Beantwoord

Nieuw Digitenne kastje werkt niet goed i.c.m. oude Sharp Aquos TV

  • 9 April 2019
  • 5 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1
Hoewel de ontvangst 100% is, bevriest het beeld op de TV terwijl het geluid doorloopt.
Het lijkt erop dat onze TV moeite heeft met het Digitenne signaal.
Ik heb de HDMI-kabel al vervangen door een scart-kabel maar het probleem blijft bestaan.
Wie weet een oplossing?
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 April 2019, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hans H,

Zou je is het volgende willen proberen?:

  1. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  3. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
Is er wat veranderd na het doorlopen van deze tips?
Supertips van @Noordzee . Laat je ons weten of dit voor verbetering heeft gezorgd, @Hans H ?
Reputatie 1
Hallo Noordzee,

Dank voor je reactie en de tip.
Ik heb je raad opgevolgd maar het probleem is niet opgelost: het beeld staat regelmatig stil. De TV geeft aan dat er geen breed beeld beschikbaar is. Ik vermoed dat de breedbeeldinstelling van de TV niet meer overweg kan met het Digitenne-signaal.
Ik benieuwd of dit probleem vaker voorkomt bij oudere TV's; het zou jammer zijn als we onze Sharp Aquos niet meer kunnen gebruiken....
Reputatie 7
Badge +28
In principe kan elke TV, die minimaal HD-ready is, overweg met een HD-signaal. Ik heb hier in mijn hobbykamer ook beeld op een oud HD-ready-TV'tje.

Je kan is een andere HDMI-kabel proberen, dat wil wel is helpen.

En anders is een beetje spelen met de resolutie instellingen. (b.v. 576P of 1080i) Of inderdaad met de beeldinstellingen.

Maar je kan ook is kijken of een reset van jouw ontvanger wil helpen. Ga in het menu van jouw ontvanger is terug naar de fabrieksinstellingen.

Een echt duidelijk antwoord heb ik dus ook niet, het blijft even wat proberen....
Reputatie 1
Met de resolutie instellingen kon ik niets veranderen maar wel met de beeldinstellingen van de TV.
In combinatie met de scartkabel blijft hij het nu doen!
Bedankt voor het meedenken!