Vraag

Melding: niet ondersteund

  • 22 August 2019
  • 21 reacties
  • 1754 keer bekeken

wij krijgen tijdens het installeren van het digitenne kastje constant de melding: niet ondersteund.
Hoe kunnen we dit oplossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wat voor type ontvanger heb je?
Zie je een foutcode?
Een RBX2800
en op de ontvanger staat 8888
Reputatie 7
Badge +28
Ok , dat is een bekende code.
Kijk maar eens hier:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-8888-te-zien-466063
Maar dat heb ik allemaal al gedaan. We hebben al een andere dhmi kabel geprobeerd, maar krijgen steeds de melding op de tv: niet ondersteund.
Reputatie 7
Badge +28
Zet de resolutie in de Digitenne-ontvanger eens op 720P.
Heb jij de mogelijkheid om de HDMI-kabel te vervangen door een scart-kabel?
Daar is een speciaal kabeltje voor.

En dan wordt het spelen met de afstandsbediening van jouw TV:

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
Reputatie 7
Badge +28
@Carm3n

Is het al gelukt?

Mocht het echt niet lukken met een HDMI-kabel?, dan kun je dus een scart -kabel proberen.

Heb je de speciale kabel met scart-converter al? Zo niet, dan kan een moderator er eentje gratis naar jou opsturen.
Nee het is nog niet gelukt. Ik kan namelijk niet bij het menu van het digitenne kastje.
Ik heb nogmaals met KPN gebeld en ze sturen nu inderdaad zo’n converter op voor de scart-kabel. Ik hoop dat die het dan wel doet.
Reputatie 7
Badge +28
Ok , dat is mooi.

Maar in eerste instantie moet je het probleem oplossen met de afstandsbediening van jouw TV.
( mogelijk niet meer nodig als er via de scart-convertor automatisch verbinding wordt gemaakt.)

Zodra je in het Digitenne-menu komt, heb je de afstandsbediening van Digitenne nodig.
Reputatie 7
Badge +28
@Carm3n

Heb je het kabeltje al ontvangen?
Reputatie 7
Badge +28
Ben ik ook benieuwd naar! En welkom @Carm3n! Laat het weten als je nog verdere hulp nodig hebt.
Het lijkt erop dat je ontvanger de verkeerde resolutie uitstuurt. Je hebt een HDready tv? Hij stuurt mogelijk 1080p50 (of 1080p25) uit, dat werkt niet op een HDready tv.

Oplossing: bij iemand met een Full HD tv de resolutie aanpassen: 720p (aanbevolen voor HDready) of 1080i instellen.
Dit kan ook als je de ontvanger via 'scart' met je tv hebt verbonden. Daarna zou ie gewoon met HDMI gebruikt moeten kunnen worden.
Ik heb het kabeltje binnen en hij doet het nu ook. Alleen toen kwam het volgende probleem. Ik kon binnen nergens ontvangst krijgen met de antenne. Hij staat nu maar buiten op een emmer. Lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Reputatie 5
Badge +5
@Carm3n je kunt via een moderator, in dit geval @Joran, vragen of er een buitenmontage-set voor de antenne naar je kan worden opgestuurd.
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan inderdaad! Dan wil ik je vragen je adresgegevens en klantnummer nog toe te voegen aan je profiel (en hier even een bericht te plaatsen als dat is gebeurd).
Nou we houden het nog wel even uit tot donderdag. Dan komen ze het glasvezelkastje installeren in de meterkast. Daarna ga ik zelf wel even proberen om de experiabox en alles aan te sluiten.
En het is nog droog, dus kunnen hem nog buiten zetten.
Reputatie 7
Badge +28
Glasvezel is altijd goed nieuws 🙂 Stop je dan met Digitenne als je over bent op glasvezel? Dan lijkt het me inderdaad niet echt zinvol. De antenne kan overigens wel tegen regen, de rest van de apparatuur niet. Laat het gerust even weten als je nog vragen hebt of als ik iets voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +28
@Carm3n

Is het allemaal gelukt met glasvezel?
Jammer dat je problemen had met Digitenne. Vaak lukt het toch om goede ontvangst te krijgen.
Met glasvezel gaat het helemaal goed! We hebben alleen niet het idee dat het internet via glasvezel nou sneller is dan ander internet. Zou je hier nog wat mee kunnen doen met instellingen ergens?
Reputatie 7
Badge +28
Daar heb ik geen verstand van. Ik ben een Digitenne-hobbyist en ik heb zelf geen glasvezel. Maar Joran kan jou daar vast verder mee helpen.

Die werkt vanavond niet, maar in de loop van de week zal hij hier vast wel gaan reageren.
Een website zal inderdaad niet sneller laden dan ie wordt verzonden / jouw apparaat 'm op kan bouwen.
Maar je kunt dus wel met véél meer apparaten tegelijk internet gebruiken zonder dat je last hebt van elkaar.
Reputatie 7
Badge +28
Glasvezel heeft veel meer bandbreedte dan een koper (DSL) verbinding. Het is wel afhankelijk van welk abonnement je bij ons afsluit.Je merkt dit het best als je met een bekabelde verbinding werkt. Op een pagina als deze kun je controleren hoe hoog de downloadsnelheid is: Speedtest Custom - Test your internet speeds