Beantwoord

Na 2 maanden ineens geen signaal meer Digitenne…..

  • 7 May 2021
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo ik heb ná ongeveer 2 maanden hedenmorgen ineens geen signaal meer, ben zeer tevreden met het beeld, alleen nu niets meer ik heb antenne wat verplaatst niets werkt…..

icon

Beste antwoord door Martin de Mos 10 May 2021, 09:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi, Martin. Welkom op het kpnforum! :bouquet::champagne_glass:

Wat vervelend, zeg. Heb je wel nog NPO 1, 2, 3 en de regionalen op 22 en 33?

Brandt het lampje op de antenne als de ontvanger aan is? (zie ring rondom kabelinvoer op de antenne, moet dan blauw oplichten)

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Martin de Mos ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 

2/ Check of de kabels goed vastzitten, ook de kabel naar jouw TV. 

3/ Doe de ontvanger weer aan.

4/ Zet de antenne op een vrije (en zo mogelijk) hoge plek. 

5/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Martin de Mos. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je ineens geen signaal meer hebt op jouw Digitenne ontvanger. Ik zie dat @PeterG en @Noordzee al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Is het probleem inmiddels al verholpen? Als dit niet het geval is, dan horen wij dat graag.

Reputatie 1

Beste mensen, dank voor jullie reactie, ik had van alles geprobeerd, ook de tips die jullie mij gaven, niets werkte meer en wat ik nog vergeten was te zeggen dat wij afgelopen week verschrikkelijk noodweer hebben gehad, met veel onweer, ik heb het vermoeden dat er mogelijk bliksem inslag is geweest……dus ik ben zaterdag naar de KPN winkel gegaan in Naaldwijk en ben ontzettend goed geholpen door de medewerker, kreeg een gratis telefoonnummer mee om de storingsdienst te bellen en voor de zekerheid gaf hij een nieuwe zwarte buitenontvanger mee, die heb ik gisteren geplaatst en gelijk weer signaal, ben er weer blij mee, nogmaals dank😀👍😀

 

gr

 

martin de mos

nieuwe zwarte buitenontvanger

Antenne dus. Kennelijk electronische deel daarin (signaalversterker) doorgeslagen door de electriciteit v.d. bliksem. Daarvoor hoeft ie niet eens direct op de antenne in te slaan.

Ik vroeg ook al (beetje indirect) of de antenne nog werkte.

Brandt het lampje op de antenne als de ontvanger aan is?

Dat was dus kennelijk uit.

Slimme medewerker in die winkel! :smiley:

Reputatie 7
Badge +21

@Martin de Mos Wat goed dat het probleem inmiddels is verholpen en er weer tv gekeken kan worden. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag!

Reputatie 1

Beste Peter,

 

Dat was ook nog het rare blauwe lampje dat branden wel gek genoeg, en ik was inderdaad erg blij met de medewerker…..en weer super beeld