Beantwoord

Nieuwe Digitenne alleen huur tuners

  • 9 April 2019
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Dag. KPN heeft nmm jarenlang tandenknarsend gezien dat zij inkomsten misliep door de verkoop van antennes i.p.v. verhuur. Voor de derde keer bevind ik mij in een geschil met KPN. De twee eerdere werden in mijn voordeel beslist met terugbetaling van 800€ en 3000€ voor spooknotas die KPN jaren verzond aan een labiele kennis. In alle gevallen begint de KPN met bieden. Ik gaf aan dat KPN een onrechtmatige daad pleegde door mijn eigendom onbruikbaar te maken en verlangde om niet een ander exemplaar. Of maak mij duidelijk welk artikel in de overeenkomst het onbruikbaar maken dekt. Nog geen antwoord met wel het bod om twee jaar gratis digitenne te krijgen....... het bieden is begonnen. Met al mijn ervaringen vind ik KPN een arrogante klantonvriendelijk organisatie waar schadeloosstellen op te allerlaatste plaats komt.
Het argument waarom geen koop meer mogelijk is is omdat mensen misbruik maakten van de koopantenne door hem elders te kopen en te retourneren aan KPN. Ongelooflijk verhaal.

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt, afgesplitst van topic
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 April 2019, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ach, als je het verschil tussen antenne's en ontvangers niet eens weet....

Verkoop van ontvangers doet KPN al sinds juli 2011 niet meer overigens. Dat is dus niks nieuws.
Een tevreden consument neem ik aan die even niets anders te doen heeft.
Slaap rustig verder
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Querido007, welkom! We verkopen al zo'n 10 jaar geen kooptuners meer. Niet zozeer omdat daar fraude mee gepleegd wordt, maar vooral ook omdat wij in het kader van 'groen bezig zijn' graag de huurtuners willen recyclen, het efficiënter is om deze om te ruilen bij defect of service te bieden wanneer er iets niet goed werkt. Het heeft ook simpelweg met het kostenplaatje te maken.

Voor wat betreft de overstap naar DVB-T2: dit is aan ons opgelegd. Het is niet zo alsof wij hier een keuze in gehad hebben. Wel begrijp ik uit je verhaal dat je met onze klachtenafdeling in gesprek bent hierover. Dat zou ik even afwachten, je bent daar wel op de juiste plek. Hopelijk komen we eruit!
Dag, ik word zo droevig van geen steekhoudende argumenten. Neemt u ook telefoons in om te recyclen. Oude modems. Mijn vorige kastje heeft niemand om gevraagd. Met service valt het ook wel mee. Zie de twee voorbeelden. Ook nu weer koehandel.
Ik heb de meneer van de klachtenafdeling al tweemaal gevraagd mij, met artikel, aan te geven waarom KPN mijn eigendom onbruikbaar mag maken zonder daar iets tegenover te stellen wat ook weer mijn eigendom wordt.

Geen antwoord tot op heden.

Kort en goed ik verwacht om niet weer een ontvanger voor mijn tweede tv te ontvangen. Dat is service en netjes met een klant om gaan. O ja. Ik zal dan u de onbruikbare apparatuur toesturen om te recyclen

Mvg Louis
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Louis,

Als ik het goed begrijp heb je vele jaren geleden zelf een DVB-T-tuner gekocht. Inmiddels is die techniek toch echt achterhaald en is de economische levensduur toch echt wel verstreken.
De kosten van die ontvanger heb je er al lang geleden uitgehaald, omdat je al die tijd 5 euro huur per maand hebt bespaard.

De overgang naar DVB-T2 is een beslissing van de overheid. Daar staat KPN buiten. Wees maar blij met dit besluit. Als je eenmaal de HD-beelden gezien hebt in de resolutie 1080P ga jij niet meer klagen.

Wat betreft het terugsturen van koopapparatuur. Dat is echt niet verplicht, maar je oude apparatuur is dadelijk volkomen waardeloos. KPN gaat de oude ontvangers alleen maar milieu-verantwoordelijk afvoeren.
Waar expert voor staat weet ik niet maar wellicht kun je je voorstellen dat door het wijzigen van de frequentie geen enkele tv meer te gebruiken is. Leg je je daar dan ook bij neer. Of straks stopt de overheid met benzine om elektrisch rijden te promoten. Breng je dan je je 12 jaar oude auto naar de sloop.

Bedragen vind ik niet interessant en leeftijd evenmin. Economische waarde was nog lang niet op. Het gaat om de totale machteloosheid die je ondervindt in dit geval door KPN.

Iedere keer haal ik de eerdere voorbeelden aan waarbij een droeve rol voor KPN was weggelegd doch die eerst na lang gezeur zijn ongelijk erkende.

Ik pas voor dictatoriaal gedrag en jij niet. Dan ben je een tevreden mens

groet
Reputatie 7
Badge +30
Ha Louis, ik kan je zeker zonder kosten een nieuwe ontvanger sturen. Daar zit echter een abonnement van 5 euro per maand aan vast. Daar kan ik niets aan veranderen. .Als mijn collega van de klachtenafdeling vindt dat je in je recht staat, zal deze je dat zeker mededelen. Mocht je nu onverhoopt niets meer horen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik daar in ieder geval voor je achteraan.
hallo. Het leek mij duidelijk maar ik had geen abonnement en ik wil geen abonnement. Ik had een ontvanger in eigendom. Gekocht bij kpn en keek daarmee. De meneer van de klachten is niet al te vlug met antwoorden en ik wacht daarop. Je kunt denk ik net als iedere kpn er meelezen in het journaal dat gevoerd wordt van ieder contact. Ik kwam iets tegemoet met tien jaar tegen kpn bod van twee jaar en anders moeten anderen er maar naar kijken
mvg Louis
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt denk ik net als iedere kpn er meelezen in het journaal dat gevoerd wordt van ieder contact.

Daarom vroeg ik ook om je gegevens, anders kan ik dat namelijk niet 😉. Wacht inderdaad mijn collega even af, mocht ik nog iets kunnen doen, weet je me te vinden.