Beantwoord

Nieuwe digitenne RBX2800 werkt niet via HDMi

• 20 december 2018
  • 5 reacties
  • 1452 keer bekeken

Vandaag de nieuwe ontvanger opgehaald voor Digitenne omdat we helaas geen 3 interactieve ontvangers kunnen hebben ivm te traag internet.
Deze ontvanger werkt helaas niet met de HDMI kabel, ik heb de tv op de HDMI zender gezet, ik krijg heel kort het logo van Digitenne in beeld, daarna springt de ontvanger op 8888
Nu maar met de scartkabel aangesloten en dan kom ik wel in het antenneprogramma en krijg ik alle zenders.

Beetje jammer want HDMI heeft betere beeldkwaliteit.
Hoe kan dit?

Mvgr
Laurina
icon

Beste antwoord door Noordzee 20 december 2018, 19:52

OK, dan inderdaad het knopje bovenop (Bij de Rebox)

Dan nog een poging van mij:

1. Zet zowel je TV als de ontvanger helemaal uit (van de stroom af)
  2. Haal de HDMI kabel los.
  3. Maak de HDMi kabel goed stevig vast.
  4. Sluit de antenne aan op de ontvanger, dus niet rechtstreeks in de TV.
  5. Doe daarna eerst de ontvanger aan.
  6. Doe daarna de TV aan. Via de source knop op de afstandsbediening van je TV zou je dan de ontvanger horen te vinden.
Als dit ook niet werkt, bestaat altijd de kans dat de HDMI-kabel defect is. Mogelijk kan je dan de hele procedure nog is herhalen met een andere HDMI-kabel.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Baremans,

Als je de foutcode 8888 krijgt te zien staat de Digitenne ontvanger op het installatiemenu waar je de regio moet selecteren. Als je geen beeld hebt op je tv kan je het beste de ontvanger uit en dan weer inschakelen. Achterop de ontvanger zit een schakelaar. Laat je hier weten of het gelukt is om de ontvanger te installeren?

Voor de zekerheid : Via de afstandsbediening van je TV moet je gekozen hebben voor HDMI als bron.
Ik heb hem wel 10 x aan en uit gezet en alle TV kanalen geprobeerd van AV tot HDMI maar het werkt niet.
En volgens de handleiding moet er inderdaad een schakelaar achterop zitten maar ik heb alleen knopjes boven op.
Via de scart aansluiting werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +19
OK, dan inderdaad het knopje bovenop (Bij de Rebox)

Dan nog een poging van mij:

1. Zet zowel je TV als de ontvanger helemaal uit (van de stroom af)
  2. Haal de HDMI kabel los.
  3. Maak de HDMi kabel goed stevig vast.
  4. Sluit de antenne aan op de ontvanger, dus niet rechtstreeks in de TV.
  5. Doe daarna eerst de ontvanger aan.
  6. Doe daarna de TV aan. Via de source knop op de afstandsbediening van je TV zou je dan de ontvanger horen te vinden.
Als dit ook niet werkt, bestaat altijd de kans dat de HDMI-kabel defect is. Mogelijk kan je dan de hele procedure nog is herhalen met een andere HDMI-kabel.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @Baremans, welkom! Heb je het kunnen proberen op de manier zoals Noordzee in het laatste bericht aangaf? Daarnaast ben ik inderdaad benieuwd of je een andere HDMI-kabel hebt kunnen testen. Als je nog hulp nodig hebt, laat het maar weten.
Ik heb bij één van mijn drie nieuwe Rebox RBX2800 ontvangers hetzelfde probleem gehad, dat het beeld van de TV zwart bleef en de display op de ontvanger op 8888 bleef staan na het aansluiten via HDMI.
Dit totdat mij te binnen schoot dat deze oudere LG televisie geen 1080p/i aankon, maar hoogstens 720p.
Ik heb de ontvanger vervolgens eerst op een moderne TV vast op 720p ingesteld en daarna weer aangesloten op de oudere HDMI TV en zie het installatiemenu kwam tevoorschijn en ik kon de Rebox verder instellen.

Misschien een optie om ook eens te proberen bij 8888 via HDMI.

Succes!

Reageer