Beantwoord

Mogelijkheid toevoegen sbs9 op Digitenne

  • 16 April 2021
  • 10 reacties
  • 1714 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN ik ben blij met digitenne echter ik mis SBS 9 als zender met regelmatig leuke films kanzijn er mogelijk heden in de band voor deze frequentie ???

 

David

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 April 2021, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @sleutelaar David ,

Op dit moment is er geen ruimte voor nieuwe Digitenne-zenders. Alle beschikbare ruimte op de verschillende frequenties zitten vol. 

Het heeft ook te maken met lopende contracten met andere TV-zenders. Als er ooit voor gekozen wordt om SBS 9 toe te voegen, dan zal eerst een andere zender moeten verdwijnen. Jaarlijks wijzigt het aanbod bij KPN in de periode juni-juli. Maar bij Digitenne zijn er de afgelopen jaren nauwelijks wijzigingen geweest.  

En echt, je mist er niks aan. Het meeste, ook de films, zijn al tig keer op SBS6 en Veronica geweest.

Reputatie 1

Beste peter,

op bepaalde moment is het bestleuk om zoon film weer is te zien. en soms heb je de films op SBS6 en veronica gemist om dat je andere bezig heden hebt en de stream nietmeer beschik baar is op het moment dat je zelf wil kijken 

 

Reputatie 1

op het mometn dat ik me ver plaats naar een andere regio en me aanmeld in drenten ipv in gelderland

dan krijg ik tv drenten … zit  tv gelderland op de zelfde frequentie als tv drenten????

( sel dekking )???

Reputatie 7
Badge +28

@sleutelaar David

Nee, TV Drenthe zit niet op dezelfde frequentie als TV Gelderland. 
 

Iedere keer als je in een andere regio bent, dan kun je het beste weer opnieuw zenders zoeken. Bij voorkeur via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
 

TV Drenthe is alleen te ontvangen in Drenthe en Overijssel. Zit je net over de provinciegrens, dan heb je zeker kans om TV Drenthe nog te ontvangen. TV Drenthe zit op kanaal 22. TV Gelderland zit op kanaal 26. Wil je TV Drenthe toch ontvangen in Gelderland? Dan zou je evt. handmatig kunnen zoeken op kanaal 22. Met een beetje geluk lukt het jou als je niet te ver van Overijssel afzit. 

Reputatie 1

dat betekent dat je bewijze van de freqentie van tv groningen ( lokale zender ) zou kunnen gebruiken in gelderland voor sbs9 om dat dit me kaar niet verstoort.. om dat dit ver buiten de cel ligt….

Reputatie 7
Badge +28

Leuk plan, maar zo werkt het niet. In het hele land zijn vijf muxen (transportstreams) in gebruik. Alle beschikbare frequentieruimte wordt benut. Wij moeten in Nederland ook rekening houden met frequenties die in gebruik zijn in onze buurlanden.

Reputatie 1

is iedere mux een regio ???? of maak ik gebruik bij ieder mast van de 5 muxen

Dit:

maak ik gebruik bij ieder mast van de 5 muxen

Reputatie 1

dus het komt er op neer dat de band vol zit die nodig is om de zender aan te sturen.