Beantwoord

Nieuwe digitenne

  • 4 April 2019
  • 8 reacties
  • 205 keer bekeken

Badge
Hiervoor had ik een insteekkaart die perfect werkte. Nu met het nieuwe kastje duurt het heel lang voordat de tv opstart. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Het beeld is schokkerig.
Waar ligt dit aan en waarom geen insteekkaart weer instellen?
Is voor mij een reden op geen digitenne meer te nemen als dit zo blijft

Alles al geprobeerd met de antenne, opnieuw ingesteld...niets helpt.

Wat is de oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 April 2019, 19:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik lees op dit forum dat het enige redmiddel een Funke V5 antenne is op een hoge mast. Kun je gratis krijgen.
Nou ja gratis, binnenkort gaat de prijs omhoog naar €17,-
Iemand moet die nalevering van antennes natuurlijk betalen.
Badge
Lekker zeg! Woon in een flatgebouw van 12 etages hoog. Gaat hem dus niet worden.
Waarom veranderen als het nog niet nodig is? Het werkte allemaal prima hiervoor
Reputatie 7
Badge +28
@Yowi :

In jouw situatie ligt het waarschijnlijk niet aan de antenne. Want : Je hebt wel gewoon beeld. Is ook niet raar als je op 12 hoog woont.........

Maar ik heb wel een andere mogelijke oplossing voor je:

  1. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. (via het menu)
  2. Geef daarna een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.
  3. Doe een software-update indien mogelijk.
Waarom geen insteekkaart? Lees dit verhaal eens:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163
Reputatie 5
Badge +4
Lekker zeg! Woon in een flatgebouw van 12 etages hoog. Gaat hem dus niet worden.
Waarom veranderen als het nog niet nodig is? Het werkte allemaal prima hiervoor


Ik snap dat je niet op de 12e verdieping woont maar ergens onderaan. Als je de antennekabel wat verlengt naar de andere kant van de flat dan is er misschien wel goede ontvangst. Plak de kabel wel vast met ducktape anders struikelen de andere bewoners er over.
Badge
Nee hoor op de 9e etage.
Wat ook vreemd is dat NPO start niet meer werkt.
Reputatie 5
Badge +4
Dat npostart niet werkt is logisch, die doet het bij niemand goed. Heeft echter niets met digitenne te maken.
Mijn tip om de antenne naar de andere kant te plaatsen blijft echter gewoon staan.
Reputatie 7
Badge +28
@Yowi : Heb je mijn tips al geprobeerd? (fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Yowi, Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd op de vragen van Noordzee. Heb je de ontvanger nog gereset en het topic doorgenomen waar Noordzee toelicht waarom je geen gebruik meer kunt maken van een insteekkaart? Als er iets onduidelijk is of je hebt nog vragen. Laat het dan vooral weten.

Reageer