Beantwoord

Nieuwe digitenne werkt niet

  • 30 March 2019
  • 9 reacties
  • 2505 keer bekeken

Gisteren mijn nieuwe digitenne ontvanger proberen te installeren maar dat lukte niet. We staan op een camping in Friesland en ik probeerde die provincie dus in het eerste scherm, maar hij gaf aan dat er geen digitenne signaal aanwezig was. Toen maar Groningen geprobeerd ( is er honderd km vandaan) maar toen gaf hij wel 100 procent signaal aan!? Ik vervolgens op ok geklikt bij zenders zoeken maar dan gebeurt er niets, dus bij voortgang 0 % en bij gevonden zenders 0% enz dit scherm blijft gewoon zo staan en er gebeurt verder niets. De ontvanger geeft op dat moment " scannen " aan maar doet niets. In overleg met de helpdesk de stroom eraf en er weer op, antenne buiten geprobeerd en ook het blauwe lampje brand op de antenne. Helaas ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen. Dus twee keer de helpdesk gebeld en jammer genoeg niet meer advies gekregen dan : ik zal hem even voor U refreshen en dan zal hij het wel weer doen en we kunnen U wel een nieuwe ontvanger sturen hoor want deze zal wel vastgelopen zijn enz. Maar geen vakkundig advies helaas, wat ik eigenlijk altijd van kon gewend ben. wie heeft voor mij de oplossing?

PS hij is wel geactiveerd
icon

Beste antwoord door Wim Bouman 5 April 2019, 18:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Wim,

De telefonische helpdesk is niet echt deskundig op het gebied van Digitenne. Gelukkig zitten op dit forum wel vakkundige KPN-medewerkers (moderators) en andere mensen.

Zoeken via de provincie Friesland werkt inderdaad momenteel niet.

Even een paar tips om het mogelijk wel voor elkaar te krijgen:

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Dan een paar vragen:
  1. Gebruik je al een buitenantenne?
  2. Wat is jouw locatie?
Hoi Noordzee, fijn om wat goede tips van je te ontvangen, we gaan volgend weekend weer naar Friesland en ik ga het dan weer proberen. Ik heb een buitenantenne en de locatie is : peansterdyk 10 8497 NL goengahuizen. Super bedankt voor je reactie.!
Volgens mij heb ik antenne V4
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wim,

Dan wordt het even wachten tot volgend weekend. Hou je ons op de hoogte? In Goengahuizen is het zeker mogelijk om met een buitenantenne ontvangst te gaan krijgen.

Gaat goed komen!
Er was onlangs een soortgelijk bericht van iemand in friesland (kan het zo snel niet meer vinden), door te zoeken met instelling groningen werkte het daar toen wel.
Heel veel dank! natuurlijk laat ik even weten hoe het één en ander gaat verlopen volgend weekend. Ik heb nu in ieder geval weer goede hoop, ik wist het echt niet meer😥
Beste mensen, nu weer op de camping en alweer een uur met de digitenne aan de gang.
Antenne staat op het dak van de caravan en het signaal geeft aan 100% ik heb hem teruggezet op fabrieksinstellingen en daar ik alleen signaal heb wanneer ik hem op Groningen instel ( ik ben in Friesland) heb ik dat gedaan. Zodra ik op ok druk bij de optie " start zoeken " dan geeft het display op de ontvanger aan; SCANNEN maar er gebeurt echt helemaal niets op mijn beeldscherm van de tv blijft bij voortgang gewoon 0 % staan.
Beste Noordzee, beste Kees.
HIJ DOET HET!!! Had nog even de mail van vorige week gelezen en via de optie uitgebreid zoeken geprobeerd en ook een software update uit laten voeren. Zelfs met de antenne binnen een schitterend beeld!! Heel hartelijk bedankt voor het advies, mijn weekend is nu al geslaagd! 😊😊
Groetjes Wim.
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal fijn Wim!

De optie Uitgebreid Zoeken is inderdaad vaak de oplossing. Fijn weekend verder! 👌🏼

Reageer