Beantwoord

Nieuwe digitenne in HD hopeloze ontvangst

  • 18 April 2019
  • 12 reacties
  • 290 keer bekeken

Hallo,
Door de komst van het nieuwe HD digitennesignaal, is onze ontvangst hopeloos slecht geworden.
Eerst hadden we een insteekkaart, druk op de afstandbediening en meteen een goed signaal en alle zenders probleemloos te bekijken.
Situatie nu, na aanschaf digitennekastje en andere afstandbediening ; druk op de afstandbediening ongeveer 30 sec wachten en dan misschien beeld.
Antenne van hot naar haar gesleept en dan soms wel en soms geen goed signaal.

Beste KPN we leven in 2019 met onbegrensde mogelijkheden mbt tv kijken ,opnemen terugkijken.
Waarom komen jullie dan met zo'n flutsysteem wat maar half werkt.
De kosten voor digitenne gaan maar omhoog, maar de kwaliteit gaat alleen maar omlaag.

Helaas hebben wij geen alternatief, omdat we in het buitengebied wonen en geen gebruik van glasvezel of kabel kunnen maken.

Mijn vraag concreet: KPN kunnen jullie niks doen aan de problemen die ik hier boven schets? Dit is toch niet meer van deze tijd.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 April 2019, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Peter,

Ik begrijp de frustratie uit jouw bericht. Er zijn vaak wel wat mogelijkheden om de werking en de ontvangst te verbeteren.

Want je hebt waarschijnlijk niet voldoende signaal. Dit kan je oplossen door het buitenplaatsen van de Funke V5 buitenantenne.

Maar voordat dat in gang gezet wordt, kan je mogelijk nog wat anders proberen.

  1. Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen
  2. Geef een opdracht tot uitgebreid zenderzoeken.
  3. Kijk in het menu naar de signaalmeter.
  4. Draai dan een beetje met de antenne tot het signaal maximaal is.
Verder ga ik er vanuit dat je nieuwe software heb draaien, als je een melding krijgt, dan de update uitvoeren.

Als het goed is, wordt de ontvanger nu sneller opgestart en is de ontvangst wat beter,

Lukt de ontvangst nog steeds niet goed genoeg, dan wordt het een nieuwe antenne. (Mits je uiteraard nog geen nieuwe antenne hebt.)

Een moderator wil dan graag het een en ander voor je regelen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Geef dan ook even aan welke ontvanger je hebt en welke antenne je gebruikt.
Heb de gegevens ingevoerd, alleen het CAS-ID nummer zegt mij niets.
De ontvanger is afgelopen februari van kpn naar mij toegestuurd.
Ik heb uitgebreid zender zoeken al verschillende keren gedaan maar de signaalsterkte is soms 100 % en even later weer veel minder.
Misschien biedt een nieuwe antenne uitkomst. Heb nu een Funke V 3.

vr groet
peter
Reputatie 7
Badge +28
Ik verwacht dat de Funke V5 wel een verbetering gaat opleveren. Zet die antenne buiten en zo hoog mogelijk. Ik verwacht morgen hier een moderator die wellicht jou wil helpen aan een goede antenne.

Maar ben je al terug gegaan naar de fabrieksinstellingen? (Een zogenaamde reset) Want door een andere antenne wordt het opstarten niet sneller.

Verder kan je last hebben van externe storingsbronnen. Zet je ontvanger niet direct op/naast een ander elektrisch apparaat, zoals bv een DVD-speler of een modem. Ook de kabel niet over andere apparaten laten lopen.

En tenslotte kan ik je vertellen dat de ontvangst na 21 mei beter gaat worden. Want dan worden wat frequenties veranderd.
Hoi Peter! @Noordzee heeft je perfect uitgelegd hoe wij jou digitenne ervaring kunnen verbeteren. Ik had al even in je gegevens gekeken en nu zie ik dat er gisteren een verlengkabel is verstuurd. Ik zie echter nergens dat er ook een v5 antenne is verstuurd. Is dit een bewuste keuze geweest want ik kan het niet uit de notitie van de collega halen. Indien nodig, stuur ik je uiteraard zo'n nieuwe antenne!
Reputatie 7
Badge +28
@Peter buitengebied.

En als je de nieuwe antenne hebt ontvangen. Wil je dan hier nog even de bevindingen met ons delen?
Bedankt voor jullie reactie.
Inderdaad is er een verlengkabel opgestuurd. Mijn vrouw heeft hiervoor telefonisch contact gehad met KPN.
Graag zou ik dan ook de Funke V5 antenne nog toegestuurd willen krijgen. met buitenbevestiging.
Hopelijk zijn mijn klachten dan verleden tijd.Ik laat het dan nog weten.

Vriendelijke groet,
Peter
Reputatie 7
Badge +28
OK Peter,

Het eerste hulpmiddels is binnen. 👌🏼

@Erwin_ had jou al de Funke V5 buitenantenne (incl Montageset) beloofd, ik verwacht hem één dezer dagen hier wel weer. Vandaag en morgen wordt er toch geen post verzonden.

Ik ben benieuwd of het allemaal gaat werken, maar daar ga ik wel vanuit...
Reputatie 7
Badge +22
Heb de gegevens ingevoerd, alleen het CAS-ID nummer zegt mij niets.
vr groet
peter

@Peter buitengebied., het CAS-ID nummer kun je vinden onderop je TV ontvanger, en bij instellingen... 😉
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor de aanvulling Dennis,

Maar het is niet meer nodig, Erwin had Peter al gevonden in de administratie. Achteraf bleek het CAS-ID nummer ook niet nodig te zijn. Dat was mij niet helemaal duidelijk uit het eerste bericht. Een CAS-ID is alleen nodig als iemand een foutcode ziet, bij een onvoldoende ontvangst wordt een antenne opgestuurd en dan heeft een moderator aan het klantnummer + adres voldoende.
Ik heb zojuist de antenne plus montage set verstuurd. Ik heb goede hoop dat je hierdoor een betere digitenne ervaring gaat krijgen. We zijn heel benieuwd naar het resultaat. De spullen zullen over een paar dagen aankomen!
Hoe is het nu met je ontvangst, @Peter buitengebied. ? Geen nieuws is goed nieuws, hoop ik? 🙂 Als er nog wel problemen zijn wil ik dat graag weten zodat ik je verder kan helpen!
Reputatie 7
Badge +28
Eigenlijk moet je nog even wachten tot 21 mei tot de definitieve conclusie. Want dan zijn er een aantal frequenties veranderd bij hem in de regio.