Beantwoord

Nieuwe digitenne decoder is erg traag

  • 9 March 2019
  • 50 reacties
  • 2551 keer bekeken

Reputatie 2
Wij zijn al wer enige tijd in het bezit van de nieuwe digitenne decoder welke we na de omzetting naar het nieuwe systeem hebben ontvangen.
nu vinden we de decoder wel heel erg traag reageren.
Zappen tussen de kanalen duurt erg lang.
Is dit met behulp na een instelling nog aan te passen, of is dit gewoon een fout in de software?
Men zou verwachten dat nieuw apparatuur juist sneller reageert, maar dit is echt een flinke stap terug.
icon

Beste antwoord door Showa 29 June 2019, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Showa, hier is geen instelling voor. Ik ben even benieuwd welke ontvanger je hebt gekregen. Is dat de ZXV7200 of de Rebox RBX2800? Dit staat op de voorkant van het kastje vermeld. Is het alleen zappen tussen zenders dat lang duurt, opstarten gaat wel vlot? Hoe lang duurt het over het algemeen vanaf het moment dat je een nieuw zendernummer intoetst, en dat je beeld ziet van de nieuwe zender, kun je dat eens bijhouden?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, Showa. Ik ga er dan vanuit dat je hier geen last meer van hebt. Als dat nog wel zo is, beantwoord dan mijn vragen, dan kan ik hierover navraag doen.
Reputatie 2
Excuus, maar wij waren even niet in staat om uw vragen te beantwoorden.
wij hebben de zxv7200 decoder ontvangen en geïnstalleerd.
wanneer er van zender wordt gewisseld duurt dit circa 5 seconden.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Showa,

Een mogelijke oplossing is:

1. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. Dat kan via het menu van jouw ontvanger.
2. Geef daarna een nieuwe opdracht tot zenderzoeken, bij voorkeur via de optie uitgebreid zenderzoeken.

Ik ga er verder vanuit dat je de laatste softwareversie gebruikt.

Wil je de stappen 1 en 2 is doorlopen? Ik verwacht dat het zappen hiermee kunt versnellen naar ongeveer drie seconden.
Reputatie 2
Stappen 1 en 2 doorlopen, wisselen blijft ruim 5 seconden
na ruim 4 seconden verspringt het beeld en een seconde later het geluid
Reputatie 7
Badge +28
Dat is best langzaam. Wil je nog even je softwareversie aangeven? Dat staat in het menu van je ontvanger.

Mogelijk heeft @Erik_ dan een oplossing voor jou.
Reputatie 2
Natuurlijk wil ik dit graag doen, maar dat wordt pas komend weekend.
vanweg het slechte weer zijn we vanmorgen weer naar huis gereden.
(decoder staat in ons chalet)
Reputatie 4
Badge +4
Helaas zul je het er mee moeten doen.
Deze ontvanger is niet sneller met het zappen.
Het uit zetten en weer aan, wil wel eens wat verbetering geven.

Theo
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je antwoorden en het testen, Showa. Ik heb er op dit moment geen oplossing voor, maar ik geef het wel door aan onze Digitenne mensen. Ik kom er op terug als ik een update heb.
Reputatie 2
De software versie is 32
Reputatie 7
Badge +28
Dat is de laatste versie, is al weer van een aantal weken geleden.
Je zal moeten wachten op een nieuwe update.

Het is een bekend probleem van de nieuwe ontvangers, laten we hopen dat er een goed werkende oplossing komt.
Reputatie 2
Toch vreemd dat het bij vele gebruikers een bekend probleem is en dat KPN zoals gewoonlijk van niets weet.
Wat is het toch geweldig om een monopolie positie te genieten en je eigen lekker van de domme weten te houden.
Reputatie 7
Badge +28
@Showa

Hoe is de situatie nu? Duurt het zappen nog steeds vijf seconden?
Want dat is echt te lang. Heb je er al aan gedacht om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar?
Reputatie 2
Er is helaas niets veranderd.
zappen van de ene naar de andere zender is voor het beeld 5 seconden, en het geluid volgt een tel later.
Reputatie 7
Badge +28
Misschien wil @Erik_ jouw ontvanger omwisselen?

Want ik geloof nooit dat alle ontvangers zo traag zijn.
Reputatie 2
Ik ben benieuwd, hoe kom ik in contact met deze Erik?
Reputatie 7
Badge +28
Erik komt hier vanzelf weer langs, ik denk uiterlijk maandag. We houden het wel in de gaten.
Reputatie 7
Badge +30
Erik komt inderdaad vanzelf langs 🙂 Ik vind dit ook wel erg lang qua zaptijd, dus we gaan inderdaad vervangen.

Er wordt morgenmiddag een nieuwe ontvanger, dit zal waarschijnlijk een Rebox zijn, bezorgd op het servicepunt in de Primera aan het Elderveldplein. Je krijgt een sms met meer informatie. Lever daar je oude ontvanger en de stroomkabel daarvan in, dan krijg je de nieuwe mee. Zorg dat je verder je antenne en overige onderdelen behoudt.
Reputatie 7
Badge +28
Laat je even weten wat je ervaringen zijn met je nieuwe ontvanger?
Reputatie 7
Badge +28
En @Showa :

Gaat het zappen nu sneller?
Heb je een Rebox of heb je weer een ZTE ZXV?

Ook bij je nieuwe ontvanger, eerst weer even installeren op de volgende wijze:

1. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. Dat kan via het menu van jouw ontvanger.
2. Geef daarna een nieuwe opdracht tot zenderzoeken, bij voorkeur via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 2
Sorry,
maar afgelopen weekend wist ik niet dat ik een nieuwe ontvanger toegestuurd zou krijgen.
we zijn nu op de camping en als we na het weekeinde weer naar huis gaan neem ik de decoder mee en kan ik hem omwisselen.
volgende week donderdag ben ik weer op de camping en kan ik de nieuwe decoder aansluiten en testen, en dan laat ik hierzeker even een bericht achter.
bedankt voor de tot nu genomen actie en interesse.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, Showa. De nieuwe ontvanger blijft sowieso 2 weken liggen bij het servicepunt, dus die is er nog wel als je weer thuis bent. Dan wachten we af tot je weer op de camping bent om te zien of het inderdaad beter is 🙂
Reputatie 2
Ik heb de decoder opgehaald, het is weer een ZTE ZXV, ik had gehoopt op een ander type decoder, en ben bang nu het zelfde resultaat te hebben.
donderdag weet ik het en laat ik het ook hier even weten.
Reputatie 7
Badge +28
Ook bij je nieuwe ontvanger, eerst weer even installeren op de volgende wijze:

1. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen. Dat kan via het menu van jouw ontvanger.
2. Geef daarna een nieuwe opdracht tot zenders zoeken, bij voorkeur via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Het kan heel goed dat je nieuwe ontvanger beter werkt dan de vorige.
Reputatie 2
Het heeft even geduurd, maar ik ben weer op de camping.
Zojuist de nieuwe decoder ZTE ZXV uitgepakt en aangesloten.
Eerst terug gezet op fabrieksinstellingen, en vervolgens via uitgebreid zoeken de zenders geinstallerd.
Alles werkt zoals het hoort, alleen het zappen van zenders is niets in veranderd.
Bij het zappen zit 4-5 seconden voordat het beeld wisselt en daarna nog zeker een seconden voordat het geluid volgt.
Ik had gehoopt dat KPN mij een Rebox zou sturen, maar helaas.
Toen ik zag dat ik mijn ZTE mocht wisselen met een ZTE had ik er niet veel vertrouwen in en helaas blijkt dat ook te kloppen.
Men zou verwachten dat KPN uitzicht zelf zou zeggen, probeer het eens met ons andere type, maar helaas.