Beantwoord

nieuwe digitenne kanaal

  • 29 September 2019
  • 13 reacties
  • 455 keer bekeken

sinds deze zomer is gefaseerd digitenne overgegaan op hd kwaliteit op een nieuwe frequentie,. Zijn er meer gebruikers die sindsdien niet of nauwelijks ontvangst hebben. . Via de helpdesk is mij bevestigd dat sinds de overgang naar het nieuwe t2 netwerk er problemen zijn ontstaan met de ontvangst.
icon

Beste antwoord door gebruikeropgoereeoverflakkee 28 October 2019, 20:43

Bekijk origineel

13 reacties

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-continue-storing-476189
Reputatie 7
Badge +28
Hallo,

Op Goeree Overflakkee is het raadzaam om gebruik te maken van een buitenantenne. Als je nog geen buitenantenne gebruikt, dan wil een moderator jou er vast eentje opsturen.

Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Voor nu kun je eens het volgende proberen:

1/ Zet je antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geen een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @gebruikeropgoereeoverflakkee! Jammer om te lezen dat het signaal zo erg is verslechterd. Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, op jouw adres verwachten we zowel binnenshuis als buitenshuis geen bereik. Een buitenantenne kan er misschien nog wel wat van maken.

Heb je nu al een buitenantenne? Welke antenne gebruik je precies?
Joran, ik gevbruik nu de bijgeleverde (binnen)antenne. Dat er bij mij geen of nauwelijks ontvangst mogelijk is ben ik inmiddels van op de hoogte. Ik voel me echter erg onprettig bij de situatie, jarenlang had ik een goede ontvangst, nu moet er zonodig iets nieuw geinstaleerd worden en is mijn ontvangst weg. vervolgens word ik afgedaan met de conclusie dat het nieuwe netwerk niet de kwaliteut heeft die men verwacht heeft en kpn ook niet voornemens is om er wat aan te veranderen. ze hebben de prioriteit op 1.2 miljoen glasvezelaansluitingen gesteld. Daar mag ik het als trouwe klant mee doen.
Om vervolgens weer te investeren in een nieuwe buitenantenne omdat die er misschien nog wat van kan maken heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap je punt helemaal. Ik denk dat het iets genuanceerder ligt maar ik kan niet ontkennen dat het voor jou nadelig uitpakt.

Het vorige DVB-T systeem nam met minder signaal genoegen. Er was minder bandbreedte nodig om een stabiele verbinding te krijgen. Met DVB-T2 komt dat een stuk nauwkeuriger. Het richten van de antenne is belangrijker geworden en er is meer bandbreedte nodig voor de hogere kwaliteit streams. Er zijn grofweg drie gebieden in Nederland waar het bereik al niet super was, maar meestal wel genoeg voor DVB-T. Goeree-Overflakkee is een van die gebieden (Zuid Friesland en Zuid Oost Drenthe zijn de andere gebieden). Door de verplichte overstap naar DVB-T2 ontstaan er vooral in deze gebieden problemen. Een buitenantenne kan hier nu nodig zijn om het signaal te verbeteren en in sommige gevallen is een alternatief, zoals Interactieve TV, de beste optie. Jammer genoeg is dat bij jou niet beschikbaar.

De buitenantenne kan ik kosteloos opsturen. Is dat iets waarmee je wil testen? Dan maak ik dat in orde. Hopelijk zorgen we daarmee voor een win-win; een goede ontvangst én een betere beeldkwaliteit.
yoran, als het goed is hebben jullie mijn gebruikersgegevens. ik wil wel proberen mijn ontvangst met de buitenantenne te verbeteren. zijn daar nog tips bij? hoog plaatsen oost,west noord zuid van het gebouw? is er een locatie van de zendmast bekend, of waar kan ik die vinden om zo de beste plaats voor de antenne te vinden?
Reputatie 7
Badge +28
De buitenantenne inderdaad zo hoog mogelijk plaatsen. Je kunt de antenne het beste richten naar Rotterdam Waalhaven of Sliedrecht. Dat is een kwestie van uitproberen. Er zijn ook zendmasten in Breda en Goes, maar daar geef ik je minder kans op ontvangst.

Van de oude situatie (DVB-T is een dekkingskaartje beschikbaar. In de nieuwe situatie is ontvangst inderdaad lastiger geworden. Maar ik verwacht dat het jou met die nieuwe buitenantenne wel gaat lukken.

@Joran : Mogelijk dit topic verplaatsen naar Digitenne?
Reputatie 7
Badge +28
@gebruikeropgoereeoverflakkee: Buitenantenne + montageset komen er aan. Ik ben benieuwd! Richting is inderdaad erg belangrijk. Deze masten staan het dichtstbij: Roosendaal [19 km], Rotterdam Waalhaven [23 km], Vlaardingen [25 km]

@Noordzee: Dank! Helemaal over het hoofd gezien.
Reputatie 7
Badge +28
@gebruikeropgoereeoverflakkee @Joran
Richting is inderdaad erg belangrijk. Deze masten staan het dichtstbij: Roosendaal [19 km], Rotterdam Waalhaven [23 km], Vlaardingen [25 km]



In mijn overwegingen over de verschllende zendmasten neem ik ook het uitzendvermogen mee. Vanaf de zendmasten Vlaardingen en Roosendaal wordt met een beperkt vermogen uitgezonden. Die zendmasten zijn vooral voor lokaal gebruik.

Vandaar dat je de meeste kans hebt op Rotterdam Waalhaven, Sliedrecht of eventueel Breda. Maar dat is ook afhankelijk van waar je de antenne neerzet.
Reputatie 7
Badge +28
@gebruikeropgoereeoverflakkee

Waarschijnlijk heb je de buitenantenne inmiddels ontvangen.

Wil je de installatie als volgt uitvoeren?

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek bij het huis.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Ik ben benieuwd. Is de installatie van de nieuwe antenne een succes?
Reputatie 7
Badge +28
@gebruikeropgoereeoverflakkee

Hoe is het nu met de ontvangst van Digitenne?

Het heeft even geduurd, plaatsen van een buitenantenne , zo hoog mogelijk met zicht op de waalhaven was best een klus. Met wat aanpassingen om hem goed stormvast te monteren is mijn digitenne  ontvangst voortreffelijk. Het zit inmiddels ruim een week en ik moet zeggen dat ik toe nu toe geen enkele keer meer naar allerlei blokjes, strepen of stilstaand beeld heb hoeven kijken. Hartelijk dank voor de hulp een toezenden van de antenne.

Reputatie 7
Badge +28

Ah Top :thumbsup_tone3: , Fijn dat het uiteindelijk gelukt is met het uitrichten van de nieuwe antenne richting de Waalhaven. 

 

 

Reageer