Beantwoord

Mis plots het 'Veronica pakket' Digitenne

  • 9 January 2019
  • 37 reacties
  • 2412 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds twee dagen mis ik plots het zgnd 'Veronica pakket.' Ik heb TBC-5000 ontvanger en het lampje brandt. Alle stekkers eruit gehad, scart, kaartje, stroom en ook antenne meters gedraaid. (Staat al 8 jaar op dezelfde plaats, maar ok) Via menu de zenders opnieuw ingesteld (automatisch) maar geen Veronica enz. voorbij zien komen. Contact met helpdesk gehad, maar alleen advies gekregen antenne te draaien en de ontvanger te resetten. Kan met geen mogelijkheid een reset knop of gaatje vinden. Als enige mogelijkheid zie ik in 't menu de regel 'software update' in 't grijs. Zou ik die nodig hebben of juist niet? Wie o wie??

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 January 2019, 20:47

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 1
Ja. Absoluut!
Reputatie 1
Ha. Absoluut!
Reputatie 1
Ja. Absoluut!
Reputatie 1
Qua reageren blijk ik nu op 'n tweede pagina te zitten.... weet niet of mijn antwoord zichtbaar was, maar ja... zeker op ok gedrukt
Reputatie 1
Ja....
Reputatie 1
Komt deze JA wel binnen? 😉
Het is met de ontvanger van KPN niet mogelijk om 2 x een pakket in te stellen. Alle hulp ten spijt. Hopelijk komt er nog es een update dat dat mogelijk maakt.
Stel dus het NPO pakket in met jouw meest favoriete Regionale aanbod.
Reputatie 1
Dank je Peter, maar dat is tot drie/vier dagen geleden altijd tv Rijnmond geweest. Dat is het vreemde in t verhaal. Tijdens ophalen toont hij die ook, maar wordt t steeds West, dus Haags nieuws. Nou ja, leg me er bij neer en hoop dat de wind een keer de goeie kant op waait! mijn man kijkt graag naar rijnmond en dan plots na zo'n gekkigheid weg. Is niet anders. Ben al heel blij dat dankzij jullie hulp de rest het weer doet.
Reputatie 7
Badge +28
LIa,

Natuurlijk is het fijn dat je beeld hebt op Veronica en andere andere zenders. Maar ook de ontvangst van TV Rijnmond zou toch mogelijk moeten zijn.

Wat je ook zou kunnen doen, is jouw ontvanger omwisselen voor een nieuwe ontvanger. Dat gaat binnenkort toch gebeuren vanwege de overgang naar DVB-T2. Het omwisselen kan je hier doen: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Want dan kan je dadelijk ook TV Rijnmond weer gaan ontvangen. Wil je even aangeven of het lukt met de omwisseling? Als het niet lukt, dan kan @Marina_ jou er vast wel mee helpen.
Reputatie 1
Ahh dank je Wijsgeer. Vanavond met thuisfront overleggen. (Moeten dan ook de opgenomen items bekijken) Denk wel dat het omruilen zal worden. Maarrrrr ....
  • Ik heb geen smart tv. Hoop niet dat dan met nieuwe ontvanger gekkigheid gebeurt? (Had ik beter niet kunnen vragen; Murphy erbuiten houden. 😉
  • We hebben insteekkaarten. Blijven die te gebruiken zo ver jij weet?
  • Blijft abonnement bij omruil tot nader order zoals het was? Bij de uitrol in mei/juni voor mijn gebied zou het een en ander flink gaan veranderen. (Duurder abonnement, huur, niet kunnen opnemen geloof ik.
  • .....
Reputatie 7
Badge +28
Na de omwisseling kan je geen insteekkaart meer gebruiken. Ik dacht eigenlijk dat je een andere ontvanger had, maar goed. Ook kan je niet meer opnemen met de nieuwe ontvanger.

Als je meer dan één ontvanger gebruikt gaan je maandelijkse kosten inderdaad omhoog. De eerste ontvanger is inbegrepen in het abonnement, voor elke extra ontvanger ga je vijf euro per maand extra betalen.

Je hebt voor Digitenne geen smart-TV nodig, wel een TV met een HDMI-aansluiting of evt. een scart- aansluiting.

Als de nadelen van de omwisseling niet opwegen tegen de voordelen, kan je de omwisseling ook nog uitstellen. Want Rotterdam gaat pas in juli 2019 over naar het nieuwe systeem.
Reputatie 1
Dank voor het snelle reageren Wijsgeer. Mijn twee zoons hebben tv met insteek en ik heb de TBC-5000 ontvanger, waar je dus ook een kaartje in moet steken. Tv is prima, maar met scart. Geen idee of we HDMI hebben, doet nu ook even niet ter zake. 😉

Vermoed dat het wel wachten wordt tot juli, omdat we op dit moment wel heel erg voordelig kijken. (Drie op één abo). Ben Digitenne kijker van het eerste uur. Als KPN mdw kregen we 'm toen als proef voordat de echte uitrol gebeurde. (ja, heel lang geleden. ;-)

Nogmaals bedankt voor je reacties. Je bent een prettige hulp!

Reageer