Beantwoord

Mijn Digitenne doet het niet meer

  • 9 July 2019
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Hoi ik heb al heel lang een digitenne van jullir voor enkel ned 1,2 en 3. (Even nieuwsuur kijken)
Sinds vadaag werkt het niet meer.
Kan het zijn dat mijn antenne achterhaald is? Het is een Funke DSC 550.
Zoja is er dan een vervangingsprocedure?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 10 July 2019, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Nee, jouw antenne is prima.

Je hebt een nieuwe ontvanger nodig vanwege de overgang naar HD.

Zoek maar is op Amazon.de naar de XORO 7619.

Kost minder dan 30 euro.
Ik gebruik de ontvanger van mn tv. Dat wil ik ook houden. Het is dus een CI module

Reputatie 7
Badge +11
@markkkooo

Dat gaat niet meer werken,zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Die module doet / deed sowieso niks i.c.m. NPO. Dat is al 12,5 jaar niet meer nodig voor NPO (sinds de uitschakeling van analoge ether-tv). Gebruik smartcard (in een module) is voor NPO sinds 12 december 2006 vervallen.

Met mijn TV kon ik t/m 8 juli ook NPO uit de lucht plukken zonder module/smartcard. Nu niet meer.

Je TV is niet geschikt voor het nieuwe uitzendsysteem. Hij is vermoedelijk ouder dan 2 jaar en zal nog geen DVB-T2 HEVC aan boord hebben.
Goedkoopste oplossing is om een los ontvangertje aan te schaffen; die zijn er v.a. ca. € 30 bij http://amazon.de/.
Wil je via "je" TV blijven kijken dan zul je een nieuwe moeten aanschaffen die over T2 met HEVC beschikt. Dat zijn vrijwel uitsluitend de 4K modellen.

HEVC wordt ook nog wel eens vermeld als H.265 in de specs.
Dat wordt dan via de Ziggo App kijken voorlopig. ook prima via de Chromecast. over een paar maanden verhuis ik. dan zie ik wel weer verder.

jammer dat het niet backwards compatible is.
Over het algemeen is moderne apparatuur backwards compatibel.
Maar oude apparatuur is natuurlijk niet voorbereid op de toekomst (wat nu het heden is na de switch naar HD via T2 HEVC).

Met een DAB+ radio kan je nog FM krijgen. Maar met een FM / AM radio natuurlijk geen DAB+.
Een gloednieuwe DVB-T2 HEVC ontvanger kan ook met DVB-T overweg. (vandaar dat ik m'n nieuwe al 6 weken gebruik)