Beantwoord

Niet alle wedstrijden zichtbaar op Fox Sports Digitenne

  • 9 December 2019
  • 69 reacties
  • 1945 keer bekeken

Ik heb een abonnement op fox sports Eredivisie . Er wordt geadverteerd door KPN Digitenne met : "mis geen wedstrijd " 

Nu is het al meerdere keren gebeurt , ook gisteren dat er 2 wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld en ik er maar 1 kan kijken. Ipv voetbal zie ik cartoon network of at5 , waar ik als Rotterdammer al helemaal niet op zit te wachten. Ik betaal voor 2 sport zenders en niet voor AT5 of CN 

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 December 2019, 20:13

Bekijk origineel

69 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Komende zomer loopt het contract af tussen FS en Ziggo. De uitkomst van de onderhandelingen tussen die twee partijen worden cruciaal. Gaat Ziggo akkoord?, dan gaan de abonnementsprijzen daar ook flink stijgen. Gevolg—> Boze klanten en opzeggingen.   Gaat Ziggo niet akkoord?—> Dan heeft FS een groot probleem, want geen inkomsten meer. En Ziggo verliest dan de echte voetbalfans aan KPN. Want die stappen dan over.
 

Kortom, waarschijnlijk zal er wel een akkoord komen tussen FS en Ziggo en wordt Betaal-TV kijken in Nederland wel een behoorlijk dure hobby. 

In Nederland is het in het algemeen goedkoper dan elders. En betaal tv is en blijft een eigen keuze, noem je tv bij internet ook betaal tv of enkel diensten als FS, Netflix etc?

Reputatie 7
Badge +28

Ik noem TV bij Internet zeker ook Betaal-TV.  Bij KPN betaal je daar 10 euro per maand voor. 

Alleen zenders die gratis te ontvangen zijn, vallen mijn inziens niet onder de noemer "Betaal_TV". Gratis te ontvangen zijn de NPO en de Regionale Omroep via de ether en de FTA-zenders via de satelliet. En desgewenst zou je ook nog gratis TV-zenders via internet erbij kunnen nemen, maar daar heb je dan wel internet voor nodig... 

Vergeet je niet dat we voor NPO genoeg belasting betalen daarmee is dat via een omweg ook Betaal tv. Via internet is door de plicht een internet verbinding te hebben zeker niet kosteloos. Blijven sateliet zenders over. 

Reputatie 7
Badge +28

Daar ga ik in zoverre in mee dat NPO via KPN en andere providers enkel als onderdeel van een basis pakket zijn te zien. 

Klopt, en dat zou eigenlijk niet mogen naar mijn mening. De NPO is bij wet voor iedere Nederland gratis beschikbaar. Dit wordt mogelijk gemaakt door de gratis verspreiding via de ether. (Daar maak ik dan ook gebruik van.) 

Eigenlijk zouden andere providers ook de NPO gratis kunnen doorgeven, maar dat doen ze niet. Want zij betalen wel de NPO voor de signalen en die kosten berekenen ze dan door aan de klanten. Hiermee is kijken naar de NPO via een provider dus ook Betaal-TV geworden.   

 

Ik wil nog wel even een voorbeeld geven , in de gids staat de wedstrijd  Mainz- Leverkusen  maar wat krijgen we te zien ...…

Zeker weer de schuld van Fox 

Nou volgens mij heeft de bediener van de schakelaar van KPN  kerst vakantie?!

Reputatie 7
Badge +28

Waardeloos dit.  

Ik geloof dat KPN alleen de Nederlandse wedstrijden laat zien op Digitenne.

Maar het blijft natuurlijk behelpen met drie/vier zenders op één kanaal.   

Er zijn ook regelmatig wedstrijden uit de Bundesliga 

Waardeloos dit.  

Ik geloof dat KPN alleen de Nederlandse wedstrijden laat zien op Digitenne.

Maar het blijft natuurlijk behelpen met drie/vier zenders op één kanaal.   

Klopt. De afspraak met FS is alleen eredivisie- en Eerste divisiewedstrijden live door te geven via Digitenne op FS 2. Alleen FS 1 heeft de volledige programmering.
Dat komt omdat het contract eerder is gemaakt dan het nieuwe beleid van FS. T/m vorig seizoen was op de eerste 3 kanalen alleen eredivisie en Eerste divisievoetbal te zien.

Kennelijk heeft geen van beide partijen, KPN en Fox Sports, de behoefte het contract open te breken.

Ook zal er een contract met Cartoon Network zijn om deze zaterdag (i.i.g.) tot 18:00 uur door te geven.

Zit op fox te wachten op vitesse ajax zit je weer voor de zoveelste keer at5 te kijken word hier doodziek van als je belt met kpn hebben ze hier geen zinneg antwoord op zit hier op het forum een antwoord van kpn dat ze handmatig moeten schakelen als dit zo is zit er iemand te slapen als je vraagt om een vergoeding dan weten ze wel een antwoord nee

@robbedoes13 ,Ik neem aan dat je direct naar Fox (open kanaal nr. 26) bent geswitched voor de wedstrijd?

Inderdaad maar ik hoop dat het probleem een keer ongelost word morgen feyenoord op fox 2 hoop dat het goed gaat

@robbedoes13  Gelukkig is ook de bekerwedstrijd sc Heerenveen - Feyenoord óók via Fox (kan. 26) te zien.

Vervelender is het met de eredivisiewedstrijden die steeds worden afgekapt.

Zelf kijk ik op het hoofdtoestel via ITV, dus heb dáár geen last. En kan daardoor ook via de laptop kijken indien nodig.

Maar als je alleen en uitsluitend Digitenne hebt (dus niet i.c.m. ITV) dan is het héél erg irritant.

Heb alleen digitenne dus balen groetjes kees

Het is weer zover fox2 opgezet met digitenne wil de voorbeschouwing van Heerenveen feyenoord kijken vergeet het maar voor de zoveelste keer at 5 wat een zooitje bij kpn

Reputatie 7
Badge +28

@robbedoes13 Heb je al gekeken op Fox 1 (nummer 24) of Fox (nr. 26) ? 

 

 

Relax, @robbedoes13 . Kijk gewoon via Fox! Zendernummer 26.

Reputatie 7
Badge +17

@robbedoes13 De omschakeling ging inderdaad weer niet goed, dus ik snap dat je hier enorm van baalt. :disappointed: Ik heb het weer neergelegd bij onze storingsdienst en de schakeldienst van Digitenne. Dat is voor nu alles wat ik kan doen, maar ik hoop er in de toekomst toch echt verbetering in komt. Ik kan me aardig inleven in hoe frustrerend het is om een gedeelte van de wedstrijd te missen omdat de omschakeling niet goed gaat. 

Reputatie 7
Badge +28

Er wordt nu van dit weekend een proef gedaan : 

We doen op dit moment een proef van een aantal weken met verlengde uitzendtijden op de vrijdagen, zaterdagen en zondagen op kanaal 25. We gaan dit daarna evalueren en mocht dit zo blijven, dan laten we dit natuurlijk ook hier weten. 

Voor klanten die géén Fox Sports abonnement hebben, geldt dat zij gedurende deze tijd een melding krijgen dat ze geen abonnement op deze zender hebben.

 

Dit geldt dus niet voor de (inhaal- en bekerwedstrijden) die doordeweeks zijn. We hebben bij alle partijen nogmaals benadrukt dat we elkaar op de hoogte moeten houden wanneer wedstrijden uitlopen. 

Reageer