Beantwoord

Nog geen Digitenne ontvanger gekregen

  • 19 March 2019
  • 12 reacties
  • 163 keer bekeken

Hoi,

Ik heb afgelopen donderdag via de site een nieuwe Digitenne HD ontvanger aangevraagd (zou zaterdag komen), maar nog niets ontvangen. Is er iets mis gegaan?


Groeten,

Peter
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 April 2019, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Peter, welkom op het forum. Dit kan ik zo niet zeggen maar ik kijk het wel graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hallo Alex, Ik heb mijn klantnummer en adres ingevuld.
Groeten, Peter
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel Peter. Even voor de duidelijkheid. Ik zie dat je eerst 3 ontvangers had en dat dit is aangepast naar 1 ontvanger. Wat ik ook zie is dat 1 van de 3 ontvangers al DVB-T2 geschikt is, daarom is deze niet omgeruild en ook niet nodig. Volgens de gegevens hier in ieder geval. Klopt dit? Anders zet ik alsnog een omruiling in gang.
Toen ik dat omwisselformulier invulde waren de gegevens op de website inderdaad heel raar, en met elkaar in tegenspraak; ik heb er daarom wat screenshots van gemaakt, waar volgens mij toch echt stond dat ik een nieuwe zou krijgen (we hadden altijd op 2 TV's Digitenne). Er stond zelfs dat ik voor 2 ontvangers 0 Euro per maand zou gaan betalen. Zie bijlage.


Een van de twee ontvangers had ik een tijdje geleden al ingeruild omdat de oude kapot was, de andere was een SmartCard in een TV, maar die werkt vanwege de omschakeling naar HD niet meer, dus daar moet (jammer genoeg) ook een kastje bij komen; dat was de reden dat ik de aanvraag gedaan had.
Reputatie 7
Badge +24
Die tool lijkt inderdaad in de war te zijn geweest, de kosten van 2 ontvangers blijven namelijk 5 euro. Ik ga de aanpassing handmatig doen zodat je alsnog een 2e nieuwe ontvanger krijgt, dit zal ik ook via e-mail bevestigen.
Bedankt; ik was er al van uit gegaan dat die 0 Euro niet klopte 🙂.
Hallo Alex, Ik heb nu een kostenoverzicht ontvangen waarin staat dat ik 10 Euro per maand ga betalen, terwijl ik voorheen 5 Euro betaalde (en volgens mij staat in je vorige bericht ook dat ik 5 Euro zou blijven betalen).
Reputatie 7
Badge +28
Dat lijkt dan inderdaad niet te kloppen. @Alex_P zal hier vast nog wel op terugkomen na het weekend.

Maar wat anders : Heb je de tweede ontvanger al ontvangen? Denk er dan aan dat je die ontvanger eventjes een uur lang aanzet zodat de abonnementsstatus in het menu van Nee naar JA springt. Want anders doet de ontvanger het niet meer na een week.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @PB1958 sorry voor de late reactie! Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu precies aan de hand is. Ik zie namelijk ook dat de eerste ontvanger gratis is, maar daarna zie ik meteen 'eerste ontvanger niet gratis'. Ik wil morgen of maandag even met Alex overleggen wat hier precies gaande is en dan komen we er bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +24
Hi all, ik heb de oorzaak gevonden. Een fout in de tool zo te zien. Dit komt doordat dit abonnement via Telfort gaat.

Normaal gesproken kost een abonnement bij Digitenne € 15.50 met daarin 1 ontvanger inbegrepen en voor de 2e dus € 5.- erbij. Totaal zou zijn € 20.50. Omdat dit via Telfort gaat geldt er een andere korting, iets voordeliger. Het abonnement van € 15,50 wordt dan niet in rekening, wel € 5.- per ontvanger. Vandaar het totaalbedrag van € 10.-.

Mijn oprechte excuses hiervoor, ik moest er ook even in duiken om dit te kunnen achterhalen.
Dus ik ga nu dubbel zo veel betalen vanwege de update naar HD, waar ik niet om gevraagd had, en die wat mij betreft ook niet nodig was geweest omdat het beeld goed genoeg was??
Reputatie 7
Badge +24
Heel plat en eerlijk gezegd: ja.

Dit is door de overheid bepaald met de veilingen van de Digitenne licenties. Het Agentschap Telecom organiseert deze veilingen. Een voorwaarde van het Agentschap voor het uitgeven van de uitzendlicentie aan KPN was dat de zenders op een andere frequentie worden uitgezonden. Dit forceert de nodige investeringen om het netwerk en apparatuur van KPN om te wisselen. Wat ook nodig is om HD-kwaliteit te kunnen uitzenden. Dit geldt overigens voor alle Digitenne gebruikers, zowel via Telfort, XS4ALL als KPN.