment alleen een nieuwe aanvraag.
Reputatie 2
Ik had dus geen abonnement meer en was ook niet op de hoogte gesteld van de systeemwijziging. De Topfield was en is mijn eigendom. CEVA is toch onderdeel van KPN? Maar laat verder maar, dit is oeverloos heen en weer geschrijf. Als het wonder geschiedt dat CEVA het geld overmaakt, zal ik het melden. Overigens ben ik blij dat de Digitenne bevalt, anders zou ik bij retourzending weer aan de willekeur van CEVA zijn overgeleverd. Bedankt voor alle moeite en als ik weer wat digitennaals heb weet ik je te vinden. Geniet van de warmte.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Dat je er moedeloos van wordt snap ik wel, maar we zullen toch tot elkaar moeten komen om elkaar te kunnen begrijpen. Soms gaat dit snel en soms is daar meer informatie voor nodig. Dit ligt niet aan jou, maar bepaalde informatie heb ik nodig voor mijn beeldvorming waardoor ik je beter kan helpen. Ceva afwachten kan altijd. Mocht je toch hulp willen, dan zie ik graag nog een toelichting tegemoet hoe het zit met de antenne. Gaat het over een antenne die je destijds bij je Topfield had of gaat het over de antenne die je hebt gekregen met een eerdere levering van je nieuwe abonnement?
Reputatie 2
Het gaat om de antenne die ik via KPN-website heb gekocht omdat ik dacht dat de oude, die ik nog had van mijn abonnement van x-jaren terug, kapot was. Dus bij die Topfield waarop ik tot voor kort Ned 123 kreeg.
Reputatie 2
De KPN-brief die ik kreeg vermeldt het volgende:
Retour sturen
Als klant van KPN hebt u het recht om binnen 14 dagen af te zien van uw aankoop. U kunt uw product dan in de originele verpakking terugsturen. Bij het pakket vindt u een retoursticker die u daarbij kunt gebruiken. Neem voor u het product terugstuurt altijd eerst contact op met met ons via de contactgegevens hieronder.
CEVA Logistics via 070-301 39 88.
Dat heb ik allemaal gedaan. Waarom kan KPN dit dan niet oplossen?? Overigens veel gedoe om 20 euro.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Het is mij duidelijk nu. Bedankt 🙂 Als je dit allemaal hebt gedaan, komt het altijd goed. Je hebt ongeveer een week geleden je antenne retour gestuurd. Laten we het even afwachten. Heb je het verzendbewijs bewaard? Mocht het te lang duren ga ik alsnog contact zoeken met Ceva en zorg ik er alsnog voor dat je jouw geld terug krijgt.
Reputatie 2

Als jij morgen de Digitenne-ontvanger hebt ontvangen, kan je genieten van de prachtige beeldkwaliteit.

Dan ben je in één klap alle frustratie's kwijt. De datum 14-dagen retour is dan ook niet meer zo heel belangrijk.

Het pakket is binnen en aangesloten. Noordzee heeft gelijk. Prima beeld. We gaan het verder uitproberen. Die 14 dagen zijn niet nodig. Vraag aan Marina: is mijn retour bij CEVA aangekomen? Wanneer ongeveer storten ze het geld terug?
Morgen Tour op Digitennekwaliteit😁


Toch leuk dat mijn voorspelling is uitgekomen!
Veel plezier met jouw nieuwe ontvanger, om te beginnen met de komende zes spannende dagen bij de Tour.

Wat betreft de opnames, je zou is kunnen kijken of je die nog kunt afspelen. Over zetten op een ander apparaat is volgens mij niet mogelijk.

Er bestaan wel FTA-ontvangers waarmee je kunt opnemen van alleen NPO 1/2/3. Maar dan moet je er weer een extra kastje bij kopen. Kost ongeveer 60 euro. Interesse? Laat maar horen, dan ga ik voor jou op zoek.

Hoe wordt dat kastje aangesloten? En hoe is de opslag? Kortom wat zijn de technische details. Als dat simpel is aan te sluiten naast het Digitennekastje, wil ik er graag een. Ik hoor wel
Reputatie 7
Badge +28
Het kastje wordt op dezelfde manier aangesloten als een gewone Digitenne-ontvanger. Mocht jouw TV meerdere HDMI en/of SCART aansluitingen hebben kun je er twee aansluiten op 1 TV. Maar wel in allebei een aparte antenne.

Wat betreft de details:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2#HLCXComparisonWidget_feature_div

of

https://www.amazon.de/dp/B01N4NM69N/ref=psdc_3466541_t3_B01N6KYECN

of

https://www.amazon.de/dp/B01ERXFFZK/ref=psdc_3466541_t1_B01N6KYECN

Ik denk dat @PeterG jou iets meer kunt vertellen over hoe het opnemen werkt. Ik heb zelf geen interesse in opnemen en daarom verdiep ik mij er verder ook niet in.

Ergens op dit forum staat ook al een verslag van iemand die zo'n ontvanger heeft gekocht, maar ik kan dat topic niet terugvinden.
2 ontvangers, allebei Digitenne van KPN, is niet handig. Qua afstandsbediening.

Opnemen: sluit ontvanger met de analoge scart-verloopkabel aan op de scart-ingang van de recorder. Recorder sluit je aan met de scart-uitgang naar de TV.
De Digitenne-ontvanger zelf sluit je direct aan op de HDMI-ingang van de TV voor live HD kijken.

Opnemen: zender aanzetten die je wilt opnemen; recorder op ingang (ext. ?) zetten en opnemen maar. Kan zo ook met de timer, want de ontvanger van Digitenne blijft aan staan als je 'm niet uitzet.
Reputatie 2
Lijkt me moeite van het proberen waard. Dat geval heeft een scartingang en antenne-ingang? Kan ik hiervoor een Digitenne-antenne gebruiken?
Zou je er een voor me willen bestellen?
Reputatie 7
Badge +28
Er zijn dus meerdere types, zie daarvoor de links.

Je moet goed kijken of de door jou te bestellen ontvanger een scart-aansluiting heeft..

Het bestellen zul je zelf moeten doen via Amazon.de, maar dat is niet zo moeilijk.
Oh, Amazon! Een FTA ontvanger.

Dan kan je voor opnemen (alleen NPO) toch beter gelijk ééntje bestellen die kan opnemen op harddiscdrive!
Bv de Xoro 7620. Losse HDD erop aan sluiten voor live pauze en opnemen. 1 tuner. Maar dan kan je ook NPO 1 opnemen en 2 kijken bijvoorbeeld.
Of ééntje met ingebouwde opname. Wel wat duurder.

De Xoro 7619 ondersteunt opnemen op een harddisc niet.
Reputatie 7
Badge +28
@Broodjes

Is het gelukt om deze ontvanger te bestellen?:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2#HLCXComparisonWidget_feature_div

Deze heeft een scart-aansluiting.
Reputatie 2
Fijn dat je het vraagt! Kan Tour zien in goede kwaliteit, maar niet ff stilzetten of terugspoelen. Voor mij gaat de informatie vaak te snel. Als je op teletekst ondertiteling 888 kiest, moet je telkens weer 888 intikken. Dat hoefde in de vorige versie niet. Afgezien van het enigszins betere beeld dus bepaald geen vooruitgang, integendeel. Met mijn Topfield kon dit allemaal wél! Doordat KPN het systeem veranderde kan ik dit ding bij het oudvuil zetten. Zijn commerciële belangen bij KPN belangrijker dan die van hun klanten?
Ik probeer uit de wirwar opnamemogelijkheden 1,2,3 wijs te worden. Krijg de indruk dat ik een opleiding hiervoor moet gaan volgen. Een Xoro 7620 + aparte antenne zou dus 1,2,3 kunnen ontvangen. Opnemen is iets anders. Met een HDMI-kabel zou ik die 7620 met de TV moeten verbinden. Ik zou ook een externe harde schijf met USB moeten aanschaffen en die met een USB-kabel met de 7620 moeten verbinden? Waar zit de USB op de 7620? Ik wil de gok wel wagen, maar moet toch weten welke spullen ik echt moet aanschaffen. Misschien kan jij of iemand anders op het Forum mij wat gedetailleerder aangeven wat ik moet doen. Bvd


Verzonden via Yahoo Mail op Andr
Reputatie 2
Overigens heeft CEVA het geld teruggestort minus de verzendkosten. (Marina). Peter? heeft het over een tuner met opnamemogelijkheid. Welke is dat. Ik heb op website gezocht. Allemaal met camera-aansluiting(en). Nogmaals moeilijk uit wijs te worden
Reputatie 7
Badge +28
Voor het verhaal hoe je moet opnemen met een XORO -ontvanger verwijs ik je wederom naar @PeterG .

Ik hou mij niet bezig met opnemen van TV-programna’s.
Als je aan de Xoro hrt 7620 een harddiscdrive verbindt (met usb) dan kun je opnamen inplannen. Hoe de Xoro dat ondersteunt... i.i.g. via de gids mag aangenomen worden. Maar mogelijk ook zelf in te stellen.
Reputatie 2
Zit er op die 7620 een usb-stekker? Op de afbeelding heb ik die niet gezien. Als ik de 7620 met HDMI-kabel verbindt met TV en harddisc USB (hoeveel GB minimaal/maximaal?) met de 7620 (waar?) en de antenne aansluit, zou ik Ned 1,2 en 3 moeten kunnen ontvangen en opnemen? Klopt dat?
Ja, dat klopt.
Hij beschikt over coax in (antenne), usb, hdmi out, scart out.
Digital audio out, helaas tulp. Niet optisch.
De usb zit aan de voorkant, rest achterkant.
Afbeeldingen Xoro HRT 7620 ( incl afb. amazon.de )

Geen idee wat je met de LAN kan in Nederland. Mogelijk alleen updates binnenhalen.
Reputatie 2
Bedankt. Als het wat koeler is ga ik het proberen. Overigens blijf ik erbij dat de dienstverlening van KPN er niet op vooruit gegaan is, ondanks de goede bedoelingen van Noordzee. Maar ja, ik ben ermee in zee gegaan.John 123 moge dit gefrustreerd vinden. Klopt in mijn gebruiksgemak ben ik 'gefrustreerd'.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt. Als het wat koeler is ga ik het proberen. Overigens blijf ik erbij dat de dienstverlening van KPN er niet op vooruit gegaan is, ondanks de goede bedoelingen van Noordzee. Maar ja, ik ben ermee in zee gegaan.John 123 moge dit gefrustreerd vinden. Klopt in mijn gebruiksgemak ben ik 'gefrustreerd'.

Voor de duidelijkheid : Ik ben geen medewerker van KPN.
Reputatie 2
Dat heb ik wel begrepen, maar nauw gelieerd aan het bedrijf,
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt. Als het wat koeler is ga ik het proberen.


Doe dan wel alvast de bestelling., Het duurt een paar dagen voordat je de ontvanger in huis hebt.

@Broodjes

Is het gelukt om deze ontvanger te bestellen?:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2#HLCXComparisonWidget_feature_div

Deze heeft een scart-aansluiting.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Fijn dat ze het bedrag hebben teruggestort. Je kunt even navraag doen bij Ceva zelf wat betreft de verzendkosten. Ceva Logistics kun je bereiken via 070-301 39 88. Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Ik kan dit niet voor je doen, omdat ik de gegevens van je verzending niet heb. Uiteraard help ik je als je er niet uitkomt.

Reageer