Beantwoord

Mijn KPN Digitenne komt niet verder dan Nederland 123 en 2 regionale zenders

  • 21 February 2019
  • 25 reacties
  • 531 keer bekeken

Sinds de oude insteekkaart helaas niet meer werkt heb ik te maken met het nieuwe kastje en twee afstandbedieningen :-(
Maar ondanks dat aangesloten ingesteld en het werkt ?
Nu zijn er maar een beperkt aantal kanalen beschikbaar, ondertussen al 4 keer contact gehad met KPN en steeds word gezegd we refreshen de ontvanger o.b.v. het CAS nummer.
Als ik dan door wil vragen dat dit al drie keer is gebeurt maar niet werkt wordt de hoorn erop gegooid.
Hoe vriendelijk kun je zijn.

Geef aub een oplossing, refreshen werkt niet, uit en aan zetten werkt niet en nu ........
icon

Beste antwoord door ArnoldvO 25 February 2019, 08:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @ArnoldvO,

Wat vervelend dat het niet werkt. Ik heb iemand even een mailtje gestuurd die hier iets meer van weet, hij is geen KPN medewerker, maar is er wat meer mee bekend. Hopelijk lukt het hem om je te helpen. 😉
Ben erg benieuwd 👍
Hoi.

Het is wel nodig om opnieuw zenders te scannen als KPN een reset heeft uitgevoerd. I.i.g. ten minste de ontvanger uit (stroomloos) te zetten voor een minuutje ofzo.
Ik neem aan dat wel de hele zenderlijst (32 tv-zenders) wordt ingeladen.
Zet 'm dan op CNN, zodat de ontvanger de gegevens kan ontvangen. Dit kan een half uur duren.

Verder is het praktisch als je je gegevens in je forumprofiel zet: voor- + achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer en onder Pers. Opm. ook even het CAS ID zoals onderop de ontvanger staat in te vullen. Een KPN moderator kan dan direct e.e.a. nakijken als ie hier komt, meestal met zo'n 1½ dag na plaatsing eerste bericht.

Bellen lijkt me in het kader van je ervaringen mss niet opportuun meer.

Op 't forum gaan wij, de vrijwilligers, en de KPN moderators door tot het werkt.
Hallo Peter,

Dank voor je bericht heb de gegevens toegevoegd.
CNN krijg ik niet eens kom niet verder dan ned 123 en de 2 regionale zenders.
Er wordt ook gezegd de ontvanger op ned 1 te zetten en deze daarop te laten staan ?

Ik wacht de reacties even af, dank alvast.

Grt Arnold
CNN krijg ik niet eens

Ik bedoel niet of je 'm kunt kijken. Maar of ie in de zenderlijst voorkomt na het scannen! In het zenderpakket met CNN (en Nickelodeon, Spike, Fox, Xite, RTL Z, ID en KetNet) wordt de CAS ID info mee uitgezonden. Als je die zenders momenteel niet eens in de zenderlijst hebt, en dus de ontvanger ze niet ontvangt, kan KPN de CAS resetten tot ze een ons weegt. Het bereikt dan je ontvanger niet.

Het op NPO 1 zetten was/is voor het oude systeem. In het nieuwe (met HD uitzending, in jouw regio al van toepassing begrijp ik) wordt de activatie info met genoemde zenders meegezonden. Als je die niet hebt (dat is één frequentie) dan vallen je commerciële zenders uit. Die doen het pas weer als je die zenders wel krijgt. Actief worden ze dan vanzelf (als je 'm op CNN zet; zal in eerste instantie dan geven dat het geen deel uitmaakt van je abonnement).

Dus ook voor zenders als RTL 4, 5, SBS 6 enzo is het van belang dat je het "cnn-pakket" ontvangt.
Hallo Peter,

Ik heb net gecontroleerd er komt geen CNN in de zenderlijst voor, er worden er meer 5 gevonden.
Zoals eerder benoemd ned 123 en de twee regionale zenders.

Wat kunnen we hier dan nu aan doen ?
Hoe krijgen we dit onder de aandacht gebracht bij KPN als ik niet verder kom dan een refresh ?
Kun je hier ook mee helpen ?

mvrgt Arnold
Ik vind het héél vreemd dat je ontvanger alleen de FTA zenders inscant. Hij moet toch "minstens" ook wel 1 of 2 van de 4 betaalde muxen vinden. Liefst alle 4 natuurlijk. (in een mux zitten 6 tot 9 tv zenders)
Het lijkt wel of je gescant hebt / er gescant is onder "alleen FTA".

Welke heb je: de rbx2800 of de zxv7200?

Kun je hier ook mee helpen ?

Ikzelf kan alleen maar zeggen: "laat de zenders opnieuw scannen".
Maar als ie dan alleen maar de vrije NPO zenders in laadt is dat wel héél apart. 😕

Er zijn, bij mijn weten, 3 zoekmethodes.
Antenne wizard: hij vindt, als het goed is, alle Digitennezenders. Eerst provincie kiezen.

Regionaal zoeken; hierbij zal ie alleen NPO zoeken

En ook uitgebreid zoeken. Heb je deze al geprobeerd? Hij vindt alle NLD zenders en zelfs Duitse als je bij de grens woont.

Een KPN moderator zal hier ook nog komen, meestal met 1½ dag na het eerste bericht. Misschien dat het uitdraait op omwisselen van de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +22
@PeterG het blijkt niet zo simpel te gaan dat nieuwe systeem van Digitenne. Als ik het zo lees is dat echt apart dat ie alleen de NPO en de Regionale zenders pakt. Gevalletje storing in het apparaat of in de CAS-nummer? CAS-nummer wel goed? Hoort deze CAS-nummer wel bij de klant? Of is dit niet klant gebonden? 🤔
Ook indien het CAS niet overeenkomt met de admin bij kpn zal de ontvanger nog steeds ALLE 32 zenders moeten vinden. Problemen met het CAS zorgt er alleen voor dat de weergave geblokkeerd is als je dan bv. 4 intoetst. Maar die moet er wel zijn (zenderlijst). Daarom is het buitengewoon vreemd en apart dat ie helemaal geen betaalzenders inlaadt.

In dit geval klopt de CAS echt wel (is al 3 X gecheckt) maar zit het probleem er in dat alleen de FTA zenders geladen worden.
Halle Peter en Dennis

Ik heb nog even gekeken er is niet de mogelijkheid om handmatig of uitgebreid te zoeken die functie lijkt niet geactiveerd vreemd genoeg staat dan kwaliteit signaal op 0.
Start zoeken is dan fade out en niet te activeren.
In het tablad antenne wizard is de signaalsterkte meer als voldoende ?

m.vr.gt.
Arnold
Reputatie 7
Badge +22
Beste @ArnoldvO,

de signaalsterkte van de antenne is helemaal goed? Het zal misschien niet helpen, maar de antenne op een andere plek in het huis waar die ook genoeg signaal heeft? Probeer gewoon iets uit te sluiten. Heb je een buiten of een binnen antenne? Misschien een idee om een buitenantenne te nemen? Als je bijvoorbeeld HR++ of HR+++ dubbelglas hebt, dan kan het signaal ook vervelend werken. Ondanks dat je goed signaal hebt. Doe maar een suggestie. Want wat er bij jou gebeurd is erg vreemd. 🤔
Hoi Dennis,

Ik heb bij deze installatie al een buitenantenne wat altijd goed heeft gewerkt en het bereik was altijd voldoende.
Blijft dus gewoon vreemd ?


Reputatie 7
Badge +30
Hallo Arnold, welkom op het forum! Ik zie dat Peter je al goed heeft proberen te helpen, heel fijn. Dank voor het alvast invullen van je gegevens, en ook dank voor de foto's. Ik zie op die foto's dat je signaalsterkte toch, in verhouding, wat aan de lage kant is. Ik vermoed dat de oorzaak van het probleem hem daar in zit. Want, als ik jouw ontvanger controleer is die correct geactiveerd.

Je noemt een buitenantenne, heb je die nog steeds? Welke antenne is het?
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Arnold, Ik zie op die foto's dat je signaalsterkte toch, in verhouding, wat aan de lage kant is. Ik vermoed dat de oorzaak van het probleem hem daar in zit. Want, als ik jouw ontvanger controleer is die correct geactiveerd.

Je noemt een buitenantenne, heb je die nog steeds? Welke antenne is het?


64% niet genoeg? Dat vind ik wel vreemd, terwijl de ontvanger linksonderaan aangeeft dat het een “goede ontvangst” heeft. Hoe kan dat dan? 🤔
Ik zie dat op alle screenshots "regionaal zoeken" staat geselecteerd. Bij mijn weten vind ie dan alleen de zenders waar geen abonnement voor nodig is (NPO/RPO 1 t/m 3 en 22 + extra regiozender op vlgs mij 33).

Voor ALLE zenders dien je voor "antenne wizard" of "uitgebreid zoeken" te kiezen. Zelfs als het CAS ID helemaal niet in de gegevens bij KPN zou staan zou je ze nog allemaal moeten krijgen in de zenderlijst en niet alleen NPO 1, 2, 3 en RPO.

Bij eerste installatie móet je zelfs "antenne wizard" gebruiken. Heb je dat gedaan? Waarbij eerst de provincie wordt geselecteerd. Probeer daar anders eens een aanliggende provincie als je daar dicht bij woont.

!! Brandt op de antenne wel het lampje (blauwe circeltje rond antennekabelingang)?

"Handmatig zoeken" kan ook maar dan dien je de UHF kanalen (frequenties) van de 5 zendermuxen te weten. Die kun je hier opzoeken eventueel.

Als dit allemaal niet lukt (lampje brandt, maar er komen maar geen zendernummers 4 t/m 21 en 23 t/m 32) dan lijkt me omruil (door Erik) nog een optie.
Hallo Allen,

Ben naar huis gegaan om een foto te maken van de antenne.
Ik heb hier een foto van mijn antenne die ik altijd al gebruikte.


Deze heb ik laten zitten omdat bij de omruil geen andere antenne nodig was ?

Zal ik een andere plek gaan zoeken om te kijken of het beter gaat ?
In principe ... is er geen andere antenne nodig. Maar we hébben al gehad dat gebruikers van oudere antenne's verminderd signaal ervoeren. Maar dan blijft het vreemd dat je nu alleen de NPO zenders in je zenderlijst hebt. Die hadden altijd wel nog enkele andere in de lijst, al was de ontvangst vaak brokkelig.

Verplaatsen kan ook helpen inderdaad! Heb daar zelf goede ervaring mee. Bij kennis insteekkaart door ZTE ontvanger vervangen: ineens geen ontvangst meer. Antenne 2½ meter verplaatst > alle zenders.

Misschien lijkt het me verstandig als Erik je in eerste instantie een v5 antenne mét buitenmontageset toestuurt.
Hallo Peter,

Dank voor je bericht, heb ondertussen antenne verplaatst signaal sterkte 99% maar er komen geen zenders bij, misschien dat deze antenne een bepaald signaal niet doorlaat ?

@ Erik kun jij ons helpen met een andere buitenantenne ?
Reputatie 7
Badge +30
Buitenantenne is geregeld, Arnold! Je krijgt hem met een dag of wat thuisbezorgd. Heb je nog de reguliere antennewizard geprobeerd? Dat is een tabje naar links op jouw screenshot.
Hallo Erik,

Dank voor je inzet, antennewizard geprobeerd maar geen nieuwe zenders gevonden.

Iedereen bedankt ik houd jullie op de hoogte,

Grt Arnold
Hopelijk gaat de nieuwe antenne helpen.
Hallo Erik,

Dank voor de snelle service zaterdag nieuwe antenne ontvangen en even snel op dezelfde plaats gemonteerd en warempel er kwamen zenders bij 😉
Het lijkt nu dat ik alle zenders weer kan ontvangen, voor de signaalsterkte ga ik nog even op zoek naar een goede plek voor de zender (die kan volgens mij nog iets beter)

Peter en ook Dennis bedankt voor jullie hulp.

Bedankt !
Reputatie 7
Badge +30
Super, goed om dit te horen, Arnold!
Reputatie 7
Badge +22
Super, goed om dit te horen, Arnold!
Fijn om het te horen Arnold, ik sluit me helemaal bij Erik aan! 😉