Beantwoord

Niet alle wedstrijden zichtbaar op Fox Sports Digitenne

  • 9 December 2019
  • 69 reacties
  • 1945 keer bekeken

Ik heb een abonnement op fox sports Eredivisie . Er wordt geadverteerd door KPN Digitenne met : "mis geen wedstrijd " 

Nu is het al meerdere keren gebeurt , ook gisteren dat er 2 wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld en ik er maar 1 kan kijken. Ipv voetbal zie ik cartoon network of at5 , waar ik als Rotterdammer al helemaal niet op zit te wachten. Ik betaal voor 2 sport zenders en niet voor AT5 of CN 

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 December 2019, 20:13

Bekijk origineel

69 reacties

Afgelopen weekend was een wedstrijd op FS 1 live en de andere op FS 3 live. Helaas is het kanaal FS 3 niet beschikbaar via Digitenne. Via 25 is dan idd AT5 of Cartoon Network te zien.

Welk tijdstip/dag bedoel je?

Euh, van welke van de 3 clubs in Rotterdam wil jij graag de wedstrijden zien?

Reputatie 7
Badge +28

Sparta was op Fox Sports 1 wel te zien. Excelsior is Keukenkampioendivisie,. Dus het ging waarschijnlijk om de wedstrijd in Arnhem. 

Wel vervelend van Fox dat ze die wedstrijd niet op 1 of  2 uitzonden. 

Als je als KPN digitenne adverteerd met MIS GEEN WEDSTRIJD  dan moet je die belofte wel waarmaken 

 

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem is dat Fox Sports tegenwoordig de eredivisiewedstrijden spreidt over Fox Sports 1, Fox Sports 2 en Fox Sports 3. Daarbij weten ze heel goed dat veel Nederlanders Fox Sports 1 in hun basis-pakket hebben zitten, zoals b.v. bij KPN (Interactieve Tv) en Canal Digitaal. Fox Sports kiest er sinds dit seizoen heel bewust voor om niet meer alle wedstrjden van de Top 3 op Fox Sports 1 door te geven. Hiermee probeert men klanten van o.a. KPN en Canal Digitaal te bewegen om een aanvullend abonnement te sluiten op alle F0X Sports-zenders. En met men bedoel ik ook de providers. Providers als KPN en Canal Digitaal hebben daar namelijk nog meer belang bij omdat zij voor alle abonnees een vaste bijdrage betalen aan Fox Sports.  

Klanten van Digitenne die een aanvullend abonnement op Fox Sports hebben zijn een (onbedoeld?) slachtoffer van deze nieuwe handelswijze van Fox Sports. Het is onwaarschijnlijk dat er op het Digitenne-netwerk ruimte gemaakt wordt voor Fox Sports 3, want dan zou een andere zender daarvoor moeten wijken. Ruimte op het Digitenne-netwerk is schaars. Ook voor zenders als SBS9 en 192TV is momenteel geen plaats op Digitenne.  

Gelukkig zijn er dit jaar slechts een beperkt aantal wedstrijden van de Top-3 op Fox Sports 3 uitgezonden, maar dit gaat zeker nog vaker gebeuren dit seizoen.  

Voor de duidelijkheid : KPN bepaalt als provider dus niet welke wedstrijden op Digitenne te zien zijn op kanaal 24 (Fox Sports 1) en kanaal 25 (Fox Sports 2). Wel regelt KPN de schakeling op kanaal 25 tussen AT 5 en Fox Sports 2. Dit gaat handmatig en soms gaat dit niet helemaal goed. KPN heeft daarin wel beterschap beloofd. 

Tot slot ben ik het eens met jouw stelling dat de belofte van KPN niet (meer) klopt. De tekst op de website zou aangepast kunnen worden naar "Kijk live naar bijna alle wedstrijden".  Ik heb dit voorstel neergelegd bij de webcare.    

Reputatie 7
Badge +17

Hoi jozzday en welkom op het forum! Wat @Noordzee aangeeft vat goed samen wat hier speelt. Ik ben het ook met jullie eens dat de melding die je bij het Fox Sports pakket ziet dan niet juist is en heb aan onze afdeling communicatie gevraagd of deze aangepast kan worden. Bedankt voor het melden! :slight_smile:

Leuk dat dit allemaal gemeld wordt , maar ik betaal wel gewoon de hoofdprijs voor maar 1 kanaal , bij andere aanbieders krijg je die gratis

Leuk dat dit allemaal gemeld wordt , maar ik betaal wel gewoon de hoofdprijs voor maar 1 kanaal , bij andere aanbieders krijg je die gratis

Niet helemaal waar dat zit bij de prijzen in ook bij de andere aanbieders, we betalen allemaal € 2,50 mee hoe dat bij Digitenne zit weet ik niet zeker, toch zal het ook daar in de prijs verwerkt zijn. Op dit moment is het alleen bij Ziggo het geval dat er niet extra voor wordt betaald. We kunnen zelfs stellen dat KPN Fox sports 1 al veel eerder in het basispakket moest doorgeven, vanwege die "voetbaltaks"

 

Het is dus heel spannend wat uit het overleg van Ziggo en Fox sports komt

https://www.totaaltv.nl/nieuws/komende-maanden-cruciaal-voor-fox-sports-en-ziggo/

 

@Noordzee begrijp ik het nu goed dat het Foxsports pakket voor Digitenne en itv uiteen lopen maar 2 kanalen tegenover nu 6 bij Itv?? 

Ik wou eigenlijk schrijven hoezo slachtoffer maar nu snap ik het, dan mag de prijs wel evenredig lager zijn. Die € 9,99 lijkt mij zeer zeker niet in verhouding voor slechts 2 kanalen. 

Die prijs heeft KPN wel zelf in de hand, je uitspraak over in het belangzijn van KPN dat er zoveel mogelijk Foxsports pakketten worden afgenomen deel ik niet helemaal omdat wij de klanten zelf die bijdrage mede ophoesten.(voetbaltax) Zelfs wie geen TV afneemt zoveel is uit het verloop van alles wel duidelijk.

 

Het zit echt niet alleen bij Fox Sports.

Reputatie 5
Badge +4

@Noordzee Als ik het goed begrijp is is het digitenne abonnement voor alle klanten vehoogd om fox sports te betalen maar kunnen er niet naar kijken, alleen als ze dubbel betalen en dan maar de helft krijgen. Lekker hoor!

Dit is pas dit seizoen het geval trouwens,  vorige seizoenen hadden we gewoon 2 kanalen met voetbal 

Waarom niet gewoon altijd Fox Sport 2 op kanaal 25? AT5 is toch gewoon een regionale zender? En bovendien, wie zit nu op AT5 te wachten.  🤣

Door de weeks zijn er nooit live wedstrijden op Fox Sports 2. Dan is het onzinnig. Dan beter Cartoon Network, zoals nu, voor de kids. Digitenne staat het meest op kinder- en slaapkamers.

I.h. weekend dan de hele dag FS 2. Uitgezonderd dan weer de winterstop en zomers als het stilligt.

Reputatie 7
Badge +28

@Casey  Dat is een keuze van KPN. Heeft waarschijnlijk ook te maken met contractuele verplichtingen. Los daarvan is deze zender in de Regio Amsterdam zeker wel populair. Helaas mag de zender kennelijk niet naar de (regionale) NPO-mux als tweede kanaal naast RTV-NH, omdat AT5 geen publieke omroep is. 

@PeterG Ook doordeweeks zijn er soms uitzendingen op Fox Sports 2. Ik kan mijn herinneren dat bij zo'n midweeks programma het onlangs ook misging. Juist omdat het uitzonderlijk was. Maar meer over het onderwerp Fox Sports 2 / AT5 in jouw eigen topic: https://forum.kpn.com/digitenne-12/kanaal-25-te-vroeg-naar-at5-over-half-uurtje-is-ajax-al-478275

@sailorbobby Ik heb jouw stelling hier niet zo beschreven, en ik vermoed dat jouw stelling niet klopt. Tenslotte betaal je bij Digitenne extra voor Fox Sports 1 en 2. Het enige wat ik wel geschreven heb is dat er sinds afgelopen zomer ook wedstrijden uitgezonden worden via Fox Sports 3. Maar dat komt niet door de situatie bij Digitenne. Dit is een gevolg van de situatie bij Interactieve TV en Canal Digitaal. 

 

@Galdor68

Mijn uitgebreide antwoord op de vraag van @jozzday is een opsomming van de huidige situatie. Wat betreft Fox Sports 1 en 2 via Digitenne heeft KPN een belang in de verkoop van zoveel mogelijk losse abonnementen, want ze zullen er vast wel wat op verdienen. Dat de prijs iets lager  is dan bij Interactieve TV is een logisch gevolg daar het hier inderdaad maar om twee zenders gaat tegenover vijf zenders bij Interactieve TV (Naast Fox Sports 1 die daar al inbegrepen is.) 

Mijn persoonlijke mening is dat ik het jammer vind dat een aantal providers akkoord zijn gegaan met de eisen van Fox Sports waardoor er nu bij o.a. KPN en Canal Digitaal sprake is van een "eredivisiebelasting". 

En wat betreft Digitenne ben ik van mening dat de gevraagde abonnementsprijs te hoog is. Naar mijn mening zou de abonneeprijs op 10 euro moeten liggen zonder de F0X-Sports zenders. Nu gaat KPN natuurlijk echt niet de prijs verlagen, maar dan zou het een leuke geste zijn om de zenders Fox Sports 1 en Fox Sports 2 vrij te schakelen voor alle Digitenne-abonnees tegen de huidige prijs van 17 euro per maand.  En dan het aparte Fox Sports-pakket afschaffen. Maar ook dat zie ik niet gebeuren…. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Als je als KPN digitenne adverteerd met MIS GEEN WEDSTRIJD  dan moet je die belofte wel waarmaken 

 

 

@jozzday 

De website is nu supersnel aangepast : 

Kijk wat je maar wilt, waar je maar wilt

FOX Sports

Kijk bijna elke wedstrijd live op jouw TV!

€ 9,99 /mnd

fox sports eredivisie logo

 

Dat betekend niet dat ik nu genoegdoening heb met de verandering.  Ik ben gelokt en heb toegehapt op de vorige reclame uiting. Dus ik voel me bij de NEUS genomen  en vind dat ik dus teveel betaal en heb betaald voor het abonnement 

Wat gaat fox of KPN hier aan doen ?

Reputatie 7
Badge +28

 

Wat gaat fox of KPN hier aan doen ?

Ik ben bang dat het wordt : helemaal niets. 

In mijn uitgebreidere reactie (drie berichten terug) staat mijn persoonlijke mening, maar reken er maar niet op dat er iets gebeurt aan de prijsstelling of het beschikbaar stellen van Fox Sports 3. 

Ik geef zelf weinig om sport en zal nooit zo'n pakket afnemen, toch is die € 9,99 in mijn ogen te hoog voor wat er tegenover staat. Dan is een losse wedstrijd kijken bijna voordeliger. Het is in mijn ogen jammer dat Fox sports de providers zo misbruikt en ze niet hun eigen provider onafhankelijke dienst hebben.

Aan de andere kant er is vanuit de providers akkoord gegaan, uit punt van klant behoud, dat zal de reden worden dat Ziggo ook in deze voor de klant onzalige constructie mee zal gaan.

Wat gaat fox of KPN hier aan doen ?

Als je je abonneert ga je akkoord met de voorwaarden: 2 fox sports zenders voor € 9,99 per maand. Ook al heb je over de voorwaarden heen gekeken.

Reputatie 7
Badge +17

Als je als KPN digitenne adverteerd met MIS GEEN WEDSTRIJD  dan moet je die belofte wel waarmaken 

 

 

@jozzday

De website is nu supersnel aangepast : 

Kijk wat je maar wilt, waar je maar wilt

FOX Sports

Kijk bijna elke wedstrijd live op jouw TV!

€ 9,99 /mnd

fox sports eredivisie logo

 

@Noordzee Klopt! Ik kreeg vrij snel een terugkoppeling met dat ze het aan gingen passen. Fijn dat het nu klopt. :smile:

@jozzday Aan de prijs en de inhoud van het zenderpakket verandert in de nabije toekomst niets. Fox Sports is een extra optie die je maandelijks weer uit kunt zetten, dus mocht je niet tevreden zijn met de inhoud die je voor deze prijs krijgt dan kun je er altijd voor kiezen om deze optie weer uit te zetten. :slight_smile: Voor de handigheid kun je op de Fox Sports Digitenne pagina alle informatie vinden over welke zenders je krijgt. Zo kun je goed geïnformeerd een keuze maken!

KPN moet gewoon leveren wat ze beloven , een mooi onderwerp voor tros #opgelicht .

Geld wel innen maar niet leveren !

Reputatie 7
Badge +28

@jozzday 

Lees je onze reacties wel? Het is Fox Sports geweest die afgelopen zomer de wijziging heeft doorgevoerd om via drie kanalen uit te zenden in plaats van via twee kanalen. 

Zie verder mijn eerdere uitgebreide reactie. 

Het probleem is dat Fox Sports tegenwoordig de eredivisiewedstrijden spreidt over Fox Sports 1, Fox Sports 2 en Fox Sports 3. Daarbij weten ze heel goed dat veel Nederlanders Fox Sports 1 in hun basis-pakket hebben zitten, zoals b.v. bij KPN (Interactieve Tv) en Canal Digitaal. Fox Sports kiest er sinds dit seizoen heel bewust voor om niet meer alle wedstrjden van de Top 3 op Fox Sports 1 door te geven. Hiermee probeert men klanten van o.a. KPN en Canal Digitaal te bewegen om een aanvullend abonnement te sluiten op alle F0X Sports-zenders. En met men bedoel ik ook de providers. Providers als KPN en Canal Digitaal hebben daar namelijk nog meer belang bij omdat zij voor alle abonnees een vaste bijdrage betalen aan Fox Sports.  

Klanten van Digitenne die een aanvullend abonnement op Fox Sports hebben zijn een (onbedoeld?) slachtoffer van deze nieuwe handelswijze van Fox Sports. Het is onwaarschijnlijk dat er op het Digitenne-netwerk ruimte gemaakt wordt voor Fox Sports 3, want dan zou een andere zender daarvoor moeten wijken. Ruimte op het Digitenne-netwerk is schaars. Ook voor zenders als SBS9 en 192TV is momenteel geen plaats op Digitenne.  

Gelukkig zijn er dit jaar slechts een beperkt aantal wedstrijden van de Top-3 op Fox Sports 3 uitgezonden, maar dit gaat zeker nog vaker gebeuren dit seizoen.  

Voor de duidelijkheid : KPN bepaalt als provider dus niet welke wedstrijden op Digitenne te zien zijn op kanaal 24 (Fox Sports 1) en kanaal 25 (Fox Sports 2). Wel regelt KPN de schakeling op kanaal 25 tussen AT 5 en Fox Sports 2. Dit gaat handmatig en soms gaat dit niet helemaal goed. KPN heeft daarin wel beterschap beloofd. 

Tot slot ben ik het eens met jouw stelling dat de belofte van KPN niet (meer) klopt. De tekst op de website zou aangepast kunnen worden naar "Kijk live naar bijna alle wedstrijden".  Ik heb dit voorstel neergelegd bij de webcare.    

 

 

Is toch gewoon een kwestie van een knop omzetten van 2 naar 3 , dan stel je je klanten tevreden

Via digitenne kan ik geen extra kanalen bij kopen . Er zijn er maar 2. Vorig jaar was dat 1 en 3 nu wisselt dat kennelijk.  

Het is inderdaad beiden een beetje KPN die via Digitenne 2 kanalen aanbied waarvan 1 geschakeld en Fox Sports die het aanbod over 3 kanalen verspreid uitzend.

Bij Digitenne is het niet even een knop omzetten, als er 1 kanaal bij komt moet er een andere plaats maken, of er komt nog een gecombineerd kanaal lijkt me ook niet wenselijk. Er is blijkbaar niet genoeg ruimte voor meer kanalen.

 

Nu weet ik de details over dat schakelen niet als een niet Fox sports klant AT5 niet kan zien vanwege een wedstrijd is ook niet fijn.

Tot augustus 2018 was FS eredivisie kanalen 1, 3, 5. De eerste 2 kanalen op Digitenne.
En international 2, 4 ,6.

Per augustus ‘18 heeft FS dat wat logischer.
eredivisie 1, 2, 3. En nog steeds de eerste 2 kanalen op Digitenne, dat weten ze donders goed! De wedstrijden op FS 3 zijn helaas niet live te zien via Digitenne.
En FS international is 4, 5, 6.

Er zijn landelijk maar 170.000 Digitenne only klanten. Nog ongeveer zo'n aantal heeft het i.c.m. ITV, waarbij die klanten via de ITV ontvanger alle 6 FS kanalen zien met FS abo en dus ook alleen FS 1 en FS 2 op hun Digitenne-ontvangers.

@PeterG valt at5 ook voor de niet FS klanten weg bij een schakeling?

Reageer