Beantwoord

levering Digitenne en onmogelijk communicatiesysterm van KPN

• 18 juli 2019
  • 114 reacties
  • 1554 keer bekeken

Reputatie 1
Wat een klantonvriendelijk bedrijf KPN! Krijg mail over levering Digitenne met ALLE! gegevens, alleen niet wanneer het verzonden wordt. De 14 dagen retour gaat toch in op dag van levering en niet op dag van mail? Alles is no reply en automatisch. Werken er nog mensen boj KPN??
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 juli 2019, 20:40

Heb je deze instructie gevolgd?:

1. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  3. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  4. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.

Wat betreft een ontvanger met opnamemogelijkheden:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2

En wat betreft de zenders 4 t/m 8.
Op 17 september 2019 wordt de ontvangst beter. Er vindt dan nog een frequentiewijziging plaats.
Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes, Nickname is gewijzigd van Slijmbal naar Broodjes. Is dit in ieder geval al opgelost. Laat je nog even weten hoe het gaat wanneer je het laatste advies van Noordzee hebt opgevolgd?
Reputatie 1
Mevr. Dominique Leroy, de nieuwe bestuursvoorzitter van KPN
Reputatie 7
Badge +31
PSV heeft verloren. Jammer genoeg. Het was een ruwe natte (regen) wedstrijd. 'k heb niet constant gekeken. Dat internet leidt ook zo af tegenwoordig als je altijd maar online bent.
Reputatie 7
Badge +31
Als "hem" een TF5300 met harddisc is dan heeft opnieuw aansluiten geen zin. En aangezien je zenders hebt geprobeerd te zoeken zijn de opnamen nu ook niet meer bereikbaar aangezien er geen zenders meer aan gekoppeld zijn.
Dit ding is schroot geworden.

Zelfs als je 'm in Luxemburg (wel nog DVB-T) laat zoeken zullen je huidige opnames waarschijnlijk niet meer beschikbaar zijn. Andere zenders dus alsnog geen koppeling opnames met zenders.
Reputatie 1
Dat heb ik wel begrepen, maar nauw gelieerd aan het bedrijf,
Reputatie 1
Komt woensdag. Ga donderdag kijken hoe het werkt. Dan meld ik het, als ik 't niet vergeet
Reputatie 1
Leuk om het over de Tour te hebben. Kan ik ook zien op mijn mobiel. Dat is wat anders als het TV-scherm. Veel plezier!
Reputatie 1
Net te laat! Kans gemist om Digitenne weer te optimaliseren (opnamemogelijkheid voor alle zenders en duidelijke programma-aanduiding enz).
Reputatie 1
Het pakket is binnen en aangesloten. Noordzee heeft gelijk. Prima beeld. We gaan het verder uitproberen. Die 14 dagen zijn niet nodig. Vraag aan Marina: is mijn retour bij CEVA aangekomen? Wanneer ongeveer storten ze het geld terug?
Morgen Tour op Digitennekwaliteit😁
Reputatie 1
Het Digitenne-avontuur is als hindernisbaan intussen gelukt. Xoro is ook net aangekomen en heb ik geïnstalleerd. Tot nu toe perfect. Sneller dan Digitenne. Opname is ook gelukt. KPN heeft zijn apparatuur lijkt me aangeschaft bij dezelfde firma als Xoro. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op korte termijn een apparaat met opnamesysteem à la Xoro te ontwikkelen. De oude opname op mijn Topfield ga ik proberen te bekijken. Joran zegt dat het moet kunnen. Moet de boel dan wel weer helemaal aansluiten. Voorlopig zijn jullie van me af, tenzij er weer wat is. Je weet nooit.
Reputatie 7
Badge +31
Geen zenders laten zoeken op je Topfield 5300. Hij vindt dan niks en als er geen zenders in zitten zijn ook de opnamen niet meer bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +28
De ontvanger is inmiddels weer geactiveerd 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Belgische inbreng? 🤔😯😕
Reputatie 7
Badge +19
Het Digitenne-avontuur is als hindernisbaan intussen gelukt. Xoro is ook net aangekomen en heb ik geïnstalleerd. Tot nu toe perfect. Sneller dan Digitenne. Opname is ook gelukt. KPN heeft zijn apparatuur lijkt me aangeschaft bij dezelfde firma als Xoro. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op korte termijn een apparaat met opnamesysteem à la Xoro te ontwikkelen. De oude opname op mijn Topfield ga ik proberen te bekijken. Joran zegt dat het moet kunnen. Moet de boel dan wel weer helemaal aansluiten. Voorlopig zijn jullie van me af, tenzij er weer wat is. Je weet nooit.

Om het helemaal af te sluiten:

Stuur jouw oude Topfield (want die is nu echt wel waardeloos geworden) terug naar KPN. KPN zorgt voor een milieu-verantwoordelijke afvoer van de ontvanger. Mogelijk heb je van KPN een retourdoos ontvangen.

De retourdoos geef je af bij een Postkantoor of een Pakketpunt van PostNL. Zoek een afgiftepunt bij jou in de buurt. Je ontvangt een verzendbewijs, bewaar dit goed.

Gebruik je niet de retourdoos met adressticker van KPN? Dan kun je de apparatuur gratis retour sturen naar:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Reputatie 7
Badge +31
Oh, Amazon! Een FTA ontvanger.

Dan kan je voor opnemen (alleen NPO) toch beter gelijk ééntje bestellen die kan opnemen op harddiscdrive!
Bv de Xoro 7620. Losse HDD erop aan sluiten voor live pauze en opnemen. 1 tuner. Maar dan kan je ook NPO 1 opnemen en 2 kijken bijvoorbeeld.
Of ééntje met ingebouwde opname. Wel wat duurder.

De Xoro 7619 ondersteunt opnemen op een harddisc niet.
Reputatie 5
Badge +3
Wat een frustratie neem ik waar. Gelukkig ben je hier aan het goede adres, alleen maar deskundige en meelevende medewerkers.
Even geduld dan komt iemand van KPN je helpen.
Reputatie 7
Badge +19
Het is op zich niet zo belangrijk wie er gelijk heeft. Ik zie overigens geen vreemde uitspraken staan, los van evt. Privé-berichten die ik uiteraard niet gezien heb.

Als je die oude opnamen heel belangrijk vind? , dan sluit je die ontvanger toch gewoon even aan. dan maar even wat gedoe.

Als de opnamen inderdaad niet meer bereikbaar zijn, kun je gelijk de Topfield milieubewust laten recyclen. Ruimt lekker op....
Reputatie 1
Bedankt. Het zal wel lukken. Ik had als nickname Broodjes, maar die werd niet geaccepteerd. Na nog een paar pogingen raakte ik lichtelijk gefrustreerd, John123. Dus als het Broodjes kan worden heb ik wat te eten bij de Digitenne-uitzendingen.
Reputatie 7
Badge +31
@Joran Ze staan op de harde schijf maar zijn alleen benaderbaar als betr. zenders nog ingesteld staan.
Reputatie 1
Heb gedaan. Vanaf morgen weer TV op andere zenders. Heb nu voetbal gemist. Weer!! We wachten af 😢
Reputatie 1
Ik had een Topfield. Toen kreeg ik ineens geen beeld meer (alleen 1,2 en3 geen abonnement). Dan ga je zoeken. Ik wist dus niets van de systeemwijziging van KPN. Alles nagelopen en dacht ook even dat de TV het had begeven. Toen kwam er een raar geluid uit de antenne en dacht ik dat die het begeven had. Daarom bestelde ik een nieuwe. Daarna kwam ik erachter dat het systeem van mijn Topfield niet meer werkte en heb ik abonnement aangevraagd. Los van dit alles geldt ook voor die antenne de retourmogelijkheid. Tot nu toe heb ik van CEVA niets gehoord en dat is m.i. niet zoals het behoort. Het gaat om de 20€ die ik CEVA heb overgemaakt.
Reputatie 7
Badge +19
Oké op die manier! Dit is niet de manier die we afleggen wanneer klanten storingen met hun diensten ervaren. Omdat dit niet via de klantenservice ingang is gezet, kan ik hierin ook niet bemiddelen. Daarnaast blijf ik vraagtekens houden. Waarom heb je een nieuw abonnement afgesloten, terwijl je al een abonnement had voor Digitenne? i.v.m. systeemwijzingen hoefde je alleen maar je apparatuur om te ruilen. Is het oude abonnement nu wel opgezegd? Had je een Digitenne abonnement op een ouder adres? Want ik zie op dit moment alleen een nieuwe aanvraag.
Reputatie 1
Bedankt. Als het wat koeler is ga ik het proberen. Overigens blijf ik erbij dat de dienstverlening van KPN er niet op vooruit gegaan is, ondanks de goede bedoelingen van Noordzee. Maar ja, ik ben ermee in zee gegaan.John 123 moge dit gefrustreerd vinden. Klopt in mijn gebruiksgemak ben ik 'gefrustreerd'.
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes

Is het gelukt om deze ontvanger te bestellen?:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7620-KIT-Mediaplayer/dp/B01N6KYECN/ref=sr_1_2?hvadid=279903699263&hvdev=c&hvnetw=g&hvpos=1t1&hvqmt=b&hvrand=10260389497195566847&hvtargid=kwd-468722285405&keywords=Xoro+hrt+7620&qid=1563820751&s=gateway&sr=8-2#HLCXComparisonWidget_feature_div

Deze heeft een scart-aansluiting.

@Broodjes

Heb je inmiddels deze ontvanger al in huis?
Reputatie 7
Badge +19
@Broodjes

Vandaag zijn er een hoop frequenties gewijzigd in Amsterdam. Even opnieuw zenders zoeken.

Reageer