Beantwoord

Minder kanalen/zender sinds switch!

• 1 december 2018
  • 8 reacties
  • 191 keer bekeken

Sinds we geswitcht zijn naar het nieuwe Digitenne systeem ontvangen wij geen CNN meer. En zo te lezen op het forum missen er nog wel meer zenders. Komen deze nog terug? Daar betalen we wel voor toch?
icon

Beste antwoord door Froufrou77 2 december 2018, 22:14

Uiteindelijk tweemaal opnieuw laten scannen. De eerste keer pakte hij de extra zenders nog niet, de tweede keer wel. De antenne lijkt wel gevoeliger (zit daarnaast ook ver van beide zendmasten vandaan) maar ik heb gelukkig nu weer alle zenders 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
...
Sinds we geswitcht zijn naar het nieuwe Digitenne systeem

Zit je in Prov. Groningen of Drenthe? Alleen daar is momenteel het nieuwe systeem in de lucht.

Alle zenders zijn in de lucht. Verplaats de antenne eens (horizontaal of vertikaal; dat kan allebei schelen) en doe een nieuwe scan.

Het kan ook nog de antenne zelf zijn. Heb je nog een "haaievin"?

Als je CNN mist zal je wsl ook Nickelodeon/Spike (12), Fox (26), Xite (27), RTL Z (28), Ketnet (31) en ID (29) missen. En de radiozenders van BBC en VRT.
Reputatie 7
Badge +20
Zoals @PeterG al schrijft, ligt de oorzaak waarschijnlijk aan je antenne. De opvolger van de haaienvin, De Funke V5, werkt beter. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen, zo hoog mogelijk .

Het is inmiddels bekend dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne wat kritischer is. Als je je antenne(positie) aangepast hebt, doe daarna dan een nieuwe zenderscan. Bij voorkeur via de optie uitgebreid zoeken.
Bedankt voor de tips beiden! Ik mis inderdaad al die bovenstaande zenders ook nog. Ik zit in Rotterdam en heb de nieuwe Funke antenne.
Even draaien dus misschien en een nieuwe zenderscan. Ga het morgenochtend meteen uit proberen 🙂
Ter info: wij moesten plots binnen een week alle oude apparatuur inleveren en hebben meteen een nieuw setje meegekregen.
Reputatie 7
Badge +20
OK, succes ermee. Ikzelf gebruik de Funke V5 sinds kort als buitenantenne. En dat scheelt een hoop.

Er is een speciale beugel voor: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Er is vast wel een moderator die jou zo'n beugel wil opsturen als dat nodig blijkt te zijn.
Reputatie 7
Houdt ook rekening met de uitzendrichting. Zet de antenne zoveel mogelijk aan de kant van de zendmast zodat het signaal niet door of door minder muren enzo moet.

Er staat een zendmast op de Maastoren met 5 kW (toren Deloitte). En een aan de Waalhaven met 10 kW (Ptt toren).
Reputatie 7
Badge +20
En @Froufrou77 : Wat is het resultaat? Praat ons is bij. Met twee zendmasten in Rotterdam zou de ontvangst van Digitenne een eitje moeten zijn.
Uiteindelijk tweemaal opnieuw laten scannen. De eerste keer pakte hij de extra zenders nog niet, de tweede keer wel. De antenne lijkt wel gevoeliger (zit daarnaast ook ver van beide zendmasten vandaan) maar ik heb gelukkig nu weer alle zenders 🙂

Reageer