Beantwoord

Nieuwe ontvanger afhalen

  • 26 June 2019
  • 20 reacties
  • 754 keer bekeken

Ik had een digitenne zonder abonnement voor gebruik op de Camping nu in Vrouwenpolder.
Ben dus niet gewaarschuwd en bij verrassing werkt mijn digitenne niet meer
Op advies van KPN naar de winkel in Middelburg gegaan. Maar niets op voorraad! Wel ontzettend slordig allemaal. En je komt er niet achter waar er winkels in de buurt zijn en of er ergens wel voorraad is! Wat een amateurisme .....

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 27 June 2019, 18:26

Bekijk origineel

20 reacties

@Breus
Wil je zonder abonnement blijven kijken dan kun je geen ontvanger bij KPN kopen. Die doen alleen in Digitenne-abonnementen!

Apparatuur voor Digitenne en Interactieve TV gaat niet via de winkels van KPN. (Wel daar te bestellen i.c.m. abonnement)

Je kunt een losse ontvanger voor de NPO zenders kopen via bijvoorbeeld http://amazon.de/. De vereiste is dat ie DVB-T2 HEVC ondersteunt. Geldt ook voor een evt. aan te schaffen tv-tje.

Losse ontvangers voor alleen NPO zenders (FTA) zijn in Nederland niet of nauwelijks te koop.
Ik begrijp er nu helemaal niets meer van:
Eerst even dit: Ik wil een digitenne MET abonnemen.
Vis de service van KPN werd mij de dichtstbijzijnde winkel in buurt van Vrouwenpolder doorgegeven en dat was de KPN winkel in Middelburg. Die zou de apparatuur in voorraad hebben en na het afsluiten van een abonnement kon ik het hele pakket meenemen en op de Camping installeren!
Prachtige oplossing, niet?
Dus naar de KPN winkel aan de Oude Delft in Middelburg.
Moesten wel 40 minuten wachten voor er een medewerker beschikbaar was, maar ja we wachten voor de oplossing van ons probleem. Dus wachten we maar "even"!
Gelukkig aan de beurt! "Ik denk dat ik nog wel een paar in voorraad heb"
Wij al heel blij. Maar na ongeveer een klein uur de verlossende mededeling: We hebben er GEEN EEN meer in voorraad!
Dat is dus de service van KPN.
Wilt u op deze wijze soms concurreren met bijv. Ziggo?
Oh, omdat je sprak van "Ik had een digitenne zonder abonnement" ging ik ervan uit dat het je bedoeling was zo te blijven kijken.

Maar als je tóch het volledige pakket wilt kan dat via http://digitenne.nl/. Je hebt het pakket dan binnen 3 dagen in huis (op het adres waar je het abonnement op neemt).

Digitenne kost met één ontvanger € 17,00 per maand.

Heb je interactieve tv van KPN dan kun je er een Digitenne-ontvanger bijnemen voor € 5.
De oude digitenne werkte prima op onze 10 oude caravan-tv. Zijn er problemen te verwachten mbt. de nieuwe digitenne ?
Enige is dat je het beste een tv met hdmi-ingang zult gebruiken; de uitzendingen worden ook HD. Vooral de uitgang voor naar scart van de rbx2800 (als je die krijgt) is matig (ik vind 'm onhandig). Minijack. Speciale kabeltje alleen bij kpn te krijgen. Werkt echter niet altijd.

De uitgang voor de rbx7200 voor naar scart is makkelijker met aansluiten. Deze ontvanger heeft RCA out ( 3 X tulp, met een verloop kan het naar scart ingang).

In beide gevallen, HDMI en SCART, geldt dat de tv niet meer automatisch naar de juiste ingang gaat. Dat moet je met de afst.bed. van de televisie zelf doen.
Reputatie 7
Badge +28
Even ter aanvulling met betrekking tot jouw locatie Vrouwenpolder.

Daar ga je alleen maar ontvangst krijgen als je een goede buitenantenne gebruikt. KPN levert tegenwoordig de Funke V5 antenne. Die antenne gaat bij jou werken, mits buiten geplaatst en hoog genoeg. Het beste is om een ronde ijzeren paal in de grond te zetten achter jouw caravan en dan zo hoog mogelijk de antenne eraan vastzetten. Let er dus wel op dat je bij de bestelling van jouw Digitenne-pakket ook een buitenmontageset erbij vraagt.

Met alleen een binnenantenne ga je geen ontvangst krijgen in Vrouwenpolder.
Reputatie 7
Badge +28
Oh, omdat je sprak van "Ik had een digitenne zonder abonnement" ging ik ervan uit dat het je bedoeling was zo te blijven kijken.

Maar als je tóch het volledige pakket wilt kan dat via http://digitenne.nl/. Je hebt het pakket dan binnen 3 dagen in huis (op het adres waar je het abonnement op neemt).

Digitenne kost met één ontvanger € 17,00 per maand.

Heb je interactieve tv van KPN dan kun je er een Digitenne-ontvanger bijnemen voor € 5.


@Breus
Is het bestellen gelukt via de link die Peter heeft geplaatst?
Reputatie 7
Badge +28
@Breus

Hoe is de stand van zaken nu?

Een moderator kan jou ook helpen met de aanvraag van Digitenne. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en indien van toepassing klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Breus, In dit topic hebben Peter en Noordzee goede informatie verstrekt om je verder te helpen. Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mocht je later toch nog vragen hebben, dan horen we het graag.
Ik heb afgelopen donderdag een digitenne besteld en betaald. Deze wordt verzonden naar het adres van de Camping. Echter vrijdag vertrekken we weer naar huis. En dat is bijna 200 km. verwijderd van Vrouwenpolder en bovendien zijn de 3-5 bezorgdheden dan ook verstreken!
Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk kan @Marina_ zien op welke dag de Digitenne-ontvanger wordt bezorgd?
Hmm, hij zou vandaag of morgen dan moeten komen.

Je kan evt. de campingeigenaar/beheerder vragen het pakketje naar je huisadres door te sturen.

Wat je met "3 tot 5 bezorgdheden" bedoeld is mij onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Breus, Goed dat je een bericht stuurt. In de meeste gevallen gaat het over 3-5 werkdagen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf). De adresgegevens van je camping kun je vermelden bij opmerkingen. Aan de hand van deze gegevens kan ik hopelijk achterhalen hoe het zit met jouw bestellingen.
postcode thuis:
Klantennummer kan ik niet vinden


Adres camping:

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Breus, Het klantnummer kun je vinden in MijnKPN en op je facturen. Zou je dit nummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel?
Klantnummer is ook vermeld bij de afschrijvingen van je bankrekening.
Reputatie 7
Badge +28
Maar als je het klantnummer echt niet kunt vinden.

Het het wel raar lopen als de Digitenne-ontvanger niet morgen of uiterlijk donderdag arriveert op de camping.
Reputatie 7
Badge +19
Maar als je het klantnummer echt niet kunt vinden.

Het het wel raar lopen als de Digitenne-ontvanger niet morgen of uiterlijk donderdag arriveert op de camping.


Klopt, maar het kan! In die gevallen zorgen we natuurlijk voor een andere oplossing! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Breus

Wil je nog even een berichtje plaatsen als de ontvanger gearriveerd is in de Vrouwenpolder?
Reputatie 7
Badge +28
De ontvanger is inmiddels gearriveerd in Vrouwenpolder.

Reageer