Beantwoord

Nieuwe Digitenne ontvanger vindt niet alle zenders

  • 14 July 2019
  • 20 reacties
  • 675 keer bekeken

Heb met de nieuwe decoder maar 20 van de 32 zenders...... ontvangst 100 % maar stopt met 20 TV-zenders en 19 radiostations; ik mis de o.a. RTL zenders, SBS, BBC.... elke keer weer ongeacht goede ontvangst van de 20 TV zenders

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Noordzee 14 July 2019, 18:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Zebedeus,

Heb je zenders gezocht via de optie uitgebreid zenders zoeken? Dat werkt het beste.

Verder kan je wat experimenteren met de plek en de richting van jouw antenne. Probeer de antenne eens een stukje te draaien. En zet de antenne zo hoog mogelijk.
uiteraard alles geprobeerd voordat ik jullie forum heb benaderd....
de antenne op allerlei posoties gehad en geen effect...zit op dezelfde plek nu waar deze stond bij de oude decoder waar ik alle zenders wel op had
gezien de reacties op dit forum ben ik zeker niet de enige..... standaard oplossingen aandragen is een eenvoudig antwoord..
misschien kan je nagaan of het signaal hier in Zuid-Holland, Hoek van Holland wel goed doorkomt
wanneer je de belofte krijgt dat het allemaal scherper, sneller en beter wordt en dan nog meer gaat betalen voor je abonnement verwacht je dan ook een beter product....
Reputatie 7
Badge +28
@Zebedeus

De door jou genoemde zenders worden uitgezonden op de kanalen 49 (o.a. RTL/SBS) en 57 (o.a. BBC/MTV/TLC)

Hoe hoger het kanaalnummer, hoe slechter de ontvangstmogelijkheid. de NPO-zenders worden uitgezonden via kanaal 21 en dat zal geen probleem geven bij jou.

De mogelijke oplossing komt op 3 september 2019. Op die dag vindt er een frequentiewissel plaats voor deze twee kanalen naar de kanaalnummers 32 en 45. Dat gaat zeker een (kleine?) verbetering geven. Mogelijk voldoende voor een grotendeels ongestoorde ontvangst, zeker voor de RTL/SBS-zenders op kanaal 32.

Tot zover het niet-standaard-antwoord.

Want mij verdere suggesties heb je vast al eens eerder hier teruggevonden. Je hebt namelijk de mogelijkheid om wat te doen aan jouw antenne. Kijk daarvoor is in dit artikel wat ik dit weekend speciaal voor vragen als dit heb geschreven:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Ik heb de Funke v5 antenne; de suggestie die wordt gegeven in de link is dat ik moet investeren voor een betere ontvangst door een andere antenne aan te schaffen...... ????
Ik ga van een een vorige decoder met alle zenders naar een nieuwe decoder met 20 van de 32 zenders en ik moet zelf gaan betalen voor een betere antenne in een abonnement wat ook nog eens duurder is geworden..... ik ben de logica kwijt..... dit is een leuk onderwerp voor Radar of Ook dat nog!!
Reputatie 7
Badge +28
Voor de duidelijkheid:

  • Je moet niets, ik probeer alleen maar jou te helpen met een advies.
  • Ik ben geen medewerker van KPN.
In eerste instantie is het advies om jouw Funke V5 antenne buiten te plaatsen. Daar kan je van KPN (gratis!) een buitenmontageset voor krijgen. Vaak is dat al de oplossing voor het ontvangstprobleem. Zeker in combinatie met de komende frequentiewissel.

Mocht je interesse hebben in deze oplossing? Geef dat hier aan en vul jouw profiel op dit forum. Een moderator van KPN kan jou dan de set opsturen.
Het principe van een forum is mij wel duidelijk hoor.... en dat je niet werkt voor KPN maar laten we hopen dat er iemand van KPN dit forum wel monitort ....🤤
Reputatie 7
Badge +28
Die moderator van KPN komt hier vanzelf langs (waarschijnlijk in de loop van morgen), maar zorg dan wel dat jouw profiel gevuld is en geef even aan of je belang hebt bij een buitenmontageset.
Thnx
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Zebedeus, welkom! Hier ben ik dan! Ik zie dat je al flink veel informatie en tips hebt gekregen van Noordzee. Het lijken soms misschien standaardantwoorden, maar je moest eens weten hoe vaak bijv. een simpele herstart de oplossing voor problemen is.

Voor wat betreft jou probleem: ik denk ook dat een montageset voor buiten hier geen slecht idee is. Als je deze van me wilt ontvangen, vul je dan inderdaad je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en laat je het hier weten?
Vindt je het zelf ook niet een beetje ongemakkelijk als je een bestaand product vervangt door een nieuwe versie die minder levert en duurder is en dat moet uitleggen aan je klanten.....
Ik heb mijn gegevens ingevuld en wacht af op het montageset
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb mijn gegevens ingevuld en wacht af op het montageset


@Marcia_ zal deze binnenkort naar jou opsturen.
Laat je nog even weten wat het resultaat is?
Reputatie 7
Badge +30
Vindt je het zelf ook niet een beetje ongemakkelijk als je een bestaand product vervangt door een nieuwe versie die minder levert en duurder is en dat moet uitleggen aan je klanten.....
We hadden niet echt een keuze voor wat betreft het vervangen van het bestaande product. Wel ben ik het met je eens dat het gewoon goed moet werken, daarom krijg je gratis een montageset van me.
Ik heb mijn gegevens ingevuld en wacht af op het montageset

Komt er binnen twee werkdagen aan!
Reputatie 7
Badge +28
@Zebedeus

Heb je de buitenmontageset inmiddels ontvangen?

Hoe is de ontvangst nu?
Reputatie 7
Badge +28
@Zebedeus

Is het allemaal gelukt met de montage van de buitenantenne?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat alles nu naar behoren werkt! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten? 🙂
Goedemorgen Noordzee en Marcia,
Ik zie dat jullie erg benieuwd zijn naar de ontwikkelingen omtrent de buitenmontage en de ontvangst...
ik kan jullie melden dat ik de zenders nu wel allemaal ontvang maar moet nog wel elke keer de antenne opnieuw richten wanneer ik de TV aanzet...
Ik ga er maar van uit dat het binnenkort (september?????) zal verbeteren....

grtz

Zebedeus
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat er verbetering is door de buitenmontageset.

Op 3 september 2019 volgt de frequentiewijziging. Dit gaat een verdere verbetering opleveren met betrekking tot de ontvangst van o.a. de RTL-zenders.
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn dat je nu alle zenders wel ontvangt! Ik vind het wel gek dat je de antenne steeds opnieuw moet richten. Kan je eens proberen om 'm helemaal anders te richten? Heb je 'm nu naar Vlaardingen of naar Den Haag gericht? Zou je juist de andere eens willen proberen?
Reputatie 7
Badge +28
Heb je al geprobeerd om uitgebreid zenders te zoeken?

Want als je tussen twee zendmasten inzit, kan dat goed helpen.
Reputatie 7
Badge +30
Merk je al verbetering? We denken graag verder met je mee anders: het moet gewoon goed werken!