Beantwoord

Nieuwe digitenne werkt niet

• 26 december 2018
  • 14 reacties
  • 948 keer bekeken

Ik heb een nieuw digitennekastje en na aansluiting werkte deze. Nu is deze een poos niet gebruikt (ik heb ze in de B&B) en nu werkt het niet meer ("geen signaal"). Bij de vorige digitenne mbv smartcard deed deze het als ik de tv een poosje op RTL liet staan weer vanzelf. Nu gebeurt er niets. Wat moet ik doen? Ik krijg zometeen gasten due het moet werken
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 december 2018, 14:40

@Zinge :

Waarschijnlijk heb je al geprobeerd om opnieuw zenders te zoeken. Want dat is de eerste actie die je zelf kan uitvoeren.

Maar helaas komt jouw melding vaker voor. Op het moment dat je dit probleem ervaart, dient KPN even in de administratie te kijken naar de koppeling met jouw abonnement. Dat doen ze graag voor je! Daarvoor hebben ze wel wat gegevens nodig, namelijk de postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer. Zou je dit willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Het CAS-ID in het veld opmerkingen. En hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan helpt een moderator zo snel mogelijk verder!

Even moderator @erik getagd, omdat jij zo gasten gaat ontvangen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +23
@Zinge :

Waarschijnlijk heb je al geprobeerd om opnieuw zenders te zoeken. Want dat is de eerste actie die je zelf kan uitvoeren.

Maar helaas komt jouw melding vaker voor. Op het moment dat je dit probleem ervaart, dient KPN even in de administratie te kijken naar de koppeling met jouw abonnement. Dat doen ze graag voor je! Daarvoor hebben ze wel wat gegevens nodig, namelijk de postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer. Zou je dit willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Het CAS-ID in het veld opmerkingen. En hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan helpt een moderator zo snel mogelijk verder!

Even moderator @erik getagd, omdat jij zo gasten gaat ontvangen.
@ Noordzee
Dank je wel voor jouw reactie!! ik heb de gegevens ingevuld bij mijn profiel.
Opnieuw starten e.d. heb ik al meermaals geprobeerd. Ik heb 2 abonnementen en beide geven hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +23
@Zinge : Dan is het nu de beurt aan een moderator. Pas nadat de administratie bij KPN goed staat, kan jij weer verder met het opnieuw opstarten.

Vanwege de kerst verwacht ik dat er pas morgen een reactie gaat volgen. Even geduld dus......
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Zinge, welkom! Dank voor het invullen van je profiel! Wil je ook nog het CAS-ID van de ontvanger invullen? Dat mag in het veld 'persoonlijke opmerking', dan ga ik hier mee aan de slag.
Hallo Erik, dank voor je reactie. Wat is een CAS-ID en waar vind ik dat? Staat dat op de ontvangers.?
Reputatie 7
Badge +23
Het CAS-ID staat op het menu scherm abonnement.
Ik heb onder op 1 van de kastjes het volgende nummer gevonden:
Reputatie 7
Badge +23
Het beste is om dat nummer niet in jouw bericht te plaatsen, maar wel in je profiel : In het veld persoonlijke opmerkingen.

Komt het nummer overeen met het nummer in het menu van de ontvanger? (menuscherm abonnement)
Ja , nu wel!
Reputatie 7
Badge +23
Mooi dan is het nu weer de beurt aan @Erik_ .
Nog steeds geen oplossing.... Duurt wel erg lang allemaal en de gasten zitten nog steeds zonder tv. KPN kan ik niet bereiken. Hoop dat je begrijpt dat ik ontzettend baal van KPN en digitenne.
Reputatie 7
Badge +23
Natuurlijk begrijp ik jouw onvrede. Zelf ben ik geen KPN-medewerker, ik kan de knop niet indrukken voor jou.

Maar als je zelf eerlijk in de spiegel kijkt, dan weet je dat je zelf ook een klein beetje schuldig bent. In mijn eerste reactie naar jou had ik je gevraagd om het CAS-ID nummer in te vullen in het veld opmerkingen. Als je dat had gedaan, had Erik jou gisteren al kunnen helpen.

Helaas zie ik de laatste uren geen activiteiten van moderators op dit forum. Je moet dus nog even geduld hebben.

Gaat goed komen! 👍🏻
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Zinge! In het weekend zijn er hier minder van ons aanwezig. Ik zie dat je vanmorgen ook contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuwe ontvanger jouw kant op komt. Ik heb toch nog even gekeken naar je CAS-ID, en die ontvanger staat correct bij ons geregistreerd. Wat betekent dat dit niet een simpel administratief probleem is.

In de meeste gevallen blijkt het dan een ontvangstprobleem te zijn waarbij je toch niet genoeg signaal hebt. Hierdoor komt ook het signaal dat aan de ontvanger doorgeeft dat je recht hebt op de overige zenders niet goed door. Vaak is spelen met de plek van de antenne, en de antennewizard uitvoeren voldoende.

Soms blijkt ook dat het toch een defect is. Nu is in jouw geval al een nieuwe ontvanger onderweg. Die heeft 2 januari als bezorgdatum. In afwachting daarvan zou je in de tussentijd nog kunnen experimenteren met de antenne.
Reputatie 7
Badge +23
En @Zinge : Zijn de problemen opgelost?

Reageer