Beantwoord

(Nieuw) Geleverde RBX2800 defect , audio bromt, hoe kom ik aan een betere/nieuwe

  • 18 January 2019
  • 5 reacties
  • 243 keer bekeken

Ik heb ook de de Digitenne (RBX2800) ontvanger ontvangen
Deze vertoont hetzelfde probleem bromtoon

Snoer bestaat uit 3 aders met plug en 3 tulp stekers
tulp Rood en Wit op versterker > audio bromt
tulp Rood, Wit en Geel via scartstekken op TV > beeld oke en geluid bromt

Kortom ik heb een nieuwe Digitenne ontvanger nodig. Via site en telefonisch geen oplossing geboden.
icon

Beste antwoord door PvdBroek 21 January 2019, 21:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen,

Ik heb de reactie van @Vikash op dezelfde vraag van iemand anders maar even gekopieerd:
(Waar ik staat wordt bedoeld: een moderator)

Welkom op het Forum! Wat vervelend dat je een brommend geluid hoort uit de 3,5 mm audio uitgang. Heb je al eens getest met een andere kabel? Als dit het probleem ook niet verhelpt zal ik voor je gaan uitzoeken of ik een nieuwe ontvanger kan toesturen. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

(Copyright : @Vikash)
Heel vaak komt dit als het geluid van de tv zelf (of versterker) te hoog staat t.o.v. de volume-instelling van de ontvanger zelf. De TV ( / versterker) versterkt de brom, en ruis, dan ook meer mee.

Zet het volume van de aangesloten tv niet meer dan op de helft. En regel het dan verder met het volume van de Rebox. Dan zal het goed danwel een stuk beter gaan.

Advies: zet het volume van de Rebox helemaal 90 %. Stel dan het volume op de tv in tot normaal volume. Nu verder regelen met de Rebox.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @PvdBroek, Welkom op het forum. Heb je nog iets gedaan met de berichten van Noordzee en Peter? Anders horen we het graag van je en zie ik graag je gegevens tegemoet in je forumprofiel, zodat we verder kunnen kijken naar een oplossing 🙂
Beste, Het bleek nodig de stekker nog steviger aan te drukken toen was de bromtoon over en kwam het geluid goed binnen bij de versterker.
Een oplossing is om dit op de website onder faq te zetten.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te lezen dat dit het probleem oplost 🙂 Ik zal jouw feedback doorsturen en hopelijk kunnen ze hier iets mee op de FAQ. Jouw reactie is in dit topic is in ieder geval al erg waardevol en behulpzaam voor klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Reageer