nieuwe klant voor digitale tv

• 23 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 470 keer bekeken

nu heb ik een aanbieding gekregen van kpn

leuk , maar er is nergens bekend hoe je die doos moet aansluiten op je TV

nergens kan je deze info vinden, dit vind ik raar

beneden heb ik een fullhd tv met een HDMI ingang

tevens is hier de telefoon aangesloten

hoe wordt nu die digitale ontvanger aangesloten?

welk signaal heeft deze ontvanger nodig

boven heb ik een tweede TV

echter hier is alleen maar een COAX kabel beschikbaar

hoe sluit ik hier die digitale ontvanger aan op de TV

en hoe krijgt hij signaal is dit via WIFI of heeft hij een telefoonkabel nodig.

heeft iemand hier daar antwoord op?

groetjes, sander

2 reacties

Reputatie 7
Dag Sander, welkom op het forum!

Ik begrijp dat je nog geen klant bent en dus ook nog geen apparatuur hebt ontvangen. Daarin zitten ook uitgebreide handleidingen. Die handleidingen zijn ook online beschikbaar, voor TV op deze link. Je krijgt al nieuwe klant waarschijnlijk een Arcadyan of anders een Arris. Dat maakt echter voor de beantwoording van jouw vraag niet zoveel uit.

Zoals Stephan al aangeeft heb je aan coax-kabels niets meer. Het beste kun je die vervangen door ethernetkabels (UTP Cat5e of Cat6). Als dat niet praktisch is kun je idd. ook gebruik maken van een zgn. draadloze verbindingsset. Die werken niet echt draadloos (dus geen Wi-Fi) maar via de elektrische leidingen in je huis.

Badge
De TV ontvangers kunnen óf met scart óf met HDMI op je TV aangesloten worden. Die TV ontvanger zelf dient weer in verbinding te staan met de ExperiaBox (modem), dat kan op twee manieren, namelijk:

-Met een standaard ethernet kabel van de ExperiaBox naar de TV ontvanger(s)

-Met een Homeplug oftewel draadloze verbindings set (KPN levert deze voor de aankoop prijs van 70 euro voor 2 sets (voor 1tv) of 100 euro voor 3 sets (2 tv's)

Je zou ook kunnen kijken of het een optie is om de coax kabel uit de leiding te halen en daar een ethernetkabel doorheen te leggen, echter is dat natuurlijk alleen maar handig als de andere kant vlakbij je ExperiaBox uitkomt.

Reageer