Beantwoord

Melding e033-3 Digitenne

  • 15 November 2019
  • 28 reacties
  • 331 keer bekeken

Badge

Krijg dezelfde melding wederom alleen ned 1 2 en 3 werken. 

Geen probleem,@Peverling. Kan gebeuren :)

Ik moet zeggen, dat ik zelf ook even op het verkeerde been ben gebracht door de foutmelding. E033-0 staat voor (meer dan) 255 dagen geen actieve tuner. Het is gelukkig nu weer uit de lucht. Bedankt voor je medewerking! 

Ik ook alleen NPO 1,2 en 3 na voorgeschreven instructies hierboven 

icon

Beste antwoord door ElisabethD 20 November 2019, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge

Hoi, ik heb de aanwijzingen zoals hierboven beschreven net uitgevoerd.

heb nu wel NPO 1,2 en 3 maar verder niets….nog iets doen👌🏻?

Hier ook dezelfde melding en na het doorlopen van alle stappen alleen Ned 1, 2 en 3.

Reputatie 7
Badge +28

@ElisabethD @Aurelia01 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement of onderop jouw ontvanger. 

Badge

@ElisabethD @Aurelia01 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement of onderop jouw ontvanger. 

@ElisabethD @Aurelia01 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement of onderop jouw ontvanger. 

Ik heb eea aangevuld 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer ook dit eens: 

 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom. 
2/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plaats. 
3/ Zorg dat de kabels goed stevig vastzitten. 
4/ Doe de ontvanger weer aan. 
5/ Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. 
6/ Kijk of er een software-update moet plaatsvinden. 
7/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan de via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

Als dat toch niet lukt? 
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Laat de ontvanger op CNN staan. Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Badge

Ik had begrepen dat KPN zelf iets ging doen nu, dat er in hun systeem wat aangepast moest worden.

 

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, zodra je dat seintje gekregen hebt kun je bovenstaande procedure uitvoeren. Je xou het eventueel nu al kunnen proeven, maar anders na het bericht van een moderator. 

 

Tv geeft foutcode EO33-O  geeft npo 1-2-3 wel door maar de andere zenders niet.

 

Reputatie 7
Badge +28

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer. 

Ik heb hetzelfde probleem,  code E033-0, maar de oplossing die door Nadia beschreven is helpt niet bij mij. 

Ook heb diverse keren de stroom er voor de zekerheid ook meerdere maken afgehaald en de procedure gevolgd zoals beschreven is. 

Helaas zonder resultaat…

Heb jij nog een andere oplossing Nadia?

Gr.

Reputatie 7
Badge +28

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer. 
 

Ik krijg een foutmelding dat mijn kpn account nog niet geactiveerd is. Pas geleden kon ik wel gewoon kijken ook de commerciële zenders. Hoe kan ik deze nu weer activeren?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lucvh 

 

Welke foutcode krijg je te zien E-033 of een andere ?

 

Dit probleem met een foutmelding komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.  

 

Reputatie 7
Badge +28

 Forum profiel is gevuld.  

Ik heb vanavond gebeld met de klantenservice en toen was het heel snel opgelost. Inderdaad kon ik het zelf niet oplossen en was de enige optie bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen allen, ik heb al jullie reacties van de afgelopen dagen even samengevoegd hier zodat ik alles in één keer kan oppakken.

 

@ElisabethD:  Jij hebt één DIgitenneontvanger in je abonnement. Ik zie alleen daarbij een ander CAS ID dan je in je profiel invulde. Dat CAS ID wat ik hier zie (begint met 46 en eindigt op 2231) heb ik gecontroleerd en is goed geactiveerd. Ik heb hem een refresh gegeven. Controleer even of dit ook het CAS ID is dat op jouw ontvanger staat. Als je dat nummer nergens ziet, dan is er administratief iets niet in orde en moet ik hier verder mee aan te slag of we dat kunnen herstellen, of dat er een nieuwe ontvanger moet komen.

 

@Aurelia01: fijn  dat het voor jou is opgelost!

 

@Tjzto,@Lucvh :  Vul je forumprofiel in en laat dat hier even weten. Zet het CAS ID van je ontvanger in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan ga ik hiermee aan de slag. 

 

@ambudog: Dank voor je gegevens. Ik zie dat de ontvanger aan onze kant goed geactiveerd is, dat scheelt. Ik heb hem een refresh gegeven. Zorg dat je antenne goed staat en zoek de zenders opnieuw.

Badge

Ik krijg ook deze 033 code in beeld bij de commerciëlen. Signaalsterkte is prima!

Reset gedaan op verschillende manieren zenders geladen zonder resultaat.. hoe nu verder??

Badge

Goedemorgen allen, ik heb al jullie reacties van de afgelopen dagen even samengevoegd hier zodat ik alles in één keer kan oppakken.

 

@ElisabethD:  Jij hebt één DIgitenneontvanger in je abonnement. Ik zie alleen daarbij een ander CAS ID dan je in je profiel invulde. Dat CAS ID wat ik hier zie (begint met 46 en eindigt op 2231) heb ik gecontroleerd en is goed geactiveerd. Ik heb hem een refresh gegeven. Controleer even of dit ook het CAS ID is dat op jouw ontvanger staat. Als je dat nummer nergens ziet, dan is er administratief iets niet in orde en moet ik hier verder mee aan te slag of we dat kunnen herstellen, of dat er een nieuwe ontvanger moet komen.

 

Het werkt weer, hartstikke bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Elisabeth!

 

@mart1, welkom! Dank voor het alvast invullen van je gegevens. Daarmee heb ik gelijk gekeken en de ontvanger is goed geactiveerd. Dus ik heb hem nu een refresh gegeven. Probeer eens of het nu wel goed gaat?

Badge

Hallo Erik,

 

Heeft helaas geen resultaat gehad :'(

Vanaf RTL4 t/m National Geographic verschijnt de 033 code.

Reputatie 7
Badge +30

 

Jammer dat te horen, Mart!  Zou je eens de onderstaande stappen die Noordzee al noemde willen uitvoeren en kijken of hij het dan wel pakt?

 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom. 
2/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plaats. 
3/ Zorg dat de kabels goed stevig vastzitten. 
4/ Doe de ontvanger weer aan. 
5/ Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. 
6/ Kijk of er een software-update moet plaatsvinden. 
7/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan de via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

Als dat toch niet lukt? 
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Laat de ontvanger op CNN staan. Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Badge

Ik heb vorige week beide manieren al geprobeerd. Maar ik het nogmaals testen...

 

Badge

Nee, niks :-(

Ook bij CNN de melding: er is iets misgegaan. neem contact op met de klantenservice en meld de foutcode E033-0.

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is naar om te horen, Mart. Even een aanvullende vraag dan. Heb jij je antenne binnen of buiten staan? Ik zie hier namelijk dat we op jouw adres binnenshuis geen hele goede dekking verwachten. Als je de antenne nog niet buitenshuis hebt hangen .vermoed ik dat dit de oorzaak is. In dat geval kan ik je een nieuwe antenne met montageset opsturen zodat je hem buiten kunt plaatsen.

 

Als je de antenne al wel buiten hebt hangen, zorg dat hij ook aan de kant van het huis hangt waar ook de mast staat. Dat is in jouw geval naar het zuiden voor Alkmaar (dichtste bij) of naar het oosten/zuidoosten voor Hoorn.

Badge

Ik heb de antenne binnen staan. Misschien is een buiten antenne inderdaad beter. Alhoewel de signaalsterkte varieert tussen de 90 en 100%. Het is mij overigens eergisteren gelukt om beeld te krijgen. Alle handelingen nogmaals gedaan en een aantal uur op CNN gehad. Plots verscheen het beeld weer... Vreemd.