Vraag

Nieuwe Digitenne ontvanger ontvangt niet alle zenders door slecht bereik

  • 12 February 2019
  • 36 reacties
  • 964 keer bekeken

Badge
Ik ontvang niet alle zenders omdat waarschijnlijk de antenne dit in de huiskamer niet kan ontvangen.
Ik zal waarschijnlijk een buiten antenne moeten hebben hiervoor.
Helaas kan ik hierover op de KPN site niets vinden
???????

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Helaas is het dan niet gelukt om je goed te kunnen te helpen. Dat had ik vanzelfsprekend graag gewild. Ik snap dat een niet of slecht werkende aansluiting voor veel frustratie zorgt. Die spreekt ook uit je berichten. Echter: om je te kunnen helpen om een probleem op te lossen heb ik toelichting nodig over wat er precies misgaat en wat er al gedaan is. Dan kan ik gericht aan de slag en en duurt het ook minder lang om het probleem te herleiden. Ik vind het oprecht jammer dat het ertoe heeft geleid dat je je prepaid-aansluiting bij ons hebt weggehaald en zo ontevreden bent dat je een klacht wilt indienen.
Reputatie 5
Badge +4
Nogmaals bedankt voor uw bericht.
Fijn dat u nog even toelicht hoe dit in zijn werk is gegaan.
Ik kan mij overigens goed voorstellen dat het frustrerend kan zijn dat het telkens niet lukt en u niet verder bent geholpen met onze antwoorden, ondanks dat u telkens wel heeft gedaan wat wij u vroegen.
Wel leren wij veel van dergelijke problemen en de informatie die u heeft verstrekt. Wanneer een andere gebruiker met dezelfde problemen komt, kunnen wij altijd onze conversatie naar voren halen, zodat wij eventuele oplossingen kunnen destilleren.
Daarnaast heb ik het feit dat het bij u een extra beveiliging betrof doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Wellicht kunnen wij in de toekomst onze processen zo inrichten, dat dit beter wordt uitgevraagd en wij andere gebruikers beter kunnen helpen dan wat bij u mogelijk was.
Mijn excuses voor het ongemak wat u de afgelopen periode heeft gekend en ik wens u voor nu nog een bijzonder fijne dag toe.
Badge
Ik heb dus laten weten dat de decoder kapot is.
Ik heb de fabrieks-instellingen hersteld en toen had ik daarna allee zenders plus
dat ik voor het eerst het ledje op de antenne zag branden.
Ik dacht toen, eindelijk het probleem is opgelost, maar helaas.
een paar uur later weer de helft van de zenders er uit en moest toen
weer naar zenders zoeken. Dit is drie keer gebeurd.
En nu is het dinsdagavond 12 uur en nu heb ik helemaal niks meer.

Uit alles blijkt dat er iets met de decoder is.

Waarom al dit gelul al een maand lang.
Als een decoder kapot is zoals ik al veel eerder heb aangegeven
dan stuur je gewoon een andere decoder op.
Je gaat dan niet eerst wekenlang allemaal lulkoek op dit forum verkopen.
Reputatie 7
Badge +20
Ik ben het met je eens dat het lang duurt. De medeforumleden, de collega-moderators en ikzelf doen altijd ons best om een probleem snel op te lossen. Iedereen wil graag zonder gedoe tv kunnen kijken en natuurlijk is het frustrerend als dat niet lukt. Om een oplossing te bieden is er informatie nodig en worden er gerichte vragen gesteld.

Ik snap dat sommige vragen als flauw of omslachtig overkomen, helemaal als je zelf al van alles hebt geprobeerd. Het is echter wel zaak om duidelijk te krijgen wát er precies is gebeurd. Je kunt niet iets oplossen op basis van ‘ik heb alles gedaan’ en ‘het is gewoon stuk’. Daarom worden er verschillende vragen gesteld.

Je lijkt je aangevallen te voelen als er om gerichte informatie of foto’s van je opstelling wordt gevraagd. De informatie die je geeft gaat vergezeld van termen als ‘shitzooi’, ‘lulkoek’ en ‘gezeik’. Dit maakt het niet makkelijk om je te helpen.

Als een ontvanger defect is dan is het geen enkel probleem om deze te vervangen. Dat wil ik uiteraard wel zeker weten. Je hebt niets aan het vervangen van een apparaat dat niet defect is. Daarmee wordt een probleem niet opgelost.

Ik wil je graag verder helpen, dat heb ik al enkele malen aangegeven. Wat ik concreet van je wil weten en wat ik concreet van je vraag:

- Je geeft aan dat je niet alle zenders ontvangt. Welke zenders zijn dat dan?
- kun je me ook vertellen welk type ontvanger je hebt?
- Krijg je een specifieke foutmelding te zien of valt het beeld gewoon weg? Wat gebeurt er precies?
-waar heb je je nieuwe V5-antenne neergezet en hoe heb je deze aangesloten? Je kunt het wellicht op de foto zetten, om vervolgens de foto's hier te plaatsen? Dan kan ik waarschijnlijk wat meer zien. Ik zou dus graag een foto zien van het niet brandende LEDje, van de locatie van de antenne én van hoe de antenne op de setupbox is aangesloten.
- Voortbordurend op de vorige vraag: heb je de antenne opnieuw uitgericht, voordat je de zenders opnieuw hebt ingesteld?
- Staat de antennevoeding van 5V wel ingeschakeld op je ontvanger? Het is raar dat op beide antennes geen ledje graat branden.
- wil je de bekabeling langslopen: op de antenne gaat een blauw lampje branden als deze correct is aangesloten.

Ik zie graag je antwoorden zonder begeleidende krachttermen tegemoet.
Badge
Houd dit (...) nooit op!!!!!!

Je moet een keer mijn klacht een keer goed lezen en (...)

*Admin: ongepast taalgebruik verwijderd, bericht in strijd met huisregels
Badge
Na hier dus wekenlang als een debiel te zijn behandeld door de " slimme " jongens
heb ik zelf maar beslist om de fabrieks-instellingen te herstellen in het menu.
En inderdaad na een dag of twee is alles zich gaan herstellen.
_ het ledje brand weer voor het eerst op de antenne.
_alle zenders zijn weer te ontvangen.
_ Digitenne signaal is 100%
DUS DE CONCLUSIE:
Ik heb geen nieuwe decoder ontvangen van de KPN.
Er was waarschijnlijk mee getest en gerotzooid en toen weer in
de doos gedaan alsof hij nieuw was.

Allemaal niet erg maar toen ik aangaf dat de decoder niet goed
was, hadden ze een andere moeten opsturen of een goed
advies moeten geven.

(....)

*Admin: tekst en plaatje verwijderd. Bericht in strijd met huisregels

Reputatie 7
Badge +28
Ook een manier om te laten blijken dat je blij bent dat je ontvanger weer werkt......
Reputatie 5
Badge +4
Fijn dat je tevreden bent! Je verdient het predicaat "Topper"
Reputatie 7
Wauw! Geniaal topic 😂

Door de vragen te beantwoorden die in de afgelopen dagen werden gevraagd, was er waarschijnlijk sneller iemand die op het idee kwam om je ontvanger te resetten naar de fabrieksinstellingen. Maar omdat er van jou kant geen enkel antwoord is gekomen, zijn wij nu in ieder geval met ons allen erg blij dat je in ieder geval te weten bent gekomen, hoe je doormidden van een herstel nu toch een werkende ontvanger hebt.

Wel ook heel bijzonder is dat je voor een digibeet wel weet hoe je foto’s kunt toevoegen. Zou je dit mij kunnen uitleggen?
Zou je ook kunnen linken naar een bericht waarbij KPN, of andere personen hier jou een ******* hebben genoemd?

En als laatste,
Allemaal niet erg maar toen ik aangaf dat de decoder niet goed
was, hadden ze een andere moeten opsturen of een goed
advies moeten geven.

Weet je dit wel zeker? Want volgens mij spreek je jezelf nu tegen, want de decoder is toch wel goed? Wat is eigenlijk de reden geweest, dat je dacht dat de ontvanger toen ‘kapot’ was?
_ het ledje brand weer voor het eerst op de antenne.
Dat is merkwaardig.
Ik leerde op dit forum dat de 5volt niet uit gezet kan worden op de KPN ontvangers.
Dus wat kan er hier aan de hand zijn geweest ?
Reputatie 7
Badge +20
Het is in elk goed om te horen dat Digitenne weer werkt. Voor het overige: ik heb de TS gevraagd om op zijn toon en woordkeuze te letten. TS heeft zich hier niet aan kunnen houden. De berichten zijn derhalve aangepast en TS heeft een ban gekregen. Ik heb dit topic op slot gezet, inhoudelijk is er niet veel meer aan toe te voegen.