Beantwoord

Nieuwe digitenne apparaat met minder mogelijkheden en toch meer maandelijks betalen.

  • 7 May 2019
  • 9 reacties
  • 203 keer bekeken

Wij krijgen per 1 juni een prijsverhoging voor het gebruik van digitenne.
We wonen in het buitengebied en hebben van KPN een ander digitenne apparaat moeten nemen, zogenaamd om een betere beeldkwaliteit te krijgen, waar we niets van merken en waar we ook niet om gevraagd hebben.
Bovendien konden we met het “oude” digitenne apparaat wel een programma opnemen om later te bekijken en nu met het nieuwe apparaat niet meer.
Waarom dan toch een een maandelijkse verhoging?
We zijn niet blij met KPN.
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 May 2019, 19:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik ben het daar mee eens. Gebruikt u al de nieuwe ontvanger? Bij mij is het tot nu toe nog niet gelukt om een storingvrij signaal te krijgen (10 jaar oude Topfield TF5300 werkt wel goed) Heb al nieuwe V5 antenne van KPN gekregen die heb ik geïnstaleerd . Als ze dus iets verhuren moet het wel goed werken !!! De ZTE 7200 voldoet daar dus niet aan.
Reputatie 7
Badge +28
@Carine uit de Beemster

De veel betere beeldkwaliteit ga je pas vanaf 9 juli 2019 merken. Want dan gaat jouw regio over naar HD-beeldkwaliteit.

De andere door jou genoemde punten zijn inderdaad geen voordelen.
Dank voor de reactie.
Eigenlijk had ik gehoopt dat KPN zou reageren met de mededeling, dat de prijsverhoging voor mensen die afhankelijk zijn van digitenne i.p.v. een maandelijkse verhoging een maandelijkse verlaging krijgen. De opname mogelijkheid valt immers weg.
Met het aanschaffen van twee ontvangers ( 5 euro per maand extra) kan je nog wel een programma opnemen.
Dat vinden we onbegrijpelijk!
Dus dat zou betekenen dat voor hetzelfde product we 6,5 euro per maand, dat is 78 euro per jaar, duurder uit zijn.
Wat moeten wij met twee ontvangers? Wat als we tevreden waren met de beeldkwaliteit?
Reputatie 7
Badge +28
Met twee ontvangers kan je geen programma's opnemen. Deze info is dus niet juist.

Overigens gaat hier ook nog een moderator van KPN reageren, maar door de huidige drukte kan dat best wel is morgen worden. Persoonlijk ben ik ook van mening dat een abonnement van Digitenne eigenlijk juist goedkoper wordt. Naar mijn mening zou zo'n abonnement ongeveer 10 euro per maand mogen kosten. Maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren.

Er bestaat wel een mogelijkheid om programma's van NPO 1/2/3 en de regionale zenders op te nemen. Maar daarvoor heb je en speciale FTA-ontvanger nodig. Die kan je aanschaffen via de website amazon.de. Voor zo'n ontvanger betaal je eenmalig ongeveer 60 euro en verder heb je dan geen abonnementskosten. Je kunt er alleen niet mee kijken naar de betaal-tV-zenders.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Carine uit de Beemster, welkom en sorry voor de late reactie. Wat Noordzee zegt, klopt: je kunt geen programma's opnemen, ook niet met twee ontvangers. Als jij er dus maar één gebruikt, hoef je er maar één af te nemen. Voor wat betreft de kosten: daar kan ik helaas niets aan veranderen, er zit geen prijsverlaging in 😞. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee naar de opties.
Reputatie 7
Badge +28
@Carine uit de Beemster

Is alles duidelijk nu? De verhoging blijft dus beperkt tot 1,50 per maand. Maar wel met een veel betere beeldkwaliteit na 9 juli 2919.
Het is duidelijk, maar we blijven het onredelijk en onbegrijpelijk vinden.
A. We hadden geen klachten over de beeldkwaliteit.
B. De opnamemogelijkheid valt weg.
C. De prijs wordt verhoogt met ongeveer 10%.

Komt nog bij:

D. De prijsverhoging gaat in per juni, en de verandering (? ) vindt plaats in juli.

Vragen:
Is de verandering noodzakelijk?
Wat kost het de KPN ?
Heeft de prijsverhoging te maken met de nieuwe digitenneapparatuur?
Wat, als je alleen NPO 1,2,3 wilt ontvangen?
Voor hoeveel mensen geldt deze verandering?
Reputatie 6
Badge +4
Ik was Digitenne abonnee met twee Topfield recorders waarvan ik er eentje zelf heb gerepareerd een aantal jaar geleden. Het aanschaffen van apparatuur en dus ook verantwoordelijk zijn voor vervanging bij een defect is jaren geleden overgegaan in een huurmodel. Toen is (als ik het goed heb) de apparatuur van de markt verdwenen waarmee opgenomen kon worden. Ik heb toen ook een interactieve TV aanbod gehad maar ben hobbyist en we vonden de recorder samen met de Duitse zenders heel fijn in gebruik.

Het inleveren van ether frequentieruimte voor 2020 t.b.v. 5G is zelfs wereldwijd opgelegd en KPN moet daarvoor behoorlijke investeringen doen in het zenderpark en vervanging van de decoders. De overgang naar HD was voor de publieke omroep (het vrij te ontvangen deel) een eis en voor een deel van de klanten waarschijnlijk ook wel. Ik kan allerlei middenweg scenario's bedenken maar dan is de vraag voor welke groep je het dan perfect doet en voor welke juist niet.

Volgens berichten op een media nieuwssite zijn er ongeveer 200.000 klanten maar het aantal FTA kijkers met alleen NPO en regio omroep is niet bekend.
Reputatie 7
Badge +30

Is de verandering noodzakelijk?

Zeker. Kijk eens in het topic over de veranderingen bij Digitenne. We moeten mee met de veranderingen.
Wat kost het de KPN ?

Dat weet ik niet. Ik verwacht ook niet dat we dit zo gaan delen.
Heeft de prijsverhoging te maken met de nieuwe digitenneapparatuur?

Dat klopt.
Wat, als je alleen NPO 1,2,3 wilt ontvangen?

Kijk dan eens in dit topic over FTA ontvangers.
Voor hoeveel mensen geldt deze verandering?

Het klopt wat @DVB-T combiner zegt, het gaat om honderduizenden KPN klanten.