Beantwoord

nieuwe hd kastjes geven waardeloos beeld

  • 1 August 2019
  • 5 reacties
  • 96 keer bekeken

wij moesten onze kastjes vervangen, hogere kosten en gevolg slechtere kwaliteit... hoor ik dat wij precies tussen 2 zendmasten zijn en de kastjes, we hebben er 3, in de war kunnen raken welke straalzender ze moeten gebruiken... bravo kpn. krijg ik even een verlengkabel van een kilometer zodat ik een keuze kan maken welke straalzender ik gebruik....
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 August 2019, 14:01

Bekijk origineel

5 reacties

oja, als het niet opgelost wordt dan stoppen we met digitenne. Dit wegens wanprestatie.
Reputatie 7
Badge +28
krijg ik even een verlengkabel van een kilometer zodat ik een keuze kan maken welke straalzender ik gebruik....

@ray19100 :

De oplossing voor het probleem met meerdere zendmasten is wat eenvoudiger:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Zet de antenne zo hoog mogelijk, bij voorkeur buiten.

Helpt dit al ?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ray19100, Welkom op het forum. Balen dat je sinds je de HD ontvangers in gebruik hebt genomen, nog geen goede kwaliteit beeld hebt gehad. De tips die Noordzee geeft kunnen ervoor zorgen dat je verbinding beter wordt. Ik ben erg benieuwd of dit bij jou het geval is.
Reputatie 7
Badge +28
@ray19100


Heeft deze oplossing jou geholpen aan een beter beeld?


De oplossing voor het probleem met meerdere zendmasten is wat eenvoudiger:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Zet de antenne zo hoog mogelijk, bij voorkeur buiten.

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ray19100, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer