Beantwoord

levering Digitenne en onmogelijk communicatiesysterm van KPN

  • 18 July 2019
  • 114 reacties
  • 1847 keer bekeken

Reputatie 2
Wat een klantonvriendelijk bedrijf KPN! Krijg mail over levering Digitenne met ALLE! gegevens, alleen niet wanneer het verzonden wordt. De 14 dagen retour gaat toch in op dag van levering en niet op dag van mail? Alles is no reply en automatisch. Werken er nog mensen boj KPN??
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 July 2019, 20:40

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 2
Hij doet het. Op je privé heb ik nog een reactie geplaatst.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn, één ontvanger die het weer doet. 👍🏽

Nu komt binnenkort het avontuur met het opnemen via de XORO eraan. Lekker bezig zo....
Reputatie 2
Het Digitenne-avontuur is als hindernisbaan intussen gelukt. Xoro is ook net aangekomen en heb ik geïnstalleerd. Tot nu toe perfect. Sneller dan Digitenne. Opname is ook gelukt. KPN heeft zijn apparatuur lijkt me aangeschaft bij dezelfde firma als Xoro. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op korte termijn een apparaat met opnamesysteem à la Xoro te ontwikkelen. De oude opname op mijn Topfield ga ik proberen te bekijken. Joran zegt dat het moet kunnen. Moet de boel dan wel weer helemaal aansluiten. Voorlopig zijn jullie van me af, tenzij er weer wat is. Je weet nooit.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi,

Eind goed, al goed 👍
Reputatie 2
Bovendien is de zender- en programma-aanduiding veel beter. Daar kan Digitenne nog wat van leren. Maar ik heb begrepen dat er binnenkort verbeteringen komen.
Geen zenders laten zoeken op je Topfield 5300. Hij vindt dan niks en als er geen zenders in zitten zijn ook de opnamen niet meer bereikbaar.
Reputatie 2
Volgens Joran kan het wel.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zei niets over zenders zoeken! Het lijkt me dat als je de Topfield aansluit en verder niets doet dat de opnames gewoon blijven werken. Ze staan immers op de harde schijf. Klopt toch @PeterG?
Reputatie 7
Badge +28
Precies wat Peter schrijft. Niets aan de zenders veranderen. Want als je opnieuw zenders zoekt, is alles van het oude Digitenne weg, inclusief de oude opnames.
@Joran Ze staan op de harde schijf maar zijn alleen benaderbaar als betr. zenders nog ingesteld staan.
Reputatie 2
Wie heeft er nu gelijk? Uiteraard heb ik toen KPN plotseling (voor mij althans, zonder iets te weten) het systeem veranderde geprobeerd zenders te zoeken, maar dat kon-ie niet, want hij communiceerde niet met 'die Umwelt'. Heeft het zin hem weer aan te sluiten (heel gedoe!) en het te proberen?
Reputatie 7
Badge +28
Het is op zich niet zo belangrijk wie er gelijk heeft. Ik zie overigens geen vreemde uitspraken staan, los van evt. Privé-berichten die ik uiteraard niet gezien heb.

Als je die oude opnamen heel belangrijk vind? , dan sluit je die ontvanger toch gewoon even aan. dan maar even wat gedoe.

Als de opnamen inderdaad niet meer bereikbaar zijn, kun je gelijk de Topfield milieubewust laten recyclen. Ruimt lekker op....
Als "hem" een TF5300 met harddisc is dan heeft opnieuw aansluiten geen zin. En aangezien je zenders hebt geprobeerd te zoeken zijn de opnamen nu ook niet meer bereikbaar aangezien er geen zenders meer aan gekoppeld zijn.
Dit ding is schroot geworden.

Zelfs als je 'm in Luxemburg (wel nog DVB-T) laat zoeken zullen je huidige opnames waarschijnlijk niet meer beschikbaar zijn. Andere zenders dus alsnog geen koppeling opnames met zenders.
Reputatie 7
Badge +28
Het Digitenne-avontuur is als hindernisbaan intussen gelukt. Xoro is ook net aangekomen en heb ik geïnstalleerd. Tot nu toe perfect. Sneller dan Digitenne. Opname is ook gelukt. KPN heeft zijn apparatuur lijkt me aangeschaft bij dezelfde firma als Xoro. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op korte termijn een apparaat met opnamesysteem à la Xoro te ontwikkelen. De oude opname op mijn Topfield ga ik proberen te bekijken. Joran zegt dat het moet kunnen. Moet de boel dan wel weer helemaal aansluiten. Voorlopig zijn jullie van me af, tenzij er weer wat is. Je weet nooit.

Om het helemaal af te sluiten:

Stuur jouw oude Topfield (want die is nu echt wel waardeloos geworden) terug naar KPN. KPN zorgt voor een milieu-verantwoordelijke afvoer van de ontvanger. Mogelijk heb je van KPN een retourdoos ontvangen.

De retourdoos geef je af bij een Postkantoor of een Pakketpunt van PostNL. Zoek een afgiftepunt bij jou in de buurt. Je ontvangt een verzendbewijs, bewaar dit goed.

Gebruik je niet de retourdoos met adressticker van KPN? Dan kun je de apparatuur gratis retour sturen naar:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Reputatie 7
Badge +28
@Broodjes

Vandaag zijn er een hoop frequenties gewijzigd in Amsterdam. Even opnieuw zenders zoeken.
Reputatie 2
Was even vervelend dat je de boel opnieuw moest 'installeren'. Had gehoopt dat de zenderaanduiding (gids) nu beter zou zijn. Nee dus. Wanneer wel?
Reputatie 7
Badge +28
Bij de komende software-update, ik verwacht ergens in november/december.
Reputatie 2
We wachten af! Heb nog steeds heimwee naar de oude KPN 🤣 Had gedacht dat nieuwe digitale/technische mogelijkheden de boel beter zou hebben gemaakt. Helaas is het tegendeel waar. Ben benieuwd naar de Belgische inbreng!🇧🇪
Reputatie 7
Badge +28
We wachten af! Heb nog steeds heimwee naar de oude KPN 🤣 Had gedacht dat nieuwe digitale/technische mogelijkheden de boel beter zou hebben gemaakt.

Vergeet niet de verbetering van de beeldkwaliteit. Tegenwoordig heb je haarscherp beeld, dat was voor de omzetting wel anders.
Reputatie 2
Dat heb ik al vermeld direct na de installatie. Maar dat staat die in verhouding tot de enorme nadelen: met name niet meer kunnen opnemen en een zeer krakkemikkig programmaoverzicht. Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar de Belgische inbreng 😁
Reputatie 7
Badge +28
Daar kan alleen Joran jou wat over vertellen. Ik ken die dame niet.
Reputatie 2
Een van de echt vervelende nadelen is dat je in het oude systeem altijd ff terug kon kijken. Als je het niet goed kon zien. Nu laat Xoro het plotseling afweten. Kortom van de wal in de sloot. Moet dus leren zwemmen💦
Belgische inbreng? 🤔😯😕
Reputatie 2
Mevr. Dominique Leroy, de nieuwe bestuursvoorzitter van KPN
Reputatie 7
Badge +28
@joran :
We wachten af! Heb nog steeds heimwee naar de oude KPN 🤣 Had gedacht dat nieuwe digitale/technische mogelijkheden de boel beter zou hebben gemaakt. Helaas is het tegendeel waar. Ben benieuwd naar de Belgische inbreng!🇧🇪

Ik ben ook wel benieuwd wat deze dame ons (Lees : alle gebruikers van Digitenne) voor moois gaat brengen.

Reageer